• passionsblomman

    I vått och torrt och väntan

    Vi fortsätter vårt umgänge och hänger med i alla livets svängar...

    ...förra tråden:

    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3414645.html

    Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenaar, minst lika mycket.

  • Svar på tråden I vått och torrt och väntan
  • ingenjörsbruden

    Villemoa: Bra förklaring....men ja...jag känner mig fortfarande trög....många bitar som ska klaffa!
    Så man kan få ut lite semester osså nästa sommar... ..låter gött...vill vara hemma så länge som möjligt iofs...men vi ska ju flytta till hus o har faktiskt inte riktigt koll på alla kostnader....dock har vi en rejäl sparad buffert...men ändå....tror att jag ska börja med att ta ut för ett halvår först....så får jag joxa lite mer sen....har förhoppningsvis tid att läsa på mer när battingen kommit ut.

    Men ngt jag inte fattat riktigt....OM förlossningen går igång nu...innan jag har påbörjat föräldraledigheten.....den tillfälliga FP(för pappan) kan man sms in o anmäla....men min måste man in o plocka ut mha bankid osv....suck.....

    Blommis: Whiskey......mmmmmmm! O moussen var jäkligt god....smälta 100gr fin mörk blockchoklad....2 ägggulor röres i...sen vänder man i chokladsmeten i 3 dl hårt vispad grädde...smaskens till sista slicken!
    Hoppas ventilationen med maken gick bra!
    Hahhaha ja spola äggledarna är INTE som att få armbågarna kollade... Hoppas att det går bra o att det inte känns för 5 öre....*håller tummar o tår ännu mer*

    Middagen blev jättegod....röda linser, tomater, rödlök o potatis i en senapsvinegrätt....dock blev potatisen o linserna lite överkokta...hahhaha så allt såg lite halvtuggat ut! Vi garvade rätt gott åt det...fick blunda lite medans man åt..

    Andbeyond: Så underbart vackra ni var! Hahahaha o ja...shyssta lökar! Ha nu en underbar bröllopsresa!

    Ninnis: Vovve?!?!?!??!?!?

  • lanovia 08

    Har möte snart, så hinner inte skriva så mkt nu.

    Andbeyond vad fina ni var, grattis igen!!!
    Blommis superfin bukett!!

    Ingis, moussen låter kanon! *slickar runt munnen*

    Villemoa innebär det alltså att de 180 (?) första dagarna man tar ut FP får man tillgodoräkna sig semeterdagar?

    Ja Ninnis, hur gick det med vovven???

  • lanovia 08

    Började just undra hur nog ni räknar tiden.

    Jenny står brud 090801 skrev 2009-08-23 22:41:53 följande:


    1,5 skulle det vara inte 1,3...
  • Ankan80

    God morgon! Nu är jag tillbaka och har skummat igenom alla sidor.
    Hittade inga nya plus?

    Ett stort Grattis!!!! till Andbeyond. Så fina ni var!

    Ett stort hjärta till lillmuffin! Man bara smälter av hvidis målande beskrivningar!!!

    Norge var trevligt....dock 150 mil som avverkats under en helg....lite mycket

  • Ankan80

    Jaha...då var man varslad...
    Får väl reda på det om en vecka...

    Har ju haft väldigt lite att göra så det är ju inte helt oväntat...

    platsbanken nästa!

  • passionsblomman

    Nu ska jag åka och kolla de där...

    ..armbågarna...Jag tror de får ta knäna samtidigt, de är lite ömma av allt skurande.

    för att inte tala om min hals, som värker som en hals inte ska mitt i allt sånt här.

  • Ore

    Smyger in och säger GRATTIS till lillmuffins ankomst, till både Hvidis och herr Hvidis

    Tassar ut igen...

  • Jenny står brud 090801

    Passar på att smita in här lite nu när jag fick en stund över på jobbet.
    Moheda, det är kanonnära där jag bor, då kanske du kan ha vägarna förbi här någon gång:
    Han jobbar som civilingengör och mot kärnkraftsidan just nu, men han kommer jobba hemifrån ibland så han tycker det känns okej att pendla.


    passionsblomman skrev 2009-08-23 22:47:18 följande:
    Hela min släkt kommer från Växjö och Moheda!!!!:-O :-O :-ODå stämmer förresten de tio mil jag uppskattat avståndet Mönsterås-Växjö rätt bra då mao.Vad jobbar han med som måste pendla såpass?Jenny står brud 090801 skrev 2009-08-23 22:40:21 följande:
  • Jenny står brud 090801

    Trist att du blivit varslad. Hur ser det ut med jobb annars i den branchen du är?


    Ankan80 skrev 2009-08-24 09:26:16 följande:
    Jaha...då var man varslad...Får väl reda på det om en vecka...Har ju haft väldigt lite att göra så det är ju inte helt oväntat...platsbanken nästa!
Svar på tråden I vått och torrt och väntan