• passionsblomman

    I vått och torrt och väntan

    Vi fortsätter vårt umgänge och hänger med i alla livets svängar...

    ...förra tråden:

    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3414645.html

    Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenaar, minst lika mycket.

  • Svar på tråden I vått och torrt och väntan
  • Villemoa

    Idag har jag verkligen mått urk!! Har haft jätteont i magen för att jag är hård i magen och så illamåendet och tröttheten på det. Har knappt fått i mig nåt och lilla Moa har lekt jättesnällt för nog märker hon allt att det är nåt med mamma. Sen fick jag så dåligt samvete för att jag inte orkar göra något med henne nu så jag grät som ett barn i omgångar!!

    Men snart kommer hennes pappa hem och kan gå med henne till lekparken så hon får göra av med lite energi.

    Fy fasen för att må så här när man har en liten att ta hand om!!

  • Villemoa

    Bruttan; ett plus är ett plus *visslar samma melodi som de andra*

    Ankan; trist med varslet!!

    Hej, hej Ore! *vink, vink*

    Kram till er alla förkylda!!

  • Hvidbrud

    Hej tjajer! Här sprutas det ut inlägg på löpande band! Jag följer med, men har inte hjärnceller nog att komentera allt (de har blivit upplösta i nång gulvit substans som samlas nere i tuttregionen, men jag prövar....
    Blommis: Guuud vad kul med visning för så många! Oj vad jag håller tummarna att det blir budning som stiger til oanade höjder! Håller fast i tummen för att spolningen går bra och är en smärtfri historia. Berätta!

    Ingis: Oj, du, nu är det snart din tur! Åh, vad det är spännande!!

    Andbeyond: Ååååh, så vackra ni var! Visst är det något specielt med skalliga män Blommorna var ju helt underbara! Förstår att du var nöjd. den svartvita bilden var ju sååå härlig! Grattis!!

    Ninnis: Hur går det med hunden?

    Ore: Tack! Snart är du där ochså- tiden gick så fort (och samtidigt väldigt långsamt) när man väl kom in i vecka 30... Då var det plötsligt snart!

    Lanovia: Jag gick upp från 68 till 95... Nu är jag på 88-89 och fortfarande 2000liter vätska i elefantfötterna. Det hormonet som gör att vätskan försvinner efter födseln frigörs inte vid kejsarsnitt... så jag får snällt vänta.

    Ankan: Åh, NEJ! Hoppas att du får stanna! *Håller tummen*

  • Hvidbrud

    Skulle till ICA/posten för att hämta ut ett paket idag. Tänkte att det var en lagom lång promenad för mig och för att komma igåg. Ska ju röra på mig för att hela bäst.
    Men i hallen slog tanken mig att jag skulle gå ifrån mitt barn så hårt att tårarna böjade spruta. JAg tog mig samman och gick lungt och fint ner till posten och fick kuvertet/paketet Det var addresserat till "Lillmuffin", så där stod jag mitt i ICA med tårarna rullande ner för kinderna... Åh, dessa hormoner... Denna kärleken... Detta lilla vidunder!
    Amningen går bra- sprinkelsystemet är i funktion. Bebin bajsar och min make är underbar! (och så himla sexiga att jag har lust att äta upp honom!)

    Åh, nu måste jag äta innan hon vaknar!
    Kraaam

  • Ninnnis

    Hej goa tjejer!

    Hinner varken läsa ikapp eller kommentera, vill bara meddela att vi numer har utökat familjen med världens finaste lilla vovve Han låg och sov i mitt knä nästanb hela vägen hem från Sthlm igår, och när vi kom hem la han sig tillrätta mellan oss i soffan

    Bilder och utförligare rapport kommer, ville bara säga hej! Ikväll måste jag lämna maken & vovven en stund för min första ridlektion

    Hvidis, tack så mycket för ditt meddelande, jag ska svara på det inom kort, jag lovar! Pussa miss muffin från mig

  • passionsblomman

    Något har hänt med kopplingen på min bil så jag fick lämna den på infartsparkeringen i förmiddags. Nu ska den bärgas av hundkojedoktorn, men jag skulle få skjuts till den parkeringen av min sambo-som är i Västerås och äter middag i godan ro med sina föräldrar och inte har åkt hem så han kan hjälpa mig.

    Utöver det: Jag har stopp i min högra äggledare.

    Jag bara gråter och gråter och gråter.

    Vet inte vad jag hade fått för mig, men någonstans hade jag kopplat ihop det här med att spola äggledarna med att liksom GÖRA bättre passage och rrensa eller vad man ska säga.
    Jag har inte alls gått och väntat mig att få höra attdet bara är passage i en av två.

    Vad det gör med mina chanser fattar ni ju själva.

    Det finns ingen gubbe som har tårar bland smileysarna. Varför finns det inte det?

  • Hvidbrud

    Men lilla blommis då!!! *kramarochkramarochkramarochkramar* Åh, så himlans tråkigt att höra, men du, det är bara i den ena det är stopp. Så vet ni det och så kan ni ju göra en större insats på den som fungerar som den ska. JA, det hjälper ju inte att höra när man bara vill gråta. *kramar igen och klappar om och stryker över kinden och håret*

  • Hvidbrud

    Grattis till vovvsen Ninnis!! Ska bli kul att se bilder! *kram*

    Åen till kram till blommis och en knuten näve till bilen som borde lära sig att veta hut!

  • Jenny står brud 090801

    JA då är första dagen på ännu en arbetsvecka avklarad

    Men blommis vilken jobbig dag du verkar har haft. *Ger dig mängder med kramar*

    Ska bli roligt att få se bilder på er nya familjemedlem Ninnis!!

    Hvidis, när jag läser det du skriver blir jag alldeles rörd, och längtar ännu mer tills det blir min tur. *Många kramar till dig också*

  • passionsblomman

    Fy vad drygt allt är!
    Först sitter man på en brits i blårock, naken nertill och försöker skärpa ihop sig och inte bryta ihop där och då. Sedan skulle jag ju hem och var tvungen att fixa de kommunalt. Jag hann bara utanför dörrarna till kliniken så började jag gråta. Sedan gick jag hela ägen genom stan med tårarna sprutande mitt bnland allt folk. Fy fan! Jag ville ju bara hem och gömma mig och böla ifred-med er!!!

    Var ju tvungen att ringa sambon så han skullevara införstådd med att jag inte är så glad när han kommer hem. Då bölade jag såklart ännu mer.

    Nu eftersom han inte är hemma måste jag samla mig tills hundkojemannen varit här och hämtat nycklarna till bilen och kan alltså inte bryta ihop nu heller fast jag redan har det inmobords.

    Huvudvärk som satan har jag också.

    Och gnäller siom en treåring dessutom...

Svar på tråden I vått och torrt och väntan