• Telis

    Livets viktiga och oviktiga frågor

    Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

    Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

    Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

    Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

  • Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • Telis

    Den där tidningen från AC är förresten jättebra. Man får se bilder på världens små sötaste barn, det är omöjligt att inte bli sugen.

  • Lapinette

    Precis, det är dem våra vänner har tipsat om. Är det där man måste välja land när man betalar in?

  • snaily

    Nenne
    Valium har jag bestämt för mig att man kan ge till katter som aptitstimulerande - de blir vansinnigt glupska bara en liten stund efter man gett det, så det skulle nog få henne att äta era fötter på riktigt! Hmm, dörr till sovrummet + rejäl ljudisolering kanske? OCH öronproppar...
    När jag försökte sova vidare imorse (med stängd sovrumsdörr) efter att maken och Korven gått upp, vaknade jag x antal gånger av att han stod och krafsade som en besatt på dörren. Men det är inte så synd om mig för klockan var efter 8 tror jag!

    Telis
    Men vad trist att samtalet var en besvikelse - det där lät ju som "råd" som vem som helst kunde ha gett, inte vad man förväntar sig av en sån specialmottagning!

    Jag hade faktiskt planer på att åka längdskidor idag på förmiddagen men struntar i det nu - har redan sovit bort halva förmiddagen och Korven behöver en långpromenad innan vi åker till stan för ivf-samtalet... Börjar bli nervös inför det, mest för att doktorn ska vara lika virrig som vanligt och inte kunna ge någon vettig information.

  • nennesjuttioåtta

    Lappis
    ja, alltså, det står med på inetalningslappen så jag har förtsått det så att man ska göra det. Men jag vet inte.

  • nennesjuttioåtta

    snaily
    lycka till på samtalet!!!!!!!! När vi var på det så började vi med sprutorna två veckor senare.

  • nennesjuttioåtta

    lappis
    nä, man kanske bara kan betala in förresten.. jaja, vi får se hur vi gör.

    och ni behöver inte påminna mig, jag VET att det är en bra idé att stå i den där förbannade kön.

  • Lapinette

    Du får ert inbetalningsdatum som köplats och sen kan ni tänka på annat tills ni känner att det är dags eller förhoppningsvis aldrig behöver.

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor