• passionsblomman

    I vått och torrt och väntan

    Vi fortsätter vårt umgänge och hänger med i alla livets svängar...

    ...förra tråden:

    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3414645.html

    Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenaar, minst lika mycket.

  • Svar på tråden I vått och torrt och väntan
  • Ankan80

    Fy sjuttsingen.
    Skall på bröllop nu två helger rad.
    Provade klänningar hemma efter jag ätit.

    Inte roligt. Magen är uppsvälld som en ballong så man ser höggravid ut
    Man vill inget hellre än att visa en gravidmage. Men när det bara är tarmar försöker man dölja det..
    Vilket dilemma.

    Skall prova innan maten ikväll

  • Jenny står brud 090801

    Tack för tipset. Det tänker jag göra om det inte blivit bättre om några månader. Men än så länge tänker jag försöka att inte oroa mig för det och bara ta det som det kommer. Känns liksom lite tidigt att dra igång med det redan... för visst kan det väl ta några månader efter man slutat med pillerna innan det blir regelbundet. Ger helt enkelt kroppen några månader att reda ut det själv innan jag tar hjälp.
    Nu skall jag åka till simmhallen med en klass, hörs senare


    ingenjörsbruden skrev 2009-08-28 08:25:33 följande:
    Jenny: Jag tycker du ska ringa till en privat gynmottagning o boka en tid.....min mens blev liksom din mer o mer sen....sen blev jag knäpp...ville veta när den skulle komma så man kunde planera osv....fick hjälp rätt så omgående o blodprover togs osv....det visade sig att jag hade lite knasiga hormonhalter i kroppen....pärlband av äggcystor(äggblåsor utan ägg) på äggstockarna.....så jag fick diagnosen PCO-S....men bara det att VETA vad som är knasigt är rätt skönt....o har man en diagnos så får man hjälp direkt om man vill skaffa barn.
  • ingenjörsbruden

    lanovia 08 skrev 2009-08-28 09:16:25 följande:


    Ingis hur skall det gå när du går hemma sedan, innan barnet kommer? Du kommer väl skriva ännu längre inlägg. Villemoa vad tränade du?Vart har Grå katt tagit vägen?
    Moahahhahhahaa...då blir det noveller!!

    Villemoa tränade vattengympa.

    Just det...grå katt... Oue bisth thier catzen?

    Jenny: ja...ta det lugnt o se tiden an.

    nu har jag gröt i öronen.... ....har precis pratat med en dansk...o danska är ljuvligt....men jag blir så grötig i öronen!

    Nu ska jag jaga upp gubbarna här o tvinga dem till frukostfika!
  • Fjällbruttan

    Hallå

    Herregud Ingis, du kan gör aen bok av dina underbara inlägg, vad sägs om "Grötiöronensgravidasbästatipsochförmaningar!

    Inget blod idag heller, än, så jag är så nöjd

    Ikväll åker vi på kantarellletartur som kommer att gå till historien!
    Vi ska ju "fricampa" dvs, det finns igen el där vi ska stå, så gubben har raskt ordenat ett elverk, för el kan man ju inte vara utan!! Jamen vi kan ju ta med ljus
    -Då ser jag inte kräftorna!! Jag skarattade så jag grät!
    Sen toppade han det hela med att sitta och glo på kartan, muttra -Där borde det finnas kantareller... lyfter telfonluren kl 22 på kvällen och ringer chefen
    -Du, jag tar jobbets sexhjuling i helgen, vi sk aplocka kantareller...¨

    Jamen förstå, vi ska tydligen ut i ödemarken och leta kantareller! Först köra ett gäng mil in i fjällvärlden, sen ta sexhjuling långt in i h-vete..
    Tur att vi har GPS och att gubben är fjällräddare.. jag kanske kommer hem

    Å andra sidan är allt som ligger nära vägen renplockat, vi har haft horder med turister här!

    Ankan, hållaintrosor, skitbra uppfinnig, finns faktiskt riktigt snygga på Lindex

    Blomman, jag tycker du satsar på fullträff med ägg och simmar idag men hösta budet för huset på .... onsdag! Då är det JÄTTEMYCKET  pengar
    Vad säger mamma om flytten då? Gulligt att köpa tågbiljett till henne!

    Kramen till alla!

  • lanovia 08

    Låter som ni har en intressant helg framför er Bruttan.

    Ingis, har du testat bränna yogaskivan ännu?
    Vad heter den du har? Vart köpte du den?

  • ingenjörsbruden

    lanovia 08 skrev 2009-08-28 11:10:53 följande:


    Låter som ni har en intressant helg framför er Bruttan. Ingis, har du testat bränna yogaskivan ännu? Vad heter den du har? Vart köpte du den?
    Nä ska se om jag kan bränna den i helgen....

    Köpte den faktiskt genom Amelia för 199:-
  • ingenjörsbruden
    Fjällbruttan skrev 2009-08-28 10:11:32 följande:
    Hallå Herregud Ingis, du kan gör aen bok av dina underbara inlägg, vad sägs om "Grötiöronensgravidasbästatipsochförmaningar! Inget blod idag heller, än, så jag är så nöjd Ikväll åker vi på kantarellletartur som kommer att gå till historien!Vi ska ju "fricampa" dvs, det finns igen el där vi ska stå, så gubben har raskt ordenat ett elverk, för el kan man ju inte vara utan!! Jamen vi kan ju ta med ljus-Då ser jag inte kräftorna!! Jag skarattade så jag grät!Sen toppade han det hela med att sitta och glo på kartan, muttra -Där borde det finnas kantareller... lyfter telfonluren kl 22 på kvällen och ringer chefen-Du, jag tar jobbets sexhjuling i helgen, vi sk aplocka kantareller...¨Jamen förstå, vi ska tydligen ut i ödemarken och leta kantareller! Först köra ett gäng mil in i fjällvärlden, sen ta sexhjuling långt in i h-vete..Tur att vi har GPS och att gubben är fjällräddare.. jag kanske kommer hem Å andra sidan är allt som ligger nära vägen renplockat, vi har haft horder med turister här!Ankan, hållaintrosor, skitbra uppfinnig, finns faktiskt riktigt snygga på Lindex Blomman, jag tycker du satsar på fullträff med ägg och simmar idag men hösta budet för huset på .... onsdag! Då är det JÄTTEMYCKET  pengar Vad säger mamma om flytten då? Gulligt att köpa tågbiljett till henne!Kramen till alla!
    Låter som en riktig spännande helg ni har framför er!
    Terrängfordon för kantarellplockning....DET kallar jag kantarellplockning!
  • ingenjörsbruden
    Ninnnis skrev 2009-08-28 11:40:20 följande:
    *spillde precis lite gröt på pluttens rygg men han märkte ingenting*
    Han e snäll som inte vill äta upp din mat!
  • Ninnnis


    lanovia 08 skrev 2009-08-27 22:17:10 följande:
    hmmm... enhandsgrepp... din make är ju inte hemma men min fantasi skenade iväg i Ingis-stil där. Dags att gå o lägga sig tror jag...
Svar på tråden I vått och torrt och väntan