• passionsblomman

    I vått och torrt och väntan

    Vi fortsätter vårt umgänge och hänger med i alla livets svängar...

    ...förra tråden:

    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3414645.html

    Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenaar, minst lika mycket.

  • Svar på tråden I vått och torrt och väntan
  • Ankan80

    Har lagt in en bild på lillankan nu från UL.
    Tror att det man ser som en pussmun är högra handen.
    Den tyckte om att ha dem uppe och framför ansiktet

  • passionsblomman

    IIIIH! Alltså, de här UL-bilderna, det är nästan lite som att tjuvkika på något man inte ens borde fåsepå något vis. Lite heligt liksom.

    TÄNK att lilla ankan är där!

  • Ankan80

    Så sant så sant!


    passionsblomman skrev 2009-11-12 14:13:42 följande:
    IIIIH! Alltså, de här UL-bilderna, det är nästan lite som att tjuvkika på något man inte ens borde fåsepå något vis. Lite heligt liksom.TÄNK att lilla ankan är där!
  • ingenjörsbruden
    Ankan80 skrev 2009-11-12 14:08:06 följande:
    Har lagt in en bild på lillankan nu från UL.Tror att det man ser som en pussmun är högra handen.Den tyckte om att ha dem uppe och framför ansiktet
    Naaaaaw vilken liten pussanka!
    Kommer vagt ihåg...det känns så länge sen....att min mage inte var så stor heller i v 20...en antydan typ....men SEN! Sen kom kulan! Tittade på foto för ngn dag sen....var inte så liten i v 39 direkt!
    Kanon med bara 3,5 kg!

    Ninnis o Lanovia era spammare! *fnissar*

    Ninnis: Vilken gulle-gudson du har! *smälter* Tur i oturen att chefen var ledig när hon fick influensan...
    Det där med vaccinering...tänk på att man kan vara smittbärare o småttingar 0-6 månader inte vaccineras...men jag resonerar liksom du, Ninnis, att det nog är bättre att gå igenom den än att vaccineras om man kan.

    Blommis: kul med flera mattor! Blir så ombonat o mjukare ljud med mattor...vill osså ha....men maken tycker inte vi ska skaffa mattor när vi har katten....*surar*

    Hvidis: jobbigt med snett dygn....men vore väldigt intressant att höra vad din syster har för taktik med sina 20-08 sovandes barn.

    *stämmer in i visslandet för Daa*

    Vill osså ha massage o dansa pata-pata....får väl nöja mig med en promenad om jag hinner idag!
    Har storstädat lgh o tvättat 2 maskiner med tvätt...så nu är hemmet i fas igen!
    I morgon kommer min mamma o passar Busan! Hoppas hinna med massor...men ja...hahaha en del blir väl gjort iallafall!
  • Ninnnis

    Ja, det är ju så... Jag umgås ju inte med de små om jag är krasslig, men inkubationstiden är väl 1-7 dagar så man kan ju smitta utan att veta om det. Har man egna barn är det ju svårt att undvika umgänge oavsett, så då hade jag vaccinerat mig.


    ingenjörsbruden skrev 2009-11-12 14:27:05 följande:
    Det där med vaccinering...tänk på att man kan vara smittbärare o småttingar 0-6 månader inte vaccineras...men jag resonerar liksom du, Ninnis, att det nog är bättre att gå igenom den än att vaccineras om man kan.
  • Fru Bygg

    Jag har fått en tid för vaccination på fredag. Jag har varit i valet och kvalet om man ska vaccinera sig eller inte. Det finns ju inga tester på ammande. Men enligt de senaste nyheterna så är det ingen fara. Jag är också som er, Ingis och Ninnnis när det gäller vaccinering, men jag skulle må så dåligt om jag råkade smitta Ella. Så nu blir det vaccination för mig!

Svar på tråden I vått och torrt och väntan