• passionsblomman

    I vått och torrt och väntan

    Vi fortsätter vårt umgänge och hänger med i alla livets svängar...

    ...förra tråden:

    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3414645.html

    Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenaar, minst lika mycket.

  • Svar på tråden I vått och torrt och väntan
  • Fjällbruttan

    Ingis, spammar med dig
    Visst är f-kassan sjuk! jag som jobbar i kök, och det är djälvligt tungt när man har runt 100 a´la carte och en buffé (bläck som ska ut och in i stora ugnar, gjutjärnspannor, potatisgrytor på 15 liter osv och mint 40 gr i köket på sommaren) kunde INTE få havandeskapspennig för det ansågs inte vara tungt jobb.... Medans jobbar du inom vården så är det inga problem..

    Gubben ringde dagen efter hon var född om pappadagar... -Du ska ringa samma dag gnällde kärringen, Jamen ungen är född på kvällen, -Ja,men du kan ju använda kanpptelfon och knappa in dina uppgifter, gnäller hon vidare
    -Nä, det kan jag inte för det fanns ingen telefon i förlossningssalen och jag ville inte lämna min sambo halv tolv på natten för det och sen inte kunna komma in genom sjukhusdörrarna igen för att det är låst!
    -Men du kunde ju använt mobilen... -Hrmm..man FÅR inte använda mobilen på sjukhuset! 
    Djup suck från tanten.. OK, vi kan väl försööööka ordna så du får pangar från idag...

    Miffon!

    Fast det finns några bra här i västerbotten som ringer och hjälper en o man fyllt i lite underligt, de är jättegulliga
    Inte dersa fel att reglerna är korkade!

  • passionsblomman

    Åh JA det är riktigt roligt att städa när det är sådan där rejäl med högtryck och allt.

    Villavagnen köpte vi när vi hade bestämt att vi skulle riva och bygga nytt här. Då skaffade vi både denoch den nya friggeboden så vi skulle bo i vagnen och ha förvaring i boden under byggtiden.

    Sedan skulle vi sälja den och köpa en båt för pengarna.

    Nu har den istället fugerat som gäststuga och jag hade också planer på att småninom fixa till så jag kunde ha alla mina blomgrejor och så i den, som ateljé alltså.

    Nu ska den istället säljas såklart, och vi har inte riktit haft tid att ta itu med det också mitt i all annan röjning. Har dessutom använt den att spala de färdigpackade kartongerna i.

    Nu är ju alla intresserade av stället som sommarviste, och då är ju inte vagnen så intressant som om de skulle ha satt igång ett bygge här, annars kanske någon hade nappat även på den.

    Så, annonsera och städa ska jag fixa, men numret de får ringa på blir fasen inte till mig, de får ringas ambon, för nu har jag meckat det mesta av allt annat i den här proceduren. Varenda mäklarsamtal och banker och allt. Dessa "hej kompis" får han ta.

  • ingenjörsbruden
    Fjällbruttan skrev 2009-08-27 09:44:16 följande:
    Ingis, spammar med dig Visst är f-kassan sjuk! jag som jobbar i kök, och det är djälvligt tungt när man har runt 100 a´la carte och en buffé (bläck som ska ut och in i stora ugnar, gjutjärnspannor, potatisgrytor på 15 liter osv och mint 40 gr i köket på sommaren) kunde INTE få havandeskapspennig för det ansågs inte vara tungt jobb.... Medans jobbar du inom vården så är det inga problem..Gubben ringde dagen efter hon var född om pappadagar... -Du ska ringa samma dag gnällde kärringen, Jamen ungen är född på kvällen, -Ja,men du kan ju använda kanpptelfon och knappa in dina uppgifter, gnäller hon vidare-Nä, det kan jag inte för det fanns ingen telefon i förlossningssalen och jag ville inte lämna min sambo halv tolv på natten för det och sen inte kunna komma in genom sjukhusdörrarna igen för att det är låst!-Men du kunde ju använt mobilen... -Hrmm..man FÅR inte använda mobilen på sjukhuset! Djup suck från tanten.. OK, vi kan väl försööööka ordna så du får pangar från idag...Miffon!Fast det finns några bra här i västerbotten som ringer och hjälper en o man fyllt i lite underligt, de är jättegulliga Inte dersa fel att reglerna är korkade!
    Ja systemet är helt jäkla föråldrat...men visst finns det snälla/vettiga personer som jobbar där...som tur e....men jag förstår inte hur ett så knasigt gammalt o förlegat system kunnat överleva ända sen 70-talet utan att uppdateras! Skrämmande!

    Mannen som höll i föreläsningen var väldigt bra...han var helt på det klara o sa som det var att vissa regler var bara för att göra det svårt för oss....måste kännas lite pinsamt att behöva medge sånt.....men så är det.

    Blommis: Ja klart herr Blommis ska ta samtalen om villavagnen....Nån nytta får han ju faktiskt göra!
    Hoppas verkligen att din huvudvärk o alla spänningar snart kan släppa....är orolig för dig. Men snart så kan ni förhoppningsvis pusta ut lite i nya fina slottet.
  • passionsblomman

    Ja snart bor vi i slottet!

    Just nu är det liiiite limbo kan man säga. Varken här eller där och samtidigt både och. Vi äger för många saker för närvarande. Det behöver minska med en villavagn och en stuga inom det närmaste...

  • ingenjörsbruden
    passionsblomman skrev 2009-08-27 10:24:49 följande:
    Ja snart bor vi i slottet! Just nu är det liiiite limbo kan man säga. Varken här eller där och samtidigt både och. Vi äger för många saker för närvarande. Det behöver minska med en villavagn och en stuga inom det närmaste...
    Ja...tänk....för bara några månader sen så ägde ni bara er stuga på xx kvm....nu har ni ett slott OSSÅ!

    Har sagt det så många gånger....man ska vara försiktig med vad man önskar sig! Förförra året tyckte jag att inget hände..inget hus....inga bebisplaner....inte ens förlova...osv...hahahahahahaha...DET fick jag äta upp mångfaldigt!
  • passionsblomman
    AAAAAAAAA!!!!!

    Det är het totalt osannolikt galet att det kommer en massa små mäniskor här i tråden OCH underbart!

    Fyyy vad spännande!
    ingenjörsbruden skrev 2009-08-27 10:30:30 följande:
    Vet ni....jag har bara 12 dagar kvar till BF!
  • Ankan80

    Spännande!!!!


    ingenjörsbruden skrev 2009-08-27 10:30:30 följande:
    Vet ni....jag har bara 12 dagar kvar till BF!
    Här är en som går på avvänjning av nässpray...är fasen inte roligt....men nu har jag haft det för lång tid....
Svar på tråden I vått och torrt och väntan