• Telis

    Livets viktiga och oviktiga frågor

    Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

    Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

    Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

    Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

  • Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • passionsblomman

    Åh herregud vad glad jag blir!
    Du får inte skrämmas sådär!

    Angående kollegan, vad är det för pröjs? hon kan få sättas i tvångsarbete här jag har plenty att delegera ut...


    muggles skrev 2009-08-13 08:10:08 följande:
    Hej hej, här är allt bra. Har inte kommit ngt mer sedan igår, så jag hoppas på det bästa. Skulle eg vilja ha ett UL för att se att fostret inte dött men vi får se om jag får det el ej.
  • Piggelin1

    Mugglan - åhhh, vad skönt att det verkar ha lugnat ner sig! Men se till att tjata till dig ett UL - inget annat accepteras!!

    Passion - hur gick det på besiktningen?? Hur går det med homestylandet inför fotograferingen där ni bor nu?!

  • Ore

    Godmorgon i tråden, har 3 min på mig innan möte så det blir det viktigaste.

    muggles: Skönt att blödningarna slutat, fejka ett hysteriskt anfall eller något om du INTE får UL ändå!!!

    PB: Hur gick besiktningen?

  • Piggelin1

    Haha, Telis - du är för skön! Ledsen dock, tror jag står över erbjudandet om din kollega! An offer I CAN resist
    Bara en vecka drygt kvar nu tills semestern!! Håll ut!!

  • Piggelin1

    Just det Kängu, du föreslog ju lunch nästa vecka! Det ser lite rörigt ut just nu med möten som jag inte vet när/om de blir plus att jag eventuellt kommer att vara hemma lite med Amanda (pga inskolningen), så jag har lite svårt att bestämma ngt. Ska vi satsa på veckan därefter? Just nu ser det ut som om jag kan ons, tors, fre då.

  • Lapinette

    Kokisen och ni andra som känner att ni vill - vad sägs om lunch på tisdag? Måndagar har vi möte här och det blir alltid lite småstressigt men tisdag tror jag är ok.

  • kängu

    Veckan därefter låter super Piggis, jag är ju lös och ledig! Tycker vi satsar på onsdagen då (den 26e)!

  • passionsblomman

    Besiktningen känns som den gick bra bemärkelsen att vi ju ville försäkra oss om att där inte är några helt förfärliga skador eller fel som gömmer sig.
    Däremot har vi ju inte hunnit få protokollet ännu och det finns u naturligtvis alltid punkter att uppmärksamme eller åtgärda på ett hus. I synnerhet ett sekelskifteshus.

    Men det är inget som känns ivägen för att gå vidare med köpet och avsluta det.

    Härhemma är det precis fullt upp. Idag kommer två bt-kompisar och hämtar två av mina flyttfärdiga kattungar. En av dem passade just på att BAJSA i min nystylade säng..."Hejdå katten jag tänker inte sakna dig" sa jag då.

    Fast lite får man förstå honom för de har senaste tiden mesatdels vait utomhus och gör ju vad de ska i buskarna då. Nu hade jag ju stängt in dem här sedan igårkväll bara för att de ska gå att få fatt i när de ska åka. De behöver väl lite uppdatering på lådreglerna-för de gic på den förut.

  • FruCicci

    Tjenixen,

    Skönt Mugglan, jag fick ju sms av dig igår, men jag skriver SKÖNT att det stoppat upp här med och jag hoppas verkligen att du kan få ett vul.

    Telis, jag vet ju hur hon är den där kollegan, jag vill inte ens få henne gratis
    Förstår att du sliter ditt hår snart efter det du berättade.

    Koko, jag köpte galonisar till Victor på Kappahl, de hade dessutom halva priset, det var i den där på Sergelstorg, liksom under jorden... jag köpte jacka med, men den har han nästan aldrig använt. Fröknarna på dagis kastar bara på dem galonisarna. Jag tror kvalitén är ganska jämn oavsett hm, kappahl eller pop, jag har haft mina i över ett år och de ser lika fina ut c han kommer kunna ha dem detta året med, köpte stlk 86/92.

    Tinga hur går det med pojkarna nu? Läste om Piff

    Vänner, låter ju bra med jobbet... Har du berättat där än? Misstänker att du inte har det va? Vänta lite.

    Jag hänger gärna med på lunch om jag får, jag kan alla dagar!

    Sen måstejag bara säga att jag skulle kunna bli hemma fru, jag njuuuuter verkligen av att vara hemma med mina barn, det är knappt att jag vill att Victor ska gå till dagis.
    Jag vill inte börja jobba än på vääääldigt länge, men det beror väl på vad man har för jobb...
    jag hoppas så att jag blir gravid igen nästa höst, jag vill sååååågärna ha en nummer 3, ddet är helt fantastiskt med barn, deger mig såååå mycket varje dag

    Nenne, ho ho, vad händer?

    Victor är nästan torr nu, fast inte på natten. Han är jätte duktig att gå på pottanoch han nu börjat använda stora toan, skönt. Han tar sin pall och ställer sig på den - sen gör han som pappa... tyvätt kommer inte alltid allt i toan, men det är så det är, man måste applodera och dansa krigsdans trots att det är på golvet!

    Nu är det amning igen Mysigt värre!

    EA, har ni haft sex i dag på morgonen igen då Pööööka på ! Ha ha ha

  • BrudSommar2006

    God morgon!

    Muggles, vad skönt att det verkar ha ordnat till sig!

    Cicci, tankar på en nummer tre redan, det är imponerande! Också imponerande att Victor är så duktig på att gå på pottan för här kommer vi ingenstans med det.

    Passionsblomman, när flyttar ni nu igen? Har ni bestämt er för mäklare än?

    Tinga, undrar också hur det går för er?

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor