• passionsblomman

    I vått och torrt och väntan

    Vi fortsätter vårt umgänge och hänger med i alla livets svängar...

    ...förra tråden:

    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3414645.html

    Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenaar, minst lika mycket.

  • Svar på tråden I vått och torrt och väntan
  • Ankan80

    Jenny står brud 090801 skrev 2009-08-24 10:15:03 följande:


    Trist att du blivit varslad. Hur ser det ut med jobb annars i den branchen du är?
    Nja, det är väl lite si och så....
    tyvärr...

    Var lite oväntat att jag kunde få detta jobbet, men nu har även de drabbats...
  • ingenjörsbruden
    Ankan80 skrev 2009-08-24 09:26:16 följande:
    Jaha...då var man varslad...Får väl reda på det om en vecka...Har ju haft väldigt lite att göra så det är ju inte helt oväntat...platsbanken nästa!
    Fasen osså, Ankis! Suck!

    150mil på en helg låter väldigt mkt som sittsår i mina öron...
    Kul med helgresor!

    *vinkar till ore*

    Blommis: Ja lika bra de ser över hela Blommis ...1000milaservice eller?1 Lycka till!

    Lanovia: Moussen är förträffligt god...o känns extra lyxig om man har gäster....hemmagjord mousse som nästan är lättare än pås-mousse!
  • lanovia 08

    Ankan, vad tråkigt. Attans! Men snart skall du ju vara hemma ändå...

  • lanovia 08

    Vägde mig förresten i morse. Läste i en gravidbok att normalt i v18 är att ha gått upp 4-6 kg. Jag hade gått upp lite drygt 4 kg.
    Alltså kan jag ännu mer ignoera skitsnack om att inte äta när man är gravid.
    Känns skönt att veta att jag gått upp vad jag borde men inte mer heller.

  • lanovia 08

    Ore dig var längesedan man såg här. Hur är det med dig?

  • Ankan80

    Ja, förhoppningsvis...

    Känns som lite deja vu detta

    lanovia 08 skrev 2009-08-24 10:38:37 följande:


    Ankan, vad tråkigt. Attans! Men snart skall du ju vara hemma ändå...
  • Ankan80

    jag har inte vägt mig en enda gång sen jag blev gravid....
    väntar till inskrivningen....hehe

  • Daa

    Hej på er!

    Ankan: åh, vad trist med varslet.

    Lanovia: det är rätt! Ignorera skitsnacket. Kroppen är väl ganska bra på att säga till om den vill ha nåt särskilt.

    Moheda? Där har jag varit. Folk pratade om Moheda, men eftersom de var smålänningar tog jag förgivet att det hette "Morheda" och att de bara hoppade över r:et som vissa smålänningar gör. Minns hur förvånad jag blev när bussen svängde in och jag såg skylten med ortsnamnet

    Ingis: bara röran smakade nog gott, så kanske inte utseendet betyder sådär jättemycket

    Lycka till med spolningen, Blomman. Armbågarna! *fnissar*

    Spänningarna i nacke och axlar ökar och gör mig lite snurrig. Verkar som att det bara är att ta emot förkylningen... *surar*

  • ingenjörsbruden

    Lanovia: Se...det är bara precis som det är! Printa artikeln så ska jag stoppa upp den där solen inte lyser på din svärmor!

    Ankis: Ja lite deja vu är det allt... Hoppas dock på annan avslutning denna gången!
    O våga vägra väga sig! BM kan faktiskt inte tvinga en.

    Daa: Jäkla förkylning!! *kommer med echinaforce, varmt te med honung o liten hutt whiskey*

  • Daa

    ingenjörsbruden skrev 2009-08-24 11:58:59 följande:


    Daa: Jäkla förkylning!! *kommer med echinaforce, varmt te med honung o liten hutt whiskey*
    *tackar och tar emot*

    Fast just nu känns det bättre, för jag har fått lite mat

    Hur ska lanovias svärmor kunna läsa artikeln om du har stoppat upp den...?
Svar på tråden I vått och torrt och väntan