• Telis

    Livets viktiga och oviktiga frågor

    Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

    Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

    Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

    Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

  • Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • passionsblomman

    Jamenvisst! Party party! Det ska bli så ROLIGT att ta emot folk! (Påminn mig om det när vi nästa sommar förmodligen bedrivit gratis hotellverksamhet en hel säsong.. )

    Jag har ju tom en vinkällare! fattar ni!!!! Så nu måste jag ju LÄRA mig lite om vin, jag kan typ inte nå´t alls...
    Om jag samlar på mig en flaska av allas olika favoriter ur mina bt-trådar, då får jag kanske en bas att öva på...

  • Lapinette

    Vill också ha vinkällare!!! ... låter jag åter igen som en trotsig 3-åring???

  • Lapinette

    ps - vill du ha vintips hojta till. Det är lite av en hobby hemma hos oss (vin).

  • passionsblomman
    Lapinette skrev 2009-08-13 17:26:13 följande:
    Vill också ha vinkällare!!! ... låter jag åter igen som en trotsig 3-åring???
    [/citat]
    Lapinette skrev 2009-08-13 17:26:45 följande:
    [citat]
    ps - vill du ha vintips hojta till. Det är lite av en hobby hemma hos oss (vin).
    Jo, jag har noterat det och tar mer än gärna del av kunskap. Vi kan ha vinprovning hos mig!
    Det var en gubbe som hade värsta sortimentet där en gång i tiden och gamla bybor har pratat med nuvarande ägaren om hur deminsann varit och provat finvin i källaren..

    En sådan källare förpliktigar ju som du förstår!
  • passionsblomman

    Hjälp! Värsta brutala åskan! Bäst att dra ur alla sladdar! En gång började telefonen brinna här då åskan gick...

    *loggar ut en stund tills det dragit förbi*

  • viktualia

    PB - jag har också en matkällare som jag kan ha vin i.. känns ju meningsfullt just nu... ööööö.. har mest Blåbär 100% där just nu www.saxhyttegubben.se/blabar-100/index.php

    Ang Nenne - jag skickade ett sms till henne och efterlyste henne. Hon svarade att "hon jobbar och är effektiv på dagtid och renoverar på kvällarna. hon hälsar att hon dyker upp så småningom och att hon har koll på oss så vi sköter oss"

  • snaily

    Åååå vill också komma på vinprovning! Tycker sånt är jättekul! På tal om vin ska vi just öppna en flaska - firar att jag är ledig ikväll! (hemsk vecka det här med jour 5 av 7 dagar! )

    Klokt att logga ut vid åska PB. Min förra jobbdator kraschade jag genom att modemsurfa vid åska - fast till mitt försvar visste jag faktiskt inte att det åskade - det bara smällde till helt utan förvarning. Fick en stöt genom datorn, läskigt var det! Och modemet gick sönder såklart. Resten av datorn funkade nästan som vanligt, konstigt nog. Jobbdatorn innan den kraschade jag skärmen på genom att tappa den i golvet... jag är rätt dyr i drift på jobbet!

    Aaaaa... tack för Nenneinfo Vickan!

  • Lapinette

    Och jag efterlyste henne via mail! Tack för att du påminde mig för ser nu att jag fått ett lååångt svar

  • Mrs  B

    PS
    Åh, party med vin vill inte heller jag missa.....
    Mellansverige eller?????

    Kommer ni ihåg barnprogrammet som handlade om strumpor på händerna (Vilse i pannkakan-mannen tror jag)????
    Malte är han just nu.
    Han går runt med en strumpa på handen som tillhör Max och tycker att det är hur kul som helst.

    Problem:
    Pratade med mamma i eftermiddags och hon skulle baka bullar men hade tappat bort receptet. nu undrade hon om jag kunde leta upp det via nätet men jag kan inte hitta det.

    Hemmets veckotidning, maj eller juni numret trodde mamma.
    Kalljästa bullar med lemoncurd

    Någon som vet hur man hittar receptet???????

    Tror Nenne håller sig hemma för nu onsdag till söndag befinner sig maken i hennes stad tillsammans med ett tiotal (om inte fler) doamare som ska göra sin kurs till Allsvenskan.
    Värt att hålla sig inne!!!!

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor