• Telis

    Livets viktiga och oviktiga frågor

    Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

    Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

    Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

    Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

  • Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • Fru E

    Snaily-förlåt skulle inte vara mycket framför mindre utan bara att jag fick lite mindre mens...

  • Piggelin1

    Kängu, kan inte du inboxa mig din mailadress, så planerar vi lunch-detaljerna vid sidan av?!

  • Ore

    Snaily: Grr på smygande tantjäkelskap...

    EA: Har en receptbok hemma som heter Äppelkakor, men har nog bara gjort ett recept från den... Fast det receptet är gott...

    BS: Låter helt frustrerande jobbigt... Mina systerdöttrar har inte varit särskilt enkla att klä på, men det har funkat att låta dem välja bland två olika skor, och så är de nöjda med att ha fått välja och man har oftast kunna lirka på dem skorna innan de protesterat... (Har passat dem ganska mycket.)

    Tror att det är bättre att lirka än att tvinga... Avledningsmanöver, göra det till en lek, eller liknande. Men tvånget gör nog att det bara blir värre på sikt, särskilt med ett barn som är så envist som Iris

    Ego: Jag flög luftballong igår, litet häftigt Trodde inte att det skulle bli av eftersom det ösregnade på förmiddagen, men det klarnade upp och var riktigt fint på kvällen, så det blev en härlig tur. Flög rakt över en kompis hus, så jag ska erbjuda honom ett "flygfoto"...

  • Lapinette

    Ore - visst är det underbart att flyga luftballong. Vi gjorde det förra sommaren och landade lite dramatiskt i vattnet bredvid en ö i skärgården (hittade ingenstans att landa). Men turen var helt underbar! Brukar vinka till ballongerna som far förbi vår balkong och i förra veckan hade vi en som vi trodde skulle landa på vårt tak (vi bor högst upp).

  • viktualia

    tittut!

    Jag har sett Trollet!!! Och Trollet såg snäll och glad ut. Helt coollugna siffror blev det också. *tjoho*

    Däremot har jag spytt som en gris... kan detta sluta snart...

  • Fru E

    Vickan-naaaaawwwwwhhh vad roligt att se det lilla pyret men mindre roligt att spy.....

  • passionsblomman

    Å vad underbart med luftballong! jag hade ett ex som körde följebil till en ballongfirma, så ibland när det fanns en plats över så fick jag flyga med! Underbarast var den gången vi flög i gryningen. Obeskrivligt vackert.

    Vad spännande att få se lilla Trollet Vickan! *vinkar till trollet allt jag kan*

    Jag hoppas verkligen du slipper illamåendet snart. *stackars*

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor