• passionsblomman

    I vått och torrt och väntan

    Vi fortsätter vårt umgänge och hänger med i alla livets svängar...

    ...förra tråden:

    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3414645.html

    Du som läser här gör det på egen risk, ty här räds vi icke sjukhus, kroppsvätskor eller prat om sexlivet.
    Gemensam faktor har varit längtan efter barn. Såhär flera långa trådar senare är det vänskap som förenaar, minst lika mycket.

  • Svar på tråden I vått och torrt och väntan
  • Ninnnis

    FL är farligt! Nejdå, precis som ni säger, så länge man har vett nog att sålla bland det som står där så kan det kanske vara bra ibland.

    Ja, jag hoppas SÅ att hunden motsvarar förväntningarna så att vi blir hundägare

    Nu ska jag dricka upp mitt kaffe och avsluta på jobbet (har äntligen mer att göra, jippi), sen ska jag promenera med en väninna.

    & kram!

  • ingenjörsbruden
    Ankan80 skrev 2009-08-20 13:38:07 följande:
    Ja, det är både bra o dåligt med FL. Man får ta det som står med en nypa salt.Tycker också det känns skönt att läsa om folk som känner samma osv....
    Man känner sig inte så gnällig o onormal....det finns alltid värre fall på FL!

    Kuuuuuul med vovvsing, Ninnis! hoppas hunden är bra o frisk o allt funkar! Ha en så trevlig promis!

    Ikväll har jag tänkt köra lite gravidyoga hemma framför tv....är så skönt o man känner sig så smidig i kroppen efteråt!
    Gick 3 km i går o 2 km i morse så liiiiite yoga i em orkar jag nog med!

    Tänker så på Hvidis, Batman o Lillmuffin!!! Hoppas att de har riktigt mysigt o härligt tillsammans o att allt är bra med dem.
    O att de inte har för jäkla varmt.....
    Undrars tro om Hvidis sov natten på mage....kanske inte m tanke på snittet....Men bara att kunna ligga på rygg utan att känna sig halvkrossad av magen....mmmmm längtar!
  • lanovia 08

    Visst kan FL vara bra. Men det är något med den sidan, 5 min och jag blir bara trött.

    Vad skönt det låter med gravidyoga. Kan tänka mig att man i slutet av graviditeten inte känner sig så supersmidig.

    ja, längtar tills Hvidis kommer hem igen och orkar sätta sig framför datorn och uppdatera oss lite.
    Tror nog inte magen var det hon sov på inatt...

    Nu skall jag bara jobba en halvtimme till, sedan är det promenad som gäller. Lämnade cykeln hemma, skall hämta hunden och gå hem. Skönt!

    Ikväll skall vi köpa färg till staket och sedan till Liseberg, gratis konsert med Tomas Ledin! Det får man ju inte missa. Ialla fall inte om ni frågar mig o maken.

  • ingenjörsbruden

    lanovia 08 skrev 2009-08-20 15:34:48 följande:


    Visst kan FL vara bra. Men det är något med den sidan, 5 min och jag blir bara trött. Vad skönt det låter med gravidyoga. Kan tänka mig att man i slutet av graviditeten inte känner sig så supersmidig.ja, längtar tills Hvidis kommer hem igen och orkar sätta sig framför datorn och uppdatera oss lite.Tror nog inte magen var det hon sov på inatt... Nu skall jag bara jobba en halvtimme till, sedan är det promenad som gäller. Lämnade cykeln hemma, skall hämta hunden och gå hem. Skönt!Ikväll skall vi köpa färg till staket och sedan till Liseberg, gratis konsert med Tomas Ledin! Det får man ju inte missa. Ialla fall inte om ni frågar mig o maken.
    Faktiskt så känner jag mig väldigt smidig...dock ej vika mig på mitten..hahhahaha..men i övrigt så känns det jättebra...men det är ju aldrig fel att försöka stärka sig ytterligare inför förlossningen....blir nog lättare att återhämta sig efteråt!

    Mysigt med promis hem m vovven!

    Gratis konsert är aldrig fel! O Ledin e bra live-artist!
  • Leksi

    Hej halloj!

    Inte världens smidigaste pappa du verkar ha Ingis... "När skulle jag tagit upp det då?" Haha... Hur tänkte han? Men inte kul att inte få stöd från sina föräldrar. Tur ändå att dina svärföräldrar verkar bra och pålitliga. Hoppas yogan gick bra! Det låter verkligen som du håller igång bra fast det är så kort kvar. *hejarpå*

    Håller med om FL. Det är kul ibland men blir lätt för mycket. Läste mycket där förut men har nästan slutat helt nu. Det känns som det räcker med ett forum att hänga på. Har läst en del på growingpeople (det var min bästa kompis som rekommenderade den) och det står mycket matnyttigt där!

    Idag på första semesterdagen har jag hunnit med en ansiktsbehandling på 1½h (skönt!), varit till grannstaden (45 min enkel väg kommunalt) och skaffat nytt pass (krävs fingeravtryck numera!), samt joggat 8km med mamma och syrran. När jag var hemma och åt lunch tog jag ett till graviditetstest som blev helt blankt! Men som tur var var även kontrollrutan blank så det var nog något fel på det. Fick skicka iväg maken och köpa ett test till och det var positivt!! *dansar glädjedans och börjar nästan våga tro på att det är sant*

    Tänker på Hvidis och hennes lilla familj... Hoppas ni har det bra!

    Hoppas allt går bra för dig Blommis med brudbuketten och allt det andra som stod på din agenda den här veckan. *kram*

    Andbeyond - inte långt kvar nu!! Är ni nervösa? Hur långt efter bröllopet är det som ni reser iväg till Hawaii? (Läs: hinner vi få en rapport från bröllopsdagen innan ni åker? )

    Lycka till imorgon Ninnis!! Håller tummarna för att personkemin stämmer med lilla vovven! Är det en tik eller hane förresten?

    Lanovia - hoppas ni fick en trevlig kväll på Liseberg & att huvudvärken håller sig borta.

    Nej nu måste jag hänga med i damernas höjdhoppsfinal & heja på Emma Green.

  • Daa

    Leksi: du vågar tro att det är sant

    Har ingen tv i närheten av datorn så jag lyssnar på web-radio. Det blir nästan ännu mer spännande att bara lyssna *bävar*

    Har någon hört från Hvidis?

  • Fjällbruttan

    Leksi, GRATTIS
    vad kul, men herregud vilket tempo du verkar ha på din lediga tid!

    Ingis, visst vore det vansinnigt praktiskt om man kunde stänga av bittra sura pappor som är osmidiga som gipsade flodhästar inmurade i kassaskåp??
    Själv har jag en sån svärfar... han är jävligt billig på auktion idag, igen!!
    Bittrare och elakare gubbe får man leta efter! Men skit i han annars snor han bara min energi!

    Idag har jag knatat upp och ner för fjället i 3,5 timme.. TRÄNINGSVÄRK!!
    Så nu ska jag rensa kantareller, vinterns förråd är nu plockat, blir det mer blir det bonus Elak mamma som jag är tvingade jag med 12 och 9 åringen, när det klagades för mycket ledsnade jag och röt:
    -Håll käften och gå nu!! Du kan inte stå kvar där och glo, glo i backen så vi får kantareller!!!  Två sekunder senare slog ångesten till och skulle just be om ursäkt då jag upp täcker 12 åringen på skalle i backen, glatt sjungande och plockandes kantisar...toro inte de har så stor respekt för sin mamma, eller så känner de igen PMS när den tar över mig

    Rapport om syrran:
    Säng och toa-läge, dvs hon får gå på toa men inte mer, UL idag visar att tvillingarna mår toppen och är lika stora Allt stabilt just nu, minst två veckor på sjukhus, ev hela grav ut.
    Mindre roligt är att pga svininfluensan får ingen utom hennes sambo besöka henne, inte ens deras lilla dotter som är 1.5, gissa om hon har ångest över det!
    Vi hoppas hon ska få eget rum så att åtminstone dottern får komma dit!

    Kram på er

  • Daa

    Fjällbruttan: låter som en fin dag att knata omkring på fjället. Kul med tjejernas omvändning *fnissar*
    Jobbigt för systern om hon inte får träffa sin dotter, men skönt att det verkar stabilt iaf.

  • Fjällbruttan

    Nää... det var inte så fint, dugg regn hela dagen och vi var blöta inpå trosorna när vi körde hem... men det gäller att vara före turisterna som brukar dyka upp på helgerna

    hmmm......hade velat se räddningtjänstens min om vi kört av vägen och behövt hjälp när vi for hem....
    För att inte blöta ner sätena drog vi ner byxorna till knäna och satte oss...
    Tur att det bara var 1 km hem

Svar på tråden I vått och torrt och väntan