• Telis

    Livets viktiga och oviktiga frågor

    Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

    Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

    Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

    Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

  • Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • muggles

    Vänner: du är förresten inboxad om huslänken.

    Vi var och kollade hos grannen igår och det var ett jättefint hus! De verkade trevliga och har en 3-åring och en bebis på gång i oktober... Moa och deras 3-åring fann varandra direkt!

  • kängu

    Vänner, låter jobbigt! Men förhoppningsvis blir det bättre snart!

    Tinga, stackars Piff

    Mugglan, härligt att känna så inför sitt jobb! Det hoppas jag med göra när jag börjar jobba (vilket jag längtar lite efter). Förresten, ska vi ta en lunch någon dag snart? Jag och Ru är väldigt flexibla

    Några andra som är sugna på en Gbg-lunch?

    Snaily, jobbigt med jour... Jag har inte heller fått mycket sömn de senaste nätterna. Men min anledning är ju lite roligare, eller vad man ska säga.

    *vinkar till Cicci*
    Undrar också hur det är med Frullan?

  • Lapinette

    Det märks att folk (ni här på tråden) är tillbaka efter semestern för det var en hel del att läsa ikapp nu på morgonen.

    Madonna ? inget toppbetyg från mig utan hon får 3 av 5. Maken tyckte liksom dig muggles att hon hade ?gjort om? för mycket låtar. Han gillar att höra dem i originaltappning. Själv vart jag jätteglad när de lagt in lite techno a la Felix i en av sina sånger. Ore, instämmer med dig, inget hjärta och själ utan hon levererade bara det hon skulle göra. Superproffsig ? javisst men inte mer än så.

    Vi satt i ösregn men komiskt nog sprang vi på några kompisar på väg upp till våra platser, samma killar mötte vi när vi stannade och lunchade på nedvägen. Sverige är litet! Nå väl, de hade regnjackor som de lånade ut till oss eftersom de satt under tak. Tack och lov säger jag för jösses vad det öste ned ett tag.

    Snaily ? ser att det är dags för tumhållning!

    Kokisen ? nu är det väl inte långt kvar?!! Blir det lite toning på onsdag? Jag ska iväg och klippa av mitt rufs (på huvudet ) och tona mig imorgon. Idag ska jag iväg och klämma finnar. Himla effektivt här på jobbet efter semestern ? NOOOOOOT!

    Mrs B ? krya på dig!

    Tinga ? härlig med huset!

    Snorkfröken ? det är svårt att slappna av och inte tänka på det så jag vet inte om jag har något bra råd. Har ni tiden på er sida eller tickar även den på och gör det mer "stressigt"?

    Om man inte känner för att vara gravid men vill ha ett barn ändå så har jag ett tips ? adoption !

  • BrudSommar2006

    Snorkfröken, dina tips är sparade och jag ska kolla upp dem sedan, tack! Fast lavendel har jag redan försökt med två gånger och inte fått den att ta sig över vintern så där ger jag nog upp. Riddarsporre har jag precis satt, eller jag trodde det i alla fall, men det visar sig att det är Japansk riddarsporre och den ser tydligen inte ut som vanlig riddarsporre alls, bergis är den inte lika tålig heller. Jaja, fyra plantor är redan nedgrävda så jag får väl vänta till nästa år och se om de överlevt helt enkelt.

    Lapinette, ditt tips om adoption för att slippa vara gravid är ett väldigt bra tips och jag övervägde det verkligen innan Iris men jag tror att jag kände att jag inte ville ta upp plats i kön för någon som verkligen behövde den! Sedan har jag i och för sig förstått att vi aldrig skulle blivit godkända i alla fall eftersom maken har diabetes så det var väl lika bra då!

  • snaily

    Hej och godmorgon!

    Egoinlägg:
    Vansinnigt skönt med ledig dag efter nattjobbandet! Gråmulet och härligt ute!
    Här har jag "fuskat" och testat före BIM (1-2 dagar bara så jo, jag tror resultatet är tillförlitligt) - känner att jag blir helt galen! av att bara gå och undra och känna efter, och då tar jag hellre ett minus för då vet jag iaf. Och så ville jag ha svar för att veta om jag ska sluta med prog eller ej. Slutsats - jag kan sluta med prog, det blev minus såklart. Inte alltför förvånad - nya tag nästa cykel...

  • _koko_

    snorkis - Känner även jag igen känslan och tror som muggles att det är kalla fötter eftersom man är på väg in i något nytt som man inte vet något om. Jag har fått panik flera gånger under den här graviditeten och undrat hur det ska gå med TVÅ barn, vi som har det så bra med ett... Men nu har jag landat och ser fram emot det jättemycket.

    BS - Jag köper och samlar frön och sår mest faktiskt, och det funkar rätt bra. Sen är jag tyvärr värdelös på att rensa, så våra rabatter ser ut som skit ändå...
    Kan det inte vara så att det som blommar just nu på trädgårdshandeln är så hårt uppdrivet att det får svårt att klara sig sen? Lupiner älskar förresten jag också, och tycker inte alls att det är ogräs!!

    AM - Åh, Livia är ju för SKÖN!!
    www.babydesign.se, verkar som en mysig butik utifrån vad de själva skriver på hemsidan.

    Lappis - La nästan i en toning i morse, men sen vaknade conny och då blev det inte av. Känner mig lite snål idag, så jag tror det får bli hemtoning ändå. Lustigt, jag ska också på ansiktsbehandling idag och klippa mig i morgon.

    Faktiskt måste jag dra strax!

  • Lapinette

    Snaily - vad trist! Hur mår du? Vill du ha en kram och krypa under deppmanteln eller kanske hellre en kudde att slå på?

  • Lapinette

    kokisen - ja, det var verkligen komiskt! Antar att du ser len och fin ut efter din ansiktsbehandling. Själv ser jag ut som jag har röda hund.

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor