• passionsblomman

    I vått och torrt och väntan

    Vi fortsätter vårt umgänge och hänger med i alla livets svängar...

    ...förra tråden:

    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3414645.html

    Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenaar, minst lika mycket.

  • Svar på tråden I vått och torrt och väntan
  • ingenjörsbruden

    Ja M vet nog vad hon pratar om!


    passionsblomman skrev 2009-08-30 14:26:12 följande:
    ...den åkte igen, shit vad skönt! Jag har ingen visning idag. Jag har paus.
    Ja paus e det som gäller idag!

    Nu har jag ätit muffins med mina gäster....ska bädda sängen t battingen nu!

    Sonja: Tack ska du ha....kan nog behöva det!

    Har bruna flytningar....pytte små....slempropp på G kanske?!
  • passionsblomman

    NU kom killen som var här med sin familj igår tillbaka och skulle visa sin mamma den underbara utsikten här!!!

    Jag bjöd på kaffe och var så trevlig jag kunde...

  • lanovia 08

    Simma var superskönt. Men blev rejält hungrig. Skönt att aktivera sig lite, men väl hemma och utan maken här kom tankarna igen. Och därmed tårarna.
    Hur jag än gör så kommer bara bilden tillbaka när han ligger där på britsen, "sovandes" fridfullt. Och den bilden frammanar visst tårar även om den göra mig glad, med tanke på hur stressad och dålig han var timmarna innan .

    Bra att ni tar det lugnt Blommis. och självklart skall du lite på M, hoppas det tar sig denna gång!

    Vi kör total slapparhelg här också. Hade tänkt att få gjort massor, men ingen av oss orkar någonting och har bestämt att så får det vara. Bättre att låta tankarna jobba i lugn och ro denna helg så får vi jobba och slita med staket och allt annat till veckan.

    Ingen nytt hos dig? Har värkarna avstannat eller vad händer?

  • lanovia 08

    Nu har jag bara skrivit egoinlägg hela helgen, skall försöka sluta med det snart. Tack för att ni står ut.

  • passionsblomman

    Lanovia, det är ingenting farligt med att gråta. Det är en väldigt bra ventil och det går över när man har gråtit klart.

    Här är det jättekonstigt, för å ena sidan så slappar jag också idag. MEN det händer ju grejor hela tiden härutanför!
    Det är inte riktigt hemmets lugna vrå här längre.

    Lite känner jag att jag inte har någonstans att ta vägen faktiskt. Det kan dyka upp vem som helst när som helst.

    Ovant, när man dessutom bor MITT ute på landet, och på sin höjd brukar se grannanrna promenera med hunden eller se några rådjur tjuväta äpplena...

  • ingenjörsbruden

    Blommis: Måste var lite stressande med folk som trillar in lite då o då.....förstår att det blir svårt att slappna av helt.

    Lanovia: Bara ut med det....det är bara bra! Mkt känslor som ska bearbetas o så är du ju gravid vilket säkert gör dig lite extra känsligt.
    Liiiite avis på simmandet!

    Ja värkar kommer någon då o då...men inget jättedramatiskt....lär nog ta ett par dagar....ska ju på ul i morgon o e det gratis så måååååste man ju passa på!

    Nu ska jag slänga mig i soffan med maken o försöka njuta av vår sista tid utan barn.

  • lanovia 08

    även om den BORDE göra mig glad skulle det stå.
    lanovia 08 skrev 2009-08-30 15:41:20 följande:


    Och den bilden frammanar visst tårar även om den göra mig glad, med tanke på hur stressad och dålig han var timmarna innan .
  • passionsblomman


    ja njut av den sista tiden utan barn du...

    ..it´ll be a change soon....

    Uj vad spännnade det är! Det kan vara alltfrån alldeles snart till flera dagar innan bebis är ute ju.

    För mig var det så att jag hade massor av förvärkar, men när det väl blev riktiga, så hade jag spridda värkar, och kanske max någon i timmen eller så mellan 3-tiden på morgonen till tretiden på eftermiddagen. När jag väckte sambon och släpade med honom på promenad så hade det blivit ngn i halvtimmen och under vår timmes promenad ökade det till att bli typ varje kvart-var tionde minut.

    Vi skrevs in vid 22 samma dygn och halv 8 morgonen därpå är han född. Det var lagom takt, för man hann med i alla faser och så.
    ingenjörsbruden skrev 2009-08-30 16:28:42 följande:
    Blommis: Måste var lite stressande med folk som trillar in lite då o då.....förstår att det blir svårt att slappna av helt.Lanovia: Bara ut med det....det är bara bra! Mkt känslor som ska bearbetas o så är du ju gravid vilket säkert gör dig lite extra känsligt. Liiiite avis på simmandet! Ja värkar kommer någon då o då...men inget jättedramatiskt....lär nog ta ett par dagar....ska ju på ul i morgon o e det gratis så måååååste man ju passa på! Nu ska jag slänga mig i soffan med maken o försöka njuta av vår sista tid utan barn.
Svar på tråden I vått och torrt och väntan