• passionsblomman

    I vått och torrt och väntan

    Vi fortsätter vårt umgänge och hänger med i alla livets svängar...

    ...förra tråden:

    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3414645.html

    Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenaar, minst lika mycket.

  • Svar på tråden I vått och torrt och väntan
  • lanovia 08

    För alla nyfikna (men som dock inte var lika nyfikna som jag och smsade Ninnis ). De har numera en liten hund hemma hos. Hon har lovat mer rapport och bilder här senare idag.

    Ankis, visst luktar det lite deja vú här, men denna gång hoppas och tror jag att det kommer gå bättre!

    Daa, ja kroppen vet verkligen hur den säger ifrån tycker det märkts tydligt sedan jag blev gravid. Har jag fått för mkt av något så tar det tvärstopp och går inte att få ner igen förrän kroppen ev vill. Saknar jag något ja då skriker den.
    Är så sjukt nöjd idag efter vägningen och fått ett konkret bevis på min sida. Skriva ut artikeln blir nog svårt eftersom jag läste det i en bok jag har hemma. och hela boken känns nog lite rått att köra upp... Nej Ingis det förtjänar hon faktiskt inte.

    Daa, attans med förkylningen. Känner igen symptomen från i fredags för mig. Har väldigt ont i halsen idag. Hjälpte nog inte att frysa i ett tält igår...

    Ingis har inte svarat dig, festen var helt klart bra. Jag var rädd för att det skulle bli för mkt fylla o jag bara skulle bli sittandes och undra vad folk sysslade med. Men killarna var rätt lugna och bland tjejerna var det väldigt mkt lugnare. Vi var 4 tjejer, en ammade och jag gravid. Så de andra 2 höll nog igen lite också.

  • Ore

    Vinkar tillbaka till ingis

    Tackar som frågar, lanovia, det är bra med mig. Och med pyret i magen. En liten löpare tror jag, älskar att springa runt inne i magen (vissa kanske skulle kallat det fotbollsspelare, men inte jag...)

    Och apropå vikt så hade jag vid senaste vägningen gått upp 10 kg mot min normalvikt... Iofs är jag tveksam till att den där vågen är kalibrerad på samma sätt som min vanliga våg, frågan är vilken man ska tro på? För jag vägde 2-3 kg mer än vanligt vid inskrivningen... Är för övrigt i v 28+2 idag, så det närmar sig... Men ingis är väl nästa som ska få?

    Hinner tyvärr inte med denna tråden så mycket, men jag tittar in och smygläser litet då och då...

  • ingenjörsbruden

    Daa: Hehehehe....jag kaaaaan ju berätta det lite kort innan jag stoppar upp den....ännu bättre att det var en bok...*MOAHAHAHAHAHAAA*

    Lanovia: Kul att ni hade trevligt...o det behöver inte vara blött alltid för att man ska ha roligt!
    Va skoj för Ninnis! Förstår att hon verkligen inte har tid att hänga här inne med oss då!

  • ingenjörsbruden
    Ore skrev 2009-08-24 12:52:39 följande:
    Vinkar tillbaka till ingis Tackar som frågar, lanovia, det är bra med mig. Och med pyret i magen. En liten löpare tror jag, älskar att springa runt inne i magen (vissa kanske skulle kallat det fotbollsspelare, men inte jag...) Och apropå vikt så hade jag vid senaste vägningen gått upp 10 kg mot min normalvikt... Iofs är jag tveksam till att den där vågen är kalibrerad på samma sätt som min vanliga våg, frågan är vilken man ska tro på? För jag vägde 2-3 kg mer än vanligt vid inskrivningen... Är för övrigt i v 28+2 idag, så det närmar sig... Men ingis är väl nästa som ska få? Hinner tyvärr inte med denna tråden så mycket, men jag tittar in och smygläser litet då och då...
    Du är så välkommen så!
    O ja...det är inte lätt att hinna med alla skojiga trådar...har fått sålla hårt!
    10kg är ju precis lagom, o vågarna är alltid lite småskumma...man ska försöka använda 1 o samma våg o väga sig vid ung samma tidpunkt...tex på morgonen innan man fått kläder på sig.
    Japp...nästa på att "ploppa" är jag!
  • ingenjörsbruden

    Härligt med löpare, Ore!

    Jag har en snällis...buffar bara lite ibland!
    Men sen har den nog inte så mkt plats kvar längre att fara runder på heller!

  • Fjällbruttan

    Halloj!!
    Andbeyond, så strålande vackra ni var, och ser så lyckliga ut så man blir tårögd! Förstår att du älskade Blommis bukett
    Hoppas att ni får en underbar resa!

    Ingis, Ploppa?? Jag vill höra det ploppet
    Fast jag vill nog inte bli ovän med dig, böcker där solen inte lyser verkar en anning...ehh.. obekvämt

    Lanovia, VAD VAR DET VI SA?? Ät och må gott, din kropp är så smart att den inte behöver din korkade svärmor!
    Jag är fet som en gris men har fixa 3 graviditeter ändå utan diabetes (vilket BM alltid gormat om) och ungarna har varit normalviktiga, två av dem tom. ganska små,
    Så länge du äter mat och inte svullar i dig socker så är allt bra! Lyssna på tant nu
    Men vad fan gjorde du i ett tält?? Gravid?? när det finns varma sköna sängar... är du grav. luddig innanför pannbenet??

    Ingig, snor förresten lite av Daa´s medusiner, förkylning och feber har slagit till här med
    Och mina indianer verkar gått vilse, har inget bra test hemma och min kompis som är borta har ett... men hon kommer hem ikväll
    Syns yttepyttesvagt streck o man kollar noga på ett såndär billigtest från billigatester så jag litar inte på det, dessutom molar det i magen....
    Blir väl ett minus ikväll ochså kommer indianerna cyklande imorgon!

  • lanovia 08

    Eller också blir det ett plus Bruttan. *visslar den vanliga plusar melodin*
    Det var väldans vad alla bli förkylda här i tråden. har vi börjat smitta varandra via cyberrymden?

    Tycker faktiskt inte jag svullar i mig socker, men ökat sockerintaget har jag. Om inte varje dag så går det nog i någon lite sötbit varannan dag. Men det är ju inga stora mängder och verkar ju vara lugnt än så länte.

    Haha, ja du vad gjorde jag i tält?? Har enbart mig själv att skylla. Jag har tjatat på mannen att vi måste tälta något i sommar. Vi har de två sista åren fått till några korta typ weekendssemestrar i tält, vilket varit mysigt. I år blev det inget sådant. Så när vi nu skulle på fest långt ute i skogen och mannen ville att vi skulle stanna över natten, så bestämde vi oss för tält. Väl framme så sa de att om vi knör får vi nog plats inne i stugan (den var pytte pytte liten). Men jag känner killarna som var på festen och visste att gravidtrötta jag skulle inte få lägga mig så tidigt som jag ville om vi skulle sova där, alltså proppsade jag på tält. *tar lite utav medicinen som Daa fick*

  • lanovia 08

    Nu skall jag snart gå hem, ikväll skall vi måla staket.
    Lite nervöst, hoppas färgen vi valt blir bra.

  • ingenjörsbruden
    Fjällbruttan skrev 2009-08-24 15:57:53 följande:
    Halloj!!Andbeyond, så strålande vackra ni var, och ser så lyckliga ut så man blir tårögd! Förstår att du älskade Blommis bukett Hoppas att ni får en underbar resa!Ingis, Ploppa?? Jag vill höra det ploppet Fast jag vill nog inte bli ovän med dig, böcker där solen inte lyser verkar en anning...ehh.. obekvämt Lanovia, VAD VAR DET VI SA?? Ät och må gott, din kropp är så smart att den inte behöver din korkade svärmor!Jag är fet som en gris men har fixa 3 graviditeter ändå utan diabetes (vilket BM alltid gormat om) och ungarna har varit normalviktiga, två av dem tom. ganska små,Så länge du äter mat och inte svullar i dig socker så är allt bra! Lyssna på tant nu Men vad fan gjorde du i ett tält?? Gravid?? när det finns varma sköna sängar... är du grav. luddig innanför pannbenet?? Ingig, snor förresten lite av Daa´s medusiner, förkylning och feber har slagit till här med Och mina indianer verkar gått vilse, har inget bra test hemma och min kompis som är borta har ett... men hon kommer hem ikväll Syns yttepyttesvagt streck o man kollar noga på ett såndär billigtest från billigatester så jag litar inte på det, dessutom molar det i magen....Blir väl ett minus ikväll ochså kommer indianerna cyklande imorgon!
    JAPP...jag har bestämt att det säger plopp...hahahhahaha!
    Hahhaha ja don´t mess with me! Obekvämt med bok där solen aldrig (bör) lysa är nog en söt underdrift!

    Ett streck är alltid ett streck....o molandet är alltid lurigt....det kan bero på både ock!
    *fortsätter att vissla o inväntar dyrare tester*

    *öser ut echinaforce o echinagard o vitaminer o whiskey, varmt te o varm vetekudde....kutar runt med näsdukar o näsdroppar osså*
    ALLT för er!!!! bara ni inte smittar mig!

    Men det är visst rätt vanligt att man blir lite tjock i näsan när man är gravid....slemhinnorna svullnar osv....var bara försiktiga med näsdroppar....jag har varit beroende av det o det tog TID innan slemhinnorna återhämtade sig!

    Här är det fullt ös på jobbet! Tårtan jag bakade blev så prisad både till smak o utseende..(spritsar folk ALDRIG grädde hemma? ...kändes lite som att jag gjort något en vanlig dödlig aldrig klarat av....men ja...ingenjörer... )o alla tyckte att vi kunde utöka våra konsulttjänster till att omfatta tårtor osså...hahahahhaa! De är för goa!

    Lanovia: Färgen blir säkert bra...testa på liten yta först..hehehehe...det är JÄTTESVÅRT att välja färger!
    Måste snart ta tag i färgvalen innomhus till huset....suck...ingenjörer är INTE bra på att klura ut färger...men tycka om en färg som sitter på en vägg....DET kan jag....får väl ha med mig en ncs-palett i väskan precis som Ernst!
  • Ore

    Kan skriva under på det där med att vara tjock i näsan när man är gravid... Jag har känt mig allt från småsnuvig till täppt ända sedan vecka 8 eller så... Men aldrig riktigt 100 % bra. Har dock begränsat nässprayandet och liknande till om jag ska sova och näsan käns heltäppt, så det har inte blivit så ofta.

    Ingis: Låter trevligt med litet lagom buffande... Annars har jag hört att även om de inte har så mycket svängrum på slutet, så kan de ta i desto hårdare... Bara att hoppas att inga armar eller ben är i närheten av några ömma inre organ. Som det är nu så gillar pyret att trycka mot revbenen och/eller organ däromkring... Men jag klagar inte så mycket, jag har hittills sluppit allt vad foglossning heter och är väldigt rörlig, och det är mer värt för mig

Svar på tråden I vått och torrt och väntan