• Telis

    Livets viktiga och oviktiga frågor

    Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

    Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

    Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

    Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

  • Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • Fru E

    Och även här har det varit träning, hemskt vad flitiga vi blivit
    Maken har fått totalfnatt och kan inte sitta stilla på kvällarna, nästan så jag blir trött bara att titta på honom

    Nenne-orkar ni med en ny omgång IVF så tycker jag absolut ni ska ta chansen i Falun, se till att ladda med ork bara. Själv tror jag att jag kommer att krascha duktigt när vi väl är där *grubbel*

    Snaily-usch för jobb på kvällen

  • Fru E

    Mrs B-var rädd om magen!!! Kommer ihåg hur det var när jag pluggade, vid tentan min mage helt förstörd.....

  • viktualia

    EA&MJ skrev 2009-10-13 20:34:20 följande:


    Var är PB förresten, länge sedan hon kikade in här
    Snokande Vickan kan meddela att det är några dagar sedan hon lämnade spår efter sig här inne... verkar vara besök i kåken och lite åkande hit och dit..
  • Lapinette

    Har också saknat pb men tänkte att det var mycket med det nya huset.

    Mrs B - själva utredningen påbörjas när man har gått adoptionskursen. Det kan vara lite väntetid beroende på hur många som står på tur för att bli utredda men jag räknar med att det sker någon gång under våren.

  • Liten med Mindre

    Snö snö snö!
    Åh vad gott det är att slicka i sig snö från vagnens regnskydd! Men sen tog snöandet slut - "Botta! Mea mea!"

    Har nog joinat Vickan i dålig sömn de sista nätterna. Måste ta tag i lite yoga eller hemmagympa ikväll för att se om kroppen behöver tröttas ut mer för att matcha huvdet. Trist att ligga vaken ensam mitt i natten, med snusandes familj runt om. Fast de är ruskigt söta när de sover.

  • Fru E

    Snö redan?!?

    Här är det kallt brrrrr men strålande solsken så ska nog masa mig ut på en liten powerwalk på lunchen

  • Liten med Mindre

    EA - det smälte ju på en gång, men lite vitt var det ett tag.

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor