• Telis

    Livets viktiga och oviktiga frågor

    Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

    Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

    Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

    Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

  • Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • muggles

    Nenne: man kanske skulle låta sin man spela på läpparna (mina alltså) höhö

  • muggles

    Kan inte släppa det här: En annan aspekt på alkohol och amning är den sociala. Det står utom allt tvivel att alkohol påverkar mammans koncentrationsförmåga och omdöme. Förmågor som bör vara på topp när man har hand om ett litet spädbarn. (saxat från growing people) Vilken tur Kängu att du ger flaska så du kan dricka med gott samvete! För så länge man inte ammar så spelar det ju ingen roll att man tappar koncentrationsförmågan *ironisk*

    Håller med den här bloggaren - kunde inte uttryckt mig bättre själv: kikkitankar.blogspot.com/2008/11/amning-alkohol-och-moralpanik.html

  • nennesjuttioåtta

    muggles
    sounds like plan! *värmer upp*

    bra skrivet ang amning/alkohol!!!

  • nennesjuttioåtta

    nu sticker jag och lyfter skrot! *flexar med biceps* Sen är det fredag, fy fan vad skönt!

  • kängu

    Mugglan, ja det är skönt att ge flaska så man verkligen kan supa till mellan varven! Rekommenderar det varmt!

  • fru AM

    Framförallt är det tanken på kombon bakfylla + pigg bebis som motiverar en att inte titta för djupt i flaskan. Tycker jag alltså.

    Tack muggles för paraplyställsomdömet

  • Ore

    Snaily: Hur har det gått idag??? *nyfiken i en strut*

    EA: Grattis till avklarad schemaläggning!

    PB: Krya på dig

    AM: Cooooolt paraplyställ. Inte något som jag skulle vilja ha hemma hos mig, men coolt är det som sagt

    Amning/alkoholdebatt: Håller helt med muggles. Kommer nog vilja ta något glas vin då och då även under amning.

    Nenne: Snart är det fredag, ja... Och då ska vi skåla för muggles kontraktskrivning, och *fyll på med allt annat vi firar här* - alltid är det väl något!

    Ego: Måla ett skötbord (Ikeas Sniglar) på balkongen på kvällarna när det sedan blir frost på nätterna är ingen höjdare. Och eftersom alternativet "slipa och måla om" kändes alldeles för jobbigt, så får det väl se litet halvdant amatörsmässigt gjort. Hade ju ändå bara tänkt ha skötbordet tills vi flyttar in i huset (vilket iofs kan dröja ett tag...) så det får väl gå...

  • muggles

    fru AM skrev 2009-10-15 18:18:27 följande:


    Framförallt är det tanken på kombon bakfylla + pigg bebis som motiverar en att inte titta för djupt i flaskan. Tycker jag alltså.
    FNISS!

    Jag glömde skicka en värmande kram till Tinga förut!
  • muggles

    Om ngn kollar på Halv åtta hos mig just nu så filmar de precis där vi bor

  • viktualia

    mugglan - visst 17 måste man få landa i insikter och inte måste man ropa grattis om man inte känner så! man MÅSTE få vara bitterfittig av sig!! *kram* Och man måste få deppa över missfall!

    Telis - shit vilken nolla till aurora-BM.... ujuj... själv försöker jag förtränga att ungen ska ut och ids inte fundera så hårt på det än... profylaxkurser och hej o hå..hm... snart får jag dra upp huvudet ur sanden och inse fakta..

    Och det där med att byta aurora-BM... hm... det är ju VIKTIGT att du gör det.. säger envisa Vickan som ni fick tjata på innan jag skaffa illamåendemedicin... hm.. japp.. jag kastar sten i glashus....

    fru AM skrev 2009-10-15 18:18:27 följande:


    Framförallt är det tanken på kombon bakfylla + pigg bebis som motiverar en att inte titta för djupt i flaskan. Tycker jag alltså.
    Jag fick mig en klart tankeställare i det sammanhanget i lördags morse. Kompisens 2,5 åring var i högform medans hennes föräldrar och jag var småsega av att det var lördagsmorgon... helt utan att vara bakis, bara av sedvanlig "veckotrötthet" så kändes ungen överintensiv... håhåjajaja...

    F ö - imorgon är det fredag och premiär för mitt hemifrånjobbande!
Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor