• Martinaa

    MAJ 2010 del 3

    Hej alla majbrudar! Dags för ny tråd! Här är den gamla tråden: www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3439272-1.html

    Tänkte vi kunde köra en liten datumlista med samtliga här i första inlägget. Hur mycket information ni vill ha med väljer ni själva. Skriv ert datum så ska jag lägga in er (och rätta mig om jag skrivit fel nånstans eller om något ändras).
    KV = Kyrklig vigsel
    BV = Borglig vigsel

    1 MAJ

    8 MAJ
    Lilleke

    14 MAJ
    Ninnalotta

    15 MAJ
    Snuttfia - Borås
    Fröken Strössel - Utomhus
    CiaLovesAndreas
    johi77
    Martinaa - 25 år, Borås, KV
    a n n a
    EmMagnus
    20100515
    maj2010

    22 MAJ
    BlueBride
    l8ol

    29 MAJ
    Nu gifter vi oss
    MV85
    UBW
    Mamli
    SofieOchJamie
    clin
    Tattoo82

    Nu kör vi!

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-09-03 13:36
    **********
    Okej ändring! Eftersom jag inte kan ändra redan publicerat inlägg så har jag gjort en egen lista och laddat upp här: www.martinaa.se/datum.asp (ja, jag är ledig idag och har inget att göra )

    Meddela mig om något ska ändras eller uppdateras!

    **********

    Kom igen nu brudar och se om vi kommer över 1000 inlägg i den här tråden!

  • Svar på tråden MAJ 2010 del 3
  • a n n a

    länge sen jag tittade in här nu men husköpet har tagit upp en del av tiden och försäljningen av min lägenhet ännu - men det är positiv stress :)

    dock har vi nog alltmer börjat landa i att den där stora kyrkvigseln med tillhörande fest får veta några år fram i tiden...det viktigaste är ja-et till varandra och det tänker vi ge i en enkel men vacker borgerlig ceremoni med våra föräldrar och närmaste vänner (en från "varje sida") samt mina barn som deltagare...

    det känns så himla rätt att gå ifrån allt vad gigantisk förberedning heter - jag blir ju matt bara jag läser allt vad ni har för er :D

  • Hillena

    Är så glad, båda mina tärnor har tackat ja nu när jag frågat dem. Känns så skönt. Och mannens marshalkar har tackat ja!

  • EmMagnus

    Nu blir det Görslövs kyrka utanför Malmö istället, också en jättefin kyrka. Exakt en sån som jag hade tänkt mig...


    HelenaO skrev 2009-10-15 09:39:58 följande:
    tack! :) Det är en jättesöt kyrka! Vart skall ni gifta er nu?
  • Moon River
    majsan801 skrev 2009-10-16 19:10:06 följande:
    Åh idag kom min klänning och den ser sååå himla fin ut. Kunde inte prova den helt eftersom jag inte kan stänga den själv i ryggen men imorgon kommer min syster och hjälper mig. Den är dock för lång så det blir nog ett besök till en sömmerska. Sen så var vi och hämtade ut min ring. Längtar så synd att man inte gifter sig redan imorgon.
    Vad kul!! Har inte ens börjat kolla efter klänning ännu.
  • Fröken Strössel

    anna - vad skönt att ni bestämt er och att det blir rätt för er!

    Hillena - Kul att tärnorna tackat ja!

    Jag ska inte har några tärnor men ska fråga en vän om hon vill sova tillsammans med mig natten till bröllopet och sen vara med mig under dagen. Hoppas hos vill!

    Fick precis ett samtal från bröllopsbutiken där jag provat klänningen och de hjälper mig beställa den! Så himla skönt att jag inte måste springa runt som en galning och leta!

    Nu är det mindre än sju månader kvar!!

  • Martinaa

    Hillena: Å va skoj med både tärnor och marshalkar "fixade"!

    a n n a: Toppen att det känns så rätt!

    Strössel:
    Men va bra de kan fixa klänningen! Så de löser det ändå?

    Jag ska heller inte ha någon tärna, däremot är min värdinna SOM en tärna för mig. Hon var med när jag provade klänning, hon ska kanske hjälpa mig pyssla nån dag, och hon kommer förhoppningsvis vara med mig hela dagen också! :)

    Häpp, nu ska jag hem till en jobbarkompis och festa till de... eller ja, lite bara, jobbar ju imorgon också! :P

  • Fröken Strössel

    Martinaa - Ja precis, de gör ett undantag och beställer in en sista Nixa Tar upp till 6 månader men det är max så den ska komma i tid. Jag längtar till jag får hem den!

  • shamrock

    Här händer det verkligen saker. Det måste kännas fantastiskt att klänning och ring och bröllopsfölje och.. börjar falla på plats. Känner att jag måste sätta lite fart. När måste man senast beställa brudklänning?

  • Bluebride

    beror ju på, men en bra ide brukar vara 4 månader innan bröllopet


    shamrock skrev 2009-10-18 11:46:33 följande:
    Här händer det verkligen saker. Det måste kännas fantastiskt att klänning och ring och bröllopsfölje och.. börjar falla på plats. Känner att jag måste sätta lite fart. När måste man senast beställa brudklänning?
  • johi77

    Längtar.... Nästa tisdag ska jag ta med mig en go vän och äntligen prova brudklänning! Så förväntansfull! Har dessutom hittat näbbklänningen jag vill ha - en klänning i ballongmodell från Lilly *bedårande*

Svar på tråden MAJ 2010 del 3