• passionsblomman

    I vått och torrt och väntan

    Vi fortsätter vårt umgänge och hänger med i alla livets svängar...

    ...förra tråden:

    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3414645.html

    Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenaar, minst lika mycket.

  • Svar på tråden I vått och torrt och väntan
  • ingenjörsbruden
    Ninnnis skrev 2009-08-28 11:45:47 följande:
    Du tyckte inte det var konstigt att Miss Muffin hade med sig namnet från Irland? Du kanske tänkte att hon kom med storken därifrån?
    Ja.... Storken gör väl såna långflygningar eller?!
    Var nog vid Irland som jag insåg att det var fel bebbis jag tänkte på!

    Grå Katt: *vinkevink* Usch då...låter inget vidare att behöva vänta så länge med att äta...förstår att du blir svimfärdig.
    Ja du....BM gör som hon tycker faktiskt....vissa tar alla tester osv först o pratar sen.....jag fick prata först o sen prover o så.

    Jag vetismén om jag blir klar med alla grejor idag....helt galet!
    Nåja....jag tar vad jag hinner så får det bli därefter....men känner att där är en massa grejor med flytten som ingen annan har koll på....kontrollfreak???? Moi??!?!!
  • ingenjörsbruden

    I helgen ska buffbusets säng bäddas....lovade systerdöttrarna att de skulle få vara med o göra det!

    Annars blir det nog slappande o softande....o en hel del BT i helgen....risken finns att jag inte har någon dator på måndag....snyft....så ja...ni får FÖRSÖKA att överleva utan mina novell-inlägg!

  • lanovia 08

    Grå katt, låter jobbigt. Fy fasiken att stå där på kullen och flåsa. Hoppas det snart går över.

    Ninnis, hoppas också att hunden piggnar till av pencilinen. Vore skönt om vi slipper ta avlivningsbeslut medans föräldrarna är borta.

    Ingis, ja försök gärna bränna om du vill och hinner. Jag funderar starkt på att köpa en skiva annars.
    Har kommit in på 2nd thoughts vad gäller vattengympan igen. Velig? Jag?

    Nu skall jag bara jobba en timme till, sedan är det HELG!!!
    Skall dock in och jobba en snabbis på söndag, får jag inte glömma i helgglädjen. *printar in i det dåliga minnet*

  • passionsblomman

    Hejom fejom!

    PRECIS när sambon blev ivägskickad till wc med "skämsburken"
    så plingade mobilen till imorse!

    Så då höjdes buden med vardera 25 igen och vi vet nu att vi har exakt det vi hade bestämt att vi MÅSTE ha för att kunna stoppa in något i det nya lånet.

    MEN nu alldeles exakt nu ringde mäklaren och sa att ett par till är med på tåget, men de har inte fått svar på sitt lånelöfte av banken. Bud från dem kommer på måndag. Både paret och den andra tjejen kollar och diskuterar också nu. Saken är ju den att detta är inte något mångmiljonställe, så nu är det helt normalt att det börjar plana ut. Samtidigt som det kan gå iväg en bra bit till bara det är fler än en som vill ha det...

    Så, gärna NÅGON fler kunde ju få komma på att de tycker den här sjöutsikten är värd att slanta upp lite fler tusenlappar för.

    Fattar ni att det här är helt fruktansvärt! Det är inte bra för hälsan att bli så här nervös...

    Jag har hittat en soffa som jag VILL ha i vårt nya hus. Får vi tillräckligt för huset så hade det ju varit underbart att kunna fira alltihop med att skaffa en ny soffa som grädde på moset.

  • lanovia 08

    Ojoj vad nervöst Blommis. En soffa är ni verligen värda efter allt slit!
    Tänker på dem som budar också, undra hur nervösa de är nu??!! Om de verkligen vill ha huset också kommer noågon annan o bjuder över.... men då är det bara att bjuda lite till så du får mer pengar.

    Här blev det lite anti-klimax. Har precis kommit hem från flygplatsen med en trött stackars hund, är verkligen en gamling vi skall ta hand om en vecka. Men min gamling.
    Ialla fall anit-klimaxet. Vi skulle ha varit till svärföräldrarna ikväll, trevlig fredagskväll med mat o så. Men nu fick vi veta att svägerskan (som bor där just nu) håller på att bli sjuk, förkyld och förmodligen feber. Ivanliga fall brukar vi rycka på axlarna och tycka att det som inte dödar det hädar. T.ex gosade vi med mina brorsbarn för några veckor sedan när de hade halsfluss och vi klarade oss bra ändå.
    Men nu, symptomen gör oss lite oroliga, kan ju vara en vanlig förkylning eller också den kära gris-sjukan. Och med ett litet barn i magen blev vi visst ännu mer kloka än vanligt.
    Så vi har tagit vårt tråkiga förnuft till fånga och bestämt oss för att stanna hemma ikväll.

    så nu är bara att försöka komma på vad vi skall äta ikväll. Film lär det bli ialla fall.

  • Ninnnis

    Ingis, "vetismén"? Har du lämnat jobbet nu?

    Blommis, VAD KUL! Hoppas också det är idag det sker... Hur gick inseminariet?

    Lanovia, vad trist! Men förnuftigt att ta det säkra före det osäkra och stanna hemma. Passa på och njut av myskväll med maken och vovvarna

    Hej Grå katt!

    Blommis igen, var det ett jobb på nya orten sambon intervjuades till? (konstig meningsbyggnad...)

    Jag och vovven myser i soffan och tittar på fotboll i väntan på att maken ska komma hem så vi kan äta tacos

  • Fjällbruttan

    Klatjofs i spöregnet!
    Kantarell-mannen har lastat sexhjuling på släpet och hakat på den på bilen, jag ska köra...
    Nu har han hakat på husvagn på andra bilen, som han ska köra...
    Jag har packat kräftor och kokta ägg... och en brödrost
    Skickat Saga till farmor och farfar med en hög videofilmer, tur jag har kvar stora tjejernas, finns ingen dvd där och f+f kan ju behöva vila ibland

    Jag har haft mol som mensvärk, och idag känner jag dragningar i en av snoddarna... en sån som livmodern hängeri, DET känner jag igen!
    Pratade med min BM idag och hon tyckte jag skulle pröva ringa gyn till veckan om jag vill, men de brukar inte ta emot om man slutat blöda, så annars var det at testa igen om två veckor, för då har hormonerna antingen gått ur kroppen eller så är det + och då bor nån där
    Och så skulle hon kolla upp NUPP och KUB som ska komma igång här i Västerbotten så det var kul

    Blomman, hoppas att buden inkluderar soffa, bord och en  ny TV...typ

    Ingis, tänk på söndag när jag kommer tillbaka kanske det finns en bebis till i tråden

    Lanovia, klokt beslut

    Nu ska jag fara ut i ödemarken... Farväl

  • Ninnnis

    Farväl, Bruttan! Hoppas svamparell-letningen går bra och att ni får det mysigt i husvagnen *håller tummarna för att det bor någon i din mage*

  • Pralinen Jessica

    Vilket väder... Är det hösten som kommit tro??!

    Gubben är på jobbet så det blir en tråkfredag på egen hand.

    Vad mysigt det lät med husvagn! Hoppas ni hittar mycke svamp!

  • Leksi

    Ha det så bra Fjällbruttan! Hoppas ni hittar riktigt mycket kantareller och att det finns ett litet pyre i din mage...

    Lanovia, satt precis själv och läste på text-tv om en gravid kvinna som de vårdar för svininfluensan på KS här i Stockholm. Har inte varit speciellt orolig förut, men nu är det svårt att ignorera det faktum att gravida tillhör vaccinationsgrupp 1 o.s.v. Tycker det är skönt att jag inte pendlar t.ex. (cyklar till jobbet) och jag skulle nog resonerat som du också om någon kände sig sjuk. Har jag berättat att min chefs dotter (ca 12 år) fick svininfluensan för någon månad sedan? Hon smittades när de var på Cypern och frisknade till av sig själv. Men hon var ändå så pass dålig att de var till akuten och tog prover.

    Själv mår jag sämre och sämre. Är yr och vimmelkantig hela dagarna igenom och förstår inte hur jag ska kunna jobba och vara som vanligt nästa vecka (har haft semester den här veckan). Grå Katt, känner igen mig precis i det du skriver förutom att jag måste äta typ varannan timme för att hålla den värsta yrseln borta. Jag äter en frukt det första jag gör på morgonen (nektariner är en favorit just nu, slurp!).

    Jenny, hoppas din cykel rättar till sig snart.

    Blommis, gud vad roligt att budgivningen går så bra och yet more to come!! Håller tummarna för inseminariet också så klart!

    Ninnis, åh vilken härlig hund ni verkar ha fått! Myyyyss! Inboxa mig gärna namnet om du vill... Har ingen erfarenhet av hundar (och så har du ju fått en mängd bra svar nu) men katter kräks i alla fall när de äter gräs, det vet jag!!

    Hvidis, låter sååå underbart när du beskriver din nya tillvaro med lill muffin!! *hjärtar* Hoppas ni kommer på ett passande namn snart. Har ni dissat alla namn ni hade på förslag innan hon föddes?

    Ingis, gud vad skönt det måste vara att sluta jobbet för att veta att man ska vara mammaledig x antal månader!! *längtar!!* Hann du med allt du hade tänkt? Förmodar att det vore skönt om bebisen väntar någon vecka eller så med att komma så du hinner varva ner och boa det sista där hemma.

    Daa - visslar och håller tummarna...

    Oj, nu är det bäst jag börjar med middagen. Lovade att fixa tacos medan maken är och spinnar (ja, jag skulle följt med men bangade eftersom mitt huvud svävar i luften idag och det är så j***a obehagligt). Har lite dåligt samvete men men, kör ett pilates pass imorgon bitti istället. Hoppas det är en bättre dag...

Svar på tråden I vått och torrt och väntan