• passionsblomman

    I vått och torrt och väntan

    Vi fortsätter vårt umgänge och hänger med i alla livets svängar...

    ...förra tråden:

    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3414645.html

    Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenaar, minst lika mycket.

  • Svar på tråden I vått och torrt och väntan
  • ingenjörsbruden

    Idag ska jag osså få lite kräftor! Men inte så många som jag eg vill... ...blir bara lite kräftor till förrätt...snyft!
    Får väl köpa en låda eller två i veckan o äta till lunch eller nåt!

    Maken har farit iväg till husbygget för att lägga armering, kantskydd o nåt mer som jag förträngt....jag ska åka dit vid lunch med svärmor o kika på bygget...det har nog hänt massor i veckan!

    Japp...nu har jag gått på föräldraledighet...nästan...hahahahaha hann ju så klart inte klart i går...så jag ska faktiskt ta mig in på jobbet på måndag o fixa det sista. O så ska jag hämta hem lite grejor....skor, stereon o annat jag samlat på mig.

    Har INTE tänkt "ploppa" i helgen....ska bädda spjälsängen på söndag tillsammans med systerdöttrarna.... Så jag får knipa!
    O så ska vi ju på UL o kolla storleken på battingen på måndag....o gratis extra ul är ju aldrig fel eller hur!

  • ingenjörsbruden

    Sitter o funderar på om jag ska ta ett litet ryck här hemma o försöka städa så smått...hade varit skönt o ha det avklarat om vi ska på middag hos svärisarna ikväll.....

    Vad ska Blommis o Daa göra för roligt idag?

  • passionsblomman

    Lanovia. så som Ingis skrev tänkte jag också, att vad skönt att ni var DÄR!!!

    Så kände jag när min farmor dog också, att vi hann iallafall fram så vi fick hålla henne i handen...
    Hur sorgligt det än är så är det ändå på sitt vis fina och dyrbara minnen i ens liv, de gånger man är med och tar avsked.

    Nu måste jag verkligen gå. Vi har fixardag nere på badplatsen med småstugeföreningen, så det måste man ju vara med på. Dessutom blir det lite av vårat hejdå till grannanrna här och så får man stilla deras nyfikenhet om bud och så...

    Vi ses!

  • Ankan80

    Jag har provat klänningar nu på morgonen igen och har två alternativ
    Sen får formen i eftermiddag avgöra

  • Daa

    Är det idag du ska på bröllop?


    Ankan80 skrev 2009-08-29 09:56:33 följande:
    Jag har provat klänningar nu på morgonen igen och har två alternativ Sen får formen i eftermiddag avgöra
  • ingenjörsbruden
    Ankan80 skrev 2009-08-29 09:56:33 följande:
    Jag har provat klänningar nu på morgonen igen och har två alternativ Sen får formen i eftermiddag avgöra
    Va skönt att ha två att välja mellan....men "hållintrosor" på Lindex är kanon för "efter-maten-magen"!

    Satt o tittade lite på Rapsody in Rock i går....noterade den finska fiolspelerskans klänning....inte riktigt rätt till hennes figur...urringing helt ok....men från höfterna o nedåt så skulle hon inte haft sjöjungfrumodell....eller är hon gravid?
    Ja jag är värdelös på att hålla koll på kändisarnas vara o icke vara....
  • Daa

    Inte så lätt att hålla koll på dem, kändisarna alltså
    Åh, Ingis, det är så SNART som du kommer att hålla battingen i dina armar *rörd*

    Jag är lite sugen på att dra på mig regnstället och ta en promenad i ösregnet. Är det konstigt?

    Får se när maken börjar skicka sms och beklaga sig över vädret. Tävlingarna måste pausa när det regnar och sedan måste banan torka upp, så det brukar bli ganska segt med all väntan.


    ingenjörsbruden skrev 2009-08-29 10:00:51 följande:
    Va skönt att ha två att välja mellan....men "hållintrosor" på Lindex är kanon för "efter-maten-magen"! Satt o tittade lite på Rapsody in Rock i går....noterade den finska fiolspelerskans klänning....inte riktigt rätt till hennes figur...urringing helt ok....men från höfterna o nedåt så skulle hon inte haft sjöjungfrumodell....eller är hon gravid? Ja jag är värdelös på att hålla koll på kändisarnas vara o icke vara....
  • ingenjörsbruden
    Daa skrev 2009-08-29 10:06:30 följande:
    Inte så lätt att hålla koll på dem, kändisarna alltså Åh, Ingis, det är så SNART som du kommer att hålla battingen i dina armar *rörd*Jag är lite sugen på att dra på mig regnstället och ta en promenad i ösregnet. Är det konstigt?Får se när maken börjar skicka sms och beklaga sig över vädret. Tävlingarna måste pausa när det regnar och sedan måste banan torka upp, så det brukar bli ganska segt med all väntan.
    ja det är nära...

    Ut o gå i regn är faktiskt rätt mysigt ibland!

    Sitta o vänta är segt....
  • Daa

    Plocka lite?

    Jag har bestämt mig för promenaden nu.


    ingenjörsbruden skrev 2009-08-29 10:16:55 följande:
    Nä nu ska jag försöka få ngt gjort här...hmmm.....var ska jag börja....
Svar på tråden I vått och torrt och väntan