• passionsblomman

    I vått och torrt och väntan

    Vi fortsätter vårt umgänge och hänger med i alla livets svängar...

    ...förra tråden:

    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3414645.html

    Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenaar, minst lika mycket.

  • Svar på tråden I vått och torrt och väntan
  • Fjällbruttan

     


    lanovia 08 skrev 2009-09-03 10:54:42 följande:
    Bruttan, ????!!!! Det finns verkligen folk för allt! Kan jag få låna din stora handväska?? Jag måste snart ut och skälla här men jag vill inte, rädd för att såra.Men tanten som gillar att gå runt och STINKA parfym har rört sig i denna korridor och uppenbarligen varit inne och pratat med min rumskompis för det luktar väldigt hemskt här. Jag fixar det inte, näsan reagerar och huvudvärken kommer med en gång. Som tur är jobbar hon itne i denna korridor jämt, men det gör ju ingen skillnad jag måste ju kunna existera här även de dagar då hon är här. Det värsta är att det är 2 arbetskompisar som sa till henne innan semestern och då skärpte hon sig. Men NU??!!!Tydligen har hon bytt parfym säger de, jag känner ingen skillnad, stinker lika illa.

    Men herrejävlar! Om hon fått tillsägelse tidigare så får du väl saga åt henne 
    -Jag förstår att din demens har slagit till fullständigt men nu är det så att vi tål inte din parfym , varken den gamla eller nya, så eftersom du är en uppenbar hälsorisk måste vi låsa in dig i ett förråd och kan bara släppa ut dig när stanken gått ur!

    Eller... du kanske ska säga åt henne lite snyggt att ursäkta, men jag tål inte starka dofter, kn du vara snäll att inte ha parfym på jobbet!
    Lyssnar hon inte så lås in henne
     

  • Ninnnis


    Fast för maskletarna och Lanovias stinkkollega!
    Fjällbruttan skrev 2009-09-03 10:36:55 följande:
    Blir så arg så jag måste kissa, gör det, tar djupa andetag och går tillbaka till fönstret och tänker att NU har de väl ändå gett sig?!
  • Daa

    Bruttan: fortsätter hoppas på ditt plus.
    Vilka människor det finns, förresten! "Vi trodde inte nån var hemma" *skakar på huvudet men ler när jag tänker på Bruttan svingandes den tunga handväskan*

    Lanovia: oerhört om hon fått tillsägelse, men ändå badar i parfym. (en del av mig vill uppmuntra dig att använda alternativ 1 av Bruttans tillsägelse-förslag )

    Att indianerna hälsar på hos mig är inte hela världen. Det var ju bara första försöket efter missfallet. För några veckor sedan var jag ju inte ens säker på att jag ville ha ett plus den här gången (och, ja, jag ångrade mig och ville ha ett mer än nånting annat).
    Det som gör mig gråtfärdig av besvikelse är att jag har mått så dåligt under hela den här cykeln! Yr, illamående, jättetrött, fummelhänt och så vidare. Det kan väl vara inbillning eller sjukdom (blir febertermometer när jag kommer hem istället för graviditetstest ). Men jag har inte inbillat mig all denna aktivitet i tjejmagen. Har aldrig (förutom under graviditeten) varit med om nånting liknande. Aldrig att jag har haft känningar av menssmärtor innan mens.
    Och när jag hade sådär ont härom veckan (det som gav upphov till ett annat långt ego-inlägg...), vad tusan var det?? Alldeles för sent för att vara ÄL.

    Så, där var mitt ego-inlägg. Nu när jag har fått gnälla känns allt bättre.

  • Daa

    *blir ivägjagad till lunchrummet av en orolig kollega som inte vill att jag blir för mager*

  • Daa

    Har tänkt den tanken, Ninnis.
    Säker kan jag kanske inte vara förrän tidigast imorgon (när jag vet att det har fortsatt).
    Jag är tämligen övertygad om att det är indianer, för just nu känns det som det brukar göra.
    Och timingen är perfekt. Dag 28 är idag.


    Ninnnis skrev 2009-09-03 11:46:49 följande:
    Daa, är du HELT säker på att det verkligen är indianerna då?
    Fast precis i detta nu är jag irriterad. En arbetskamrat (inte den som jagade iväg mig till lunchrummet ) slängde en blick på min tallrik och vräkte ur sig ett "Gu' vilket lass!" Dum som jag är känner jag mig skyldig. En sån kommentar får mig att känna mig som en gris, att jag äter så mycket. Förnuftet säger att såna kommentarer ska man sk*ta i. Så länge vågen står stilla äter jag ju knappast för mycket?
  • Ninnnis

    Vilken idiot, Daa! Så säger man väl för f*n inte?! Skit i kommentaren och skit i idiotkollegan! Du har antingen indianer eller eventuellt är gravid, så vem f*n har rätt att ha synpunkter på vad du äter???

    Ursäkta, men jag blir så förbannad. Är dessutom ganska stor i maten själv, men anser inte att någon annan har med mitt matintag att göra. Trams!

  • Sonja68
    Daa skrev 2009-09-03 12:13:34 följande:
    Har tänkt den tanken, Ninnis. Säker kan jag kanske inte vara förrän tidigast imorgon (när jag vet att det har fortsatt). Jag är tämligen övertygad om att det är indianer, för just nu känns det som det brukar göra.Och timingen är perfekt. Dag 28 är idag.
    Fast precis i detta nu är jag irriterad. En arbetskamrat (inte den som jagade iväg mig till lunchrummet ) slängde en blick på min tallrik och vräkte ur sig ett "Gu' vilket lass!" Dum som jag är känner jag mig skyldig. En sån kommentar får mig att känna mig som en gris, att jag äter så mycket. Förnuftet säger att såna kommentarer ska man sk*ta i. Så länge vågen står stilla äter jag ju knappast för mycket?
    Daa-vännen; nu blandar jag mig i här. BRY DIG INTE OM den där idiotiska kommentaren från kollegan. Jag har träffat dig IRL och jag VET att du kan och BÖR unna dig minst ETT sånt där jättelass både till lunch o middag. Så det så! Hon eller han kanske bara var förvånad att du kan äta så mycket och ändå vara så där himla smal. Ett uns av avundsjuka kan också ha legat bakom den kommentaren. Så ignorera såna där kommentarer total, HÖR du det?! *
    OCH, jag var väldigt smal innan barnen och blev inte gravid så där jättesnabbt. Min BM sa att det kan vara värt att försöka lägga på sig lite. Det är tydligen varken bra att vara för smal eller för tjock om man vill bli gravid. Lagom är, som allid, bäst.
    Skickar kramar till Daa och till er andra också.
  • Ninnnis

    Jag förstår inte hur man överhuvudtaget kan få för sig att komma med en sån kommentar! Han/hon har ju ingen aning om huruvida du lider av ätströrningar, är gravid eller tar jätteilla vid dig av en sån idiotkommentar. Nä, fy sjutton, skit i det nu. *kramar om hårt och innerligt*

Svar på tråden I vått och torrt och väntan