• passionsblomman

    I vått och torrt och väntan

    Vi fortsätter vårt umgänge och hänger med i alla livets svängar...

    ...förra tråden:

    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3414645.html

    Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenaar, minst lika mycket.

  • Svar på tråden I vått och torrt och väntan
  • ingenjörsbruden

    Mornmorn!

    Bruttan: Tack för morgonens första skrattattack....kunde verkligen se o känna hela situationen med nedhasade byxor....
    Hehehehe skönt att höra att det finns de som ryter till åt sina barn....det lär def jag göra....kort stubin...ojojojoj.
    Trattisar......åååh *dreglar tangentbordet fullt*

    Blommis: Hoppas det gick bra med blomhandlandet o bindandet!
    Hoppas att du tagit det lite lugnt osså mellan varven....*orolig*

    Leksi: Gulp...blankt test....hade osså skickat iväg mannen då! Skönt att det bara var ett knasigt test o allt var som det skulle. Håller med...vilken agenda...*phustar*

    Ankis: Ha det så mysigt i Norge!

    Ninnis: Jag har drömt sann-drömmar....så de så!

    Sonja: Gulp...5 i familjen...jaa.....det är omställning det!

  • ingenjörsbruden

    Det var så skönt med yoga igår.....men jisses vilket tempo!

    Kände verkligen av att jag inte yogat på ett tag...vart lite stel i musklerna....men...hahahahaha....vet ni....tjejerna som yogade på dvd....visst de var gravida...men min mage är nog fan lite större....hahahhaha! Svårt att få plats med magen i vissa övningar!

    Maken styrketränade under tiden....o vanligtsvis så brukar han titta på tv mellan passen...men nu yogade ju jag....så han stod o läste Ny Teknik! Action värre hos två ingenjörer!! Hahahahaha

  • lanovia 08

    Jag drömde att vi fick en Ellen precis innan jag plusade... *visslar och tittar åt ett annat håll*


    Ninnnis skrev 2009-08-21 07:54:21 följande:
    Drömde förresten inatt att jag plussade. Jojo, drömma går ju
  • ingenjörsbruden
    Ninnnis skrev 2009-08-21 08:01:47 följande:
    Imorse var jag tvungen att stiga upp en halvtimme tidigare och åka tåg+buss till jobbet, eftersom vi kör bil hem från Sthlm på söndag och då är det inte så smart om min bil står på Kastrup. Det fick mig att inse hur skönt det är att köra bil Bra med en tankeväckare som får en att uppskatta sånt som man annars tar för givet!I eftermiddag flyger jag till Sthlm och möter upp maken, sen ska vi träffa vovven! Efteråt kör vi till makens syster med familj och äter kräftor eller grillar. Imorgon blir det stan, Coldplaykonsert och hotell. Söndag är det hemfärd, förhoppningsvis med en liten hund i bilen
    Ja visst är man rolig....man glömmer bort sånt så fort.
    Nästan som så att man behöver var lite sjuk då o då för att verkligen uppskatta när man är frisk....knasigt.

    Åhh så mysigt det låter med middag hos svägerskan o träffa vovven. Hoppas verkligen allt klaffar med vovven.
    Coldplay!!! Åhhhh vill OSSÅ!
  • Ninnnis

    Det hade varit trevligt om det var en sanndröm, men ärligt talat så är det mest hund i mitt huvud just nu... Dessutom är jag fullt inställd på att spola äggledarna nästa månad. Jaja, vi får väl se.

  • ingenjörsbruden

    lanovia 08 skrev 2009-08-21 08:16:13 följande:


    Jag drömde att vi fick en Ellen precis innan jag plusade... *visslar och tittar åt ett annat håll*


    Ja... o jag drömde ju om Isak ett halvår innan jag plussade....ehehehehehehe!

    *gräver ner magen i en håla i sanden o ligger där o visslar med lanovia*
  • lanovia 08

    Bruttan, tror nog räddningstjänsten hade fått sig en härligt syn om de varit tvugna att rycka ut.
    Oh om jag hade varit med under erat svampplockande. Håller på o försöker göra våran hund till svamphund och tillfällen vi får tränat på är väldigt få.
    Maken är så knasig ibland, han ville jättegärna gå svampkurs med henne. Men sedan när det kommer till att ge sig ut o i skogen och plocka svamp +träna hunden då får jag näst intill tvinga ut honom.
    Vi har varit ute med mamma några, hon är bra på att hitta svampen. Men man får vakta henne för annars dyker hon på näsan och börjar plocka svampen INNNAN vi fått chans att träna hunden. Men mamma du plockade väl inte svampen... äh joo det gjorde jag visst. Suck!

    Leksi, det var väl skönt att få se pluset igen, då kanske du kan börja lite på det nu.

    Vi träffade några kompisar igår, nyblivna föräldrar, de belv så förtjusta i att se min lilla mage. Tror nästan mamman blev lite nostalgisk.

  • ingenjörsbruden
    Ninnnis skrev 2009-08-21 08:16:51 följande:
    Ingis, de kanske inte var höggravida med mindre än tre veckor kvar till BF?
    Hahahaha...nä eller hur?!

    Sen hade nog de gjort övningarna ett par gånger innan så de visste hur de skulle anpassa övningarna efter sin mage....
  • lanovia 08

    Ankan ha det så trevligt i grannlandet.

    Ledin igår var bra förresten. Man vet vad man får när man går på en konsert med honom.
    Appropå konsert förlorade jag ju Lars Winnerbäck kampen. Istället skall vi gå på Takida i november! Slår nog nästan högre för mig. Efter bröllopet är det betydelsefulla för oss.

    Ninnis trevligt med Stockholmsbesök och svägerska o kräftor. Men framförallt HUNDEN!!! Lycka till och hoppas verkligen ni återvänder hem med en hund.

    Vi håller på o kollar efter hund till mamma o pappa. Deras är 11 år och riktigt gammal nu. För ett halvår sedan tyckte jag de skulle passa på att köpa valp medans han levde för vi såg hur mkt våran hund livade upp honom. Men nu får de nog vänta tills han lämnat jorden (*snyftar lite*) Men skall bli så kul om de skaffar en valp sedan.
    Nu får vi ju änna vänta lite själva med att skaffa en hund till... Vi är så sugna på en Rottis.

Svar på tråden I vått och torrt och väntan