• Telis

    Livets viktiga och oviktiga frågor

    Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

    Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

    Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

    Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

  • Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • Lapinette

    AM - helrenovering och sedan fest ! Maken var helt inställd på att jag ville ha ett rejält partaj (så jag får dansa) men jag tror det blir öppet hus med snittar och skumpa och sen en god middag ute med närmaste familjen. Orkar inte med att arrangera, fixa, hyra lokal ... men om du gör det först så kan jag ju sno ditt koncept !

  • viktualia
    Lapinette skrev 2009-08-13 16:00:19 följande:
    Kan inte låta bli att tänka på att allt detta kommer att dras upp och pratas/skrivas om i vår adoptionsjournal. Detta plus myyyyyyycket mera.
    Jaa gurgel och stånk vilket projekt med sådan utredning... mina föräldrar gick igenom motsvarande när jag var liten inför att familjen tog hand om J som alltså blev min fostersyster. Jag minns att mamma efter någon av intervjuerna fnissade lite över alla märkliga frågor de fått svara på.
  • Lapinette

    ps - ja det underlättar otroligt med fest om man har ett hus. Bodde vi i en stor villa skulle jag faktiskt inte tveka utan ordna med stor fest.

  • passionsblomman

    Nä och jag är helt svältfödd för vår stuga har omöjliggjort allt från 30-årsfester till barnkalas, julfirande osv på hemmaplan. Jag känner på allvar att det fattas en del i min vuxenidentitet i att vi inte kan bjuda hem människor till OSS utan alltid alltid alltid är de som åker land och rike runt. Nu är det baske mig färdigåkt!


    Lapinette skrev 2009-08-13 16:17:59 följande:
    ps - ja det underlättar otroligt med fest om man har ett hus. Bodde vi i en stor villa skulle jag faktiskt inte tveka utan ordna med stor fest.
  • viktualia
    passionsblomman skrev 2009-08-13 16:11:10 följande:
    Själv tänker jag ha ALLA fester i resten av mitt liv i mitt nya huuuus!
    jag vill bli bjuden! *fnissar*

    Stor fest när man fyller jämnt - eftersom mina vänner inte bor där jag bor så har jag alla sådana partaj i mina föräldrars hus... mycket smidigt... som byggt för partaj!
  • viktualia

    PB - fniss.. färdigåkt... det tror du bara.. ha ha ha.. när man lämnar Sthlm så börjar man åka dit för att få en lagom dos av civilisation lite då och då...

    /exSthlmarn (som dock inte växte upp där utan har en annan metropol som jag kallar hemma)

  • passionsblomman

    Då och då åker jag så gärna och när jag vill, men att veta att jag kan ha julfirandet hemma hos MIG och alla andra får packa bilarna och kajka vägarna fram, DET blir gött, för nu har vi åkt i 10 år, så vi har några jular att ta igen innan det borde bli vår tur igen.


    viktualia skrev 2009-08-13 16:23:34 följande:
    PB - fniss.. färdigåkt... det tror du bara.. ha ha ha.. när man lämnar Sthlm så börjar man åka dit för att få en lagom dos av civilisation lite då och då... /exSthlmarn (som dock inte växte upp där utan har en annan metropol som jag kallar hemma)
  • passionsblomman

    Betrakta dig som bjuden!


    viktualia skrev 2009-08-13 16:22:00 följande:
    jag vill bli bjuden! *fnissar* Stor fest när man fyller jämnt - eftersom mina vänner inte bor där jag bor så har jag alla sådana partaj i mina föräldrars hus... mycket smidigt... som byggt för partaj!
Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor