• Telis

    Livets viktiga och oviktiga frågor

    Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

    Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

    Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

    Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

  • Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • Lapinette

    Jag saknar också nenne! Semestern är väl avslutad för hennes del? Kanske mycket på jobbet?! Hoppas bara hon inte ligger ensam under deppmanteln.

  • passionsblomman

    Men guuu vad ni är gulliga allihop! Jag sitter och blir alldeles rörd!

    Märks att det är BIM/BOM på g här...jag är gaaaaanska svaji i känslorna. Dag 26 idag och typ mensvärk. Varje gång man drar ner brallorna kan det lika gärna vara rött avslut på hoppet som ännu en dag av hopp. Tur jag håller på att jobba ihjäl mig så jag inte har tid att känna efter så mycket.


    Piggelin1 skrev 2009-08-13 13:42:32 följande:
    Muggles, du skrev precis samma sak som jag tänkt skrivit, ang det som Passionsblomman skrev Superfint skrivet - du är så klok & vettig, Passion Det är så kul att du har hittat hit!Skönt attt besiktningen gick bra!
  • snaily

    EA, ok, liite mindre Det skulle innebära ungefär en dags mens för mig... blir spännande att se hur det blir.

    Jag hade också dagmamma, delvis. Men så är ju jag lite konstig också!

    Ger mig på några vilda gissningar ang Nenne: antingen har hon jättemycket på jobbet eller så vill hon vara ensam med sitt spray/sprutjox eller så har hon glömt hur man hittar hit!

    Förtydligar: VILL att tanten ska komma till mig, med full fart, NUUUUU! Gillar inte när hon tvekar i dörren, det är osunt på nåt vis

  • passionsblomman

    Jag har också gått hos dagmamma. -Och jag är ju ALLDELES normal!

    Men jag har varit hos både bra och värdelösa, så det jag kan konstatera är ju att man som barn blir mer beroende av den enda vuxna man har förutom föräldrarna, medan dagis har fler fröknar om en är en idiot. Som väl var uppdagades det småningom att idioten var just det och vi togs därifrån, men tiden där varinte rolig.

  • Piggelin1
    Lapinette skrev 2009-08-13 14:15:50 följande:
    Jag visste faktiskt inte om att det fanns något som hette dagis för mina lekkompisar i villaområdet där min mormor bodde hade mammor som var hemma. Så jag förstod inte ens att jag borde vara avis ... och förstår inte ens av idag för jag hade det så bra där i villan precis bredvid den stora skogen.
    Lappis - när jag tänker efter så visste jag nog inte heller vad dagis var för ngt när jag växte upp! Har inget som helst minne av att ngn av mina kompisar då var på dagis
  • Lapinette

    Passionsblomman - räknar in dig i stenåldersgänget ... vet inte om du hör hemma här utan gissar hej vilt!

  • Piggelin1
    passionsblomman skrev 2009-08-13 15:03:58 följande:
    Jag har också gått hos dagmamma. -Och jag är ju ALLDELES normal! Men jag har varit hos både bra och värdelösa, så det jag kan konstatera är ju att man som barn blir mer beroende av den enda vuxna man har förutom föräldrarna, medan dagis har fler fröknar om en är en idiot. Som väl var uppdagades det småningom att idioten var just det och vi togs därifrån, men tiden där varinte rolig.
    Passion - förstår dig precis. Det var precis så vi reonserade nu när vi bytte från dagis i en annan srtadsdel till dagmamman. En av fröknarna på dagis var varken mannen eller jag imponerad av, men eftersom de andra två var OK, så vägde ju det upp. OM besöket hos dagmamman hade gett oss samma vibbar som vi fick med den "trökiga" fröken, då hade vi tackat nej. Nu var det istället så att vibbarna gick rakt åt andra hållet, dvs hon slog Amandas två andra fröknar med hästlängder Så det är bara att hoppas att first impression last!
  • Piggelin1

    Haha, Lappis Stenåldersgänget, skönt uttryck!
    Men vist tror jag att Passion platsar med oss, även om jag tror att hon inte är riktigt lika mkt stenålder som du & jag. Bara nästan

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor