• passionsblomman

    I vått och torrt och väntan

    Vi fortsätter vårt umgänge och hänger med i alla livets svängar...

    ...förra tråden:

    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3414645.html

    Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenaar, minst lika mycket.

  • Svar på tråden I vått och torrt och väntan
  • lanovia 08

    Ingis glömde svara igår, nej vi skall inte ta reda på kön när vi går på UL.

    dags för frukost.

  • Daa

    God förmiddag!
    Blomman, förstår att det känns trist att ha missat, men som Villemoa säger, du har haft väldigt mycket att stå i på sistone.

    Villemoa: hoppas verkligen att du slipper foglossning.

    lanovia: Prosit. Trist med förkylning. Krya på dig.
    Hakar f ö på det gänget. Märkligt trött&tung i huvudet och äckel i halsen.

    Ninnnis: berätta om hunden! *ivrigt*

    Vilken tid gifter sig Andbeyond?

  • passionsblomman

    Idag är det som Andbeyond blir fruuuuuu! Hon skrider altargången fram klockan 13 och jag så glad för deras skull -och skitnervös för bukettens skull som vanligt ("tänk om någon blomma ramlar ut/slokar/går av eller brude inte tycker om den")

    Sådär är det att jobba med färskvaror...innan man fått höra att allt verkligen höll bra och blev som det skulle så vet man aldrig 100% att det gått vägen.

    Iallafall så har hon en bukett med Rosa/lila Phalaenopsisorkidéer, Rosor "Cool Water", små vita Kallor, rosa/lila Hortensia, Freesia och lila ståltråd och stora pärlor. Den är byggd i en hållare med fall framåt som en droppe men med mer transparant känsla än den klassiska droppen, så man kan se de olika materialen i "lager" och får en luftig känsla med volym.

    Egentligen borde jag redan vara ute i bodarna nu och stapla grejor så det går att komma in där....

    ...men det HÄLLregnar så jag vill inte gå ut....

    ..och så vill jag hänga lite med er också...

  • Daa

    Åh, Blomman, det låter fint Längtar efter bilder.
    Fast jag kan förstå din nervositet. Har du pratat med Andbeyond efter att hon fick buketten?

  • passionsblomman

    Nä, men jag mms en bild till henne innan jag packade buketten och den tyckte hon såg bra ut.

    Nu ska den "bara" ha överlevt natten också...

    Hon har nog inte packat upp den ännu, för mitt råd var att ha den kvar i lådan så hon lätt kan flytta den med sig till frissor och allt vad man ska till.


    Daa skrev 2009-08-22 10:50:29 följande:
    Åh, Blomman, det låter fint Längtar efter bilder. Fast jag kan förstå din nervositet. Har du pratat med Andbeyond efter att hon fick buketten?
  • ingenjörsbruden

    Hello girls!

    Lanovia: Tråkigt med förkylning men kul med bio o kompisträff! TRevligt att maken din erbjöd underhållning han osså under bion! Då brukar filmen bli extra rolig!
    Hahaha men väderleksrapporter äääääär jättesvåra....hahahhaah!

    Villemoa: Usch o fy....hoppas verkligen att du slipper få så mkt foglossningar.....hörde av en tjejkompis som skrämde slag på sin man när hon reste sig ur soffan....det knäckte till i hennes höfter så maken i rummet brevid blev helt dödsförskräckt....o att det gjorde ont....huvaligen.
    Jag hade lite foglossningar i v 27-30....men sen jag började undvika trappor, bära ojämnt o tungt, ha foglossningsbälte på mig när jag går längre sträckor, skippar dammsugning osv....så har jag (peppar peppar ta i trä...)inte kännt av ngt mer....o hoppas slippa det nu på sluttampen.

    Bruttan: Jag är osså sån....ser alla syftningsfel o stavfel i tidningar o böcker...men när jag själv skriver...hahhahha....vägrar läsa mina inlägg igen....
    Ohhh trattisar....*dregel*

    Blommis: Inte är du ett klantarsle....men så irriterande när man väl kommer på vad det var man glömt....Men buketten låter så himla ljuvlig så den väger nog upp rätt bra!
    Klart du ska hänga med oss istället för stapla lådor!

  • Villemoa

    Hej hopp!

    Ååh idag blir Andbeyond fru!! Hoppas att det inte regnar alltför mycket på dem! Buketten låter jättefin Blommis

    lanovia; ja verkligen trist med förkylning, krya på dig!

    Här har det fullkomligt vräkt ner halva natten och hela förmiddagen! Och vi som ska ha kräftskiva med alla grannarna...kommer inte vilja sitta ute om vädret är likadant vid 16 som det är nu; blött, grått och kallt.

  • ingenjörsbruden

    Ninnis: Hoppas det går bra med hunden idag!

    Andbeyond: nu är det bara en timme kvar!!! Wiiiiie va det pirrar i min mage nu osså! Hoppas verkligen att ni får en underbar dag o att ni hinner njuta massor av varandra o hela dagen!

    Leksi: SKumt system...men gulligt att maken bokade tiden!

    Lanovia: Nä ta överraskningen vid förlossningen!

    Inatt drömde jag att jag födde.....men sen var det lite stressigt...skulle iväg på ngt vis o sätt.....så vi hann inte kolla könet.....så maken hojtade....Vad blev det?...........Det blev en kille!!! Gastade jag tillbaka...på 50 meters håll eller nåt....förstår inte varför vi skulle ngn stans...men det har nog med husbygget att göra.... Jag har INTE tänkt o åka hem förrän efter 2-3 dygn efter förlossningen liksom.

    Daa: Hur är det med dig? Kroppen tillbaka i rätt cykelspår?

  • ingenjörsbruden
    Villemoa skrev 2009-08-22 11:52:16 följande:
    Hej hopp!Ååh idag blir Andbeyond fru!! Hoppas att det inte regnar alltför mycket på dem! Buketten låter jättefin Blommis lanovia; ja verkligen trist med förkylning, krya på dig!Här har det fullkomligt vräkt ner halva natten och hela förmiddagen! Och vi som ska ha kräftskiva med alla grannarna...kommer inte vilja sitta ute om vädret är likadant vid 16 som det är nu; blött, grått och kallt.
    Ojdå...här är det strålande solsken o 20+ nånting...Ohhh kräftor....*dreglar* Jag vill osså! Ät några för mig med e du snäll! Kan lätt klämma 2 paketer själv.....fasen så hungrig jag blev nu då....
  • Villemoa

    Ska äta några för dig också för även om det inte blir nåt med grannarna så ska vi äta kräftor ändå
    Det "tråkiga" i kråksången är att vi är fyra vuxna som ska dela på två paket kräftor...men, man kan ju faktiskt köpa fler paket och äta en annan gång också!


    ingenjörsbruden skrev 2009-08-22 11:58:48 följande:
    Ojdå...här är det strålande solsken o 20+ nånting...Ohhh kräftor....*dreglar* Jag vill osså! Ät några för mig med e du snäll! Kan lätt klämma 2 paketer själv.....fasen så hungrig jag blev nu då....
Svar på tråden I vått och torrt och väntan