• passionsblomman

    I vått och torrt och väntan

    Vi fortsätter vårt umgänge och hänger med i alla livets svängar...

    ...förra tråden:

    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3414645.html

    Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenaar, minst lika mycket.

  • Svar på tråden I vått och torrt och väntan
  • Ninnnis

    Bruttan, ut med det bara!

    Men du, kan det inte vara värt att åka till gyn och kolla vad som står på med kroppen? Det måste vara skitjobbigt... *kramar*

    Blommis, du har SÅÅÅÅ förtjänat att vara färdig med allt detta nu, och *poff* vara inflyttad, gravid och nytt jobb till sambon. Vad var det för intervju han var på? Hur gick det?

    Ingis, det där verkar ju vara en hel vetenskap... Tur att det finns experter i tråden om det blir aktuellt

    Lanovia, fy för starka dofter! Mår du bra annars?

    Vi har varit ute på ännu en långpromenad i solen, så mysigt!

  • Ninnnis

    Det har jag inte tid att tänka på nu! Skämt och sido, det har jag såklart koll på, trots att det mest är vovve i mitt huvud nu. BIM borde vara nästa onsdag nånting. Ska ni inseminera idag igen?


    passionsblomman skrev 2009-08-26 22:02:12 följande:
    Och nog för att du ju är alldeles såld på den här nya familjemedlemmen, men var i din cykel är du egentligen hördu?
  • Ninnnis

    Jag brukar köpa spray med kortison när det blir för länge, det funkar! Typ Rhinocort aqua eller liknande.


    Ankan80 skrev 2009-08-27 11:16:28 följande:
    Här är en som går på avvänjning av nässpray...är fasen inte roligt....men nu har jag haft det för lång tid....
  • Ninnnis

    Wiiiii! Det är helt sjukt hur fort tiden går! Men hur KÄNNS det?


    ingenjörsbruden skrev 2009-08-27 10:31:22 följande:
    O så ska jag bara jobba i morgon osså!!
  • Daa

    Åh, Bruttan. Hur mår du? Den där oron kan ju förtära en fullständigt. Att kastas mellan hopp och förtvivlan är så sjukt jobbigt
    *kramar hårt*

    Ingis: tolv dagar kvar! Ibland går livet fort.

    Ninnis: sovande vovve i knät... *smälter igen över den lille plutten*

    Blomman: hur går det med allt det där som du inte hade lust med?

    Lanovia: ja, varför måste folk bada i parfym?

    *vinkar till alla*

  • passionsblomman

    Ninnis: imorgon är det kliniken igen. Blodvärdet visade inte tillräckligt hög nivå av vad-det-nu-är-igen så det blev inget idag.

    Imorgon ska jag också hämta min åter lagade bil.
    Sambons intervju gick nog bra, men de pratar lite för mycket om behovstjänst för att han ska vara nöjd. Han sak pressa dem lite mer nu snart, för han säger inte upp en fast heltid för en behovstjänst, och han BORDE vara intressant nog att knipa för dem för att de skulle ta och skaka fram något som fungerar för honom.

    Nu har jag tagit bilder inne i villavagnen. Det syns inte hur ostädat det är tror jag, så jag kan å in annonsen och så städa sedan. Fan vad jobbigt det är att vara fysiskt aktiv med dunderförkylning!
    Minsta rörelse och man svettas som en gris.
    Jag har mest skuvat runt sakerna i vagnen så det gick att fota ena hörnet medan prylarna låg i andra...

    Virket vi har på golvet där tex, tror jag min sambo får flytta imorgon, för jag orkar inte.

  • ingenjörsbruden
    passionsblomman skrev 2009-08-27 11:38:06 följande:
    Ninnis: imorgon är det kliniken igen. Blodvärdet visade inte tillräckligt hög nivå av vad-det-nu-är-igen så det blev inget idag.Imorgon ska jag också hämta min åter lagade bil.Sambons intervju gick nog bra, men de pratar lite för mycket om behovstjänst för att han ska vara nöjd. Han sak pressa dem lite mer nu snart, för han säger inte upp en fast heltid för en behovstjänst, och han BORDE vara intressant nog att knipa för dem för att de skulle ta och skaka fram något som fungerar för honom.Nu har jag tagit bilder inne i villavagnen. Det syns inte hur ostädat det är tror jag, så jag kan å in annonsen och så städa sedan. Fan vad jobbigt det är att vara fysiskt aktiv med dunderförkylning! Minsta rörelse och man svettas som en gris.Jag har mest skuvat runt sakerna i vagnen så det gick att fota ena hörnet medan prylarna låg i andra...Virket vi har på golvet där tex, tror jag min sambo får flytta imorgon, för jag orkar inte.
    Du e smart du, Blommis.
    Var rädd om dig! *kommer med bricka med scones, grädde o sylt o en stooor kanna kaffe*
  • ingenjörsbruden
    Ninnnis skrev 2009-08-27 11:12:11 följande:
    *försöker äta gröt med en hand medan jag klappar en sovande vovve som ligger i knät*
    Hihihi det där hade jag INTE klarat av utan att ha gröt över hela mig OCH hunden! Djupt imponerad!

    Ja..hur känns det för mig...eeehhh...bra...stabilt...nervöst....eeeehh ja jag vet inte!
    Vågar inte riktigt slappna av....men till helgen ska jag verkligen känna efter...
    Reflekterade igår över att JAG ska bli mamma...eeehh ojdå...hur ska detta gå? Hmmmm....nåja...det löser sig nog...eehhh...JAG som brukar vara kontrollfreak...hahahaha...nåja det blir spännande....men tror att jag är så lugn pga att maken är så nervös/stressad med husbygget, sitt jobb o bebisens ankomst....HAN har nerverna utanpå....o har han det så behöver ju inte jag ju

    Ankis: Nässprayavvänjning e inte roligt...jag köpte en nässpray med olja...sesamolja...o det gick rätt bra....så under graviditeten har jag lyckats undvika nässpray...men nu är min rhinocort slut (har börjat svälla i slemhinnorna igen) så igår tog jag Otrivin igen....å så gott jag sov! Farligt!

    Hur mår Daa idag?

    Idag blir jag bjuden på lunch av chefen tillsammans med kollegorna!
  • Daa

    Låter normalt! (obs, inte ironisk)
    Kul att bli bjuden på lunch.


    ingenjörsbruden skrev 2009-08-27 11:52:10 följande:
    Ja..hur känns det för mig...eeehhh...bra...stabilt...nervöst....eeeehh ja jag vet inte! Vågar inte riktigt slappna av....men till helgen ska jag verkligen känna efter... Reflekterade igår över att JAG ska bli mamma...eeehh ojdå...hur ska detta gå? Hmmmm....nåja...det löser sig nog...eehhh...JAG som brukar vara kontrollfreak...hahahaha...nåja det blir spännande....men tror att jag är så lugn pga att maken är så nervös/stressad med husbygget, sitt jobb o bebisens ankomst....HAN har nerverna utanpå....o har han det så behöver ju inte jag ju
    Jo tack, är på ganska bra humör (men mår jag inte lite illa? Bara liiite, lite illa? Eller kanske yr? Eller...? Nej, det är nog bra. Fast hungrig är jag, måste fixa)

    Blommis, du har en bra foto-taktik.

    på er
Svar på tråden I vått och torrt och väntan