• Telis

    Livets viktiga och oviktiga frågor

    Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

    Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

    Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

    Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

  • Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • Tinga

    AM - pussen är levererad. Cool dagisstart av Livia!

    Snorkis - det är verkligen inte lätt att veta varken ut eller in i den här businessen. Jag tycker också att Vickans sätt att bli gravid verkar optimalt; inget nojande och funderande hit eller dit, utan bara ett fullbordat faktum och sen kör man på det. Kram till dig!

    Koko - retligt med vagnen! Hoppas nu att sjalalternativet blir bra istället. Läskigt med tvestjärten, förresten!

    Risken är att jag nu kommer att vara nerkopplad några dagar i samband med flytten, men jag återkommer så fort jag kan sen. Utan uppkoppling lär jag inte stå ut många dagar.

  • BrudSommar2006

    Vickan, nej vem är sugen på att vara gravid!!! Egentligen vill jag inte ha någon liten nyföding heller men det är mysigt på sitt sätt. Om jag inte blir för sliten så ska jag verkligen försöka njuta av all bebistid eftersom det förmodligen inte blir någon mer sådan för oss.

    Iris var ju också tillbaka första dagen på dagis idag men hon var lite blyg imorse innan hon gick med fröken in.

    Snigeln, så många som har gått och väntat så länge på att få till ett plus nu så bara måste det ju ta sig för någon av er rent statistiskt, tänk om det blir du! Hoppas fjällturen var trevlig.

    Vad det gäller Iris insektsbettallergi så har jag ingen aning om det kan tänkas växa bort eller vad man kan göra åt det, vi har inte undersökt det alls än. Fast en annan liten kille på Iris dagis är tydligen allergisk mot myggbett och där fick jag veta att det inte finns något att göra i alla fall.

  • BrudSommar2006

    Mrs B, vad trist att vara sjuk så här redan innan "säsongen" för det kommit igång för hösten. Hoppas att det betyder att du fått upp immunförsvaret innan eländet börjar! Finns det inga nya vik på gång nu?

    Koko, vilken otur att det inte blev någon vagn!

    Vänner, vad bra med en egen inre röst som styr upp åt en, om än på utrikiska!

    Tinga, vad roligt att flytten nu är på gång! Tänk att ni snart har en liten kille som går också, då är man stor!

  • viktualia

    Brudsommar - jag är inte allergisk mot myggbett, men allergimedicin dämpar effekten av myggbetten.. det kliar mindre, då kliar jag inte på dem och därför försvinner de fortare.

  • Snorkfröken77

    BS - Vad är det för perenner som dött för dig? Står de i ett utsatt läge? Har du försökt med sk mormorsväxter? De är ju extremt tåliga.

  • Snorkfröken77

    BS igen - Vilken tid på säsongen har du planterat dem? Har de bra jord?

  • Snorkfröken77

    AM - jag älskar Livias sätt att komma tillbaks till dagis, säger som Snaiily så skulle jag vilja känna inför jobbet

  • Vännerfan

    Vilken cooling hon är Livia!

    Kul att ni gillar tapeten, men jag är fortfarande orolig för att mönstret blir för stort på de små ytorna. Har även tittat på Borosan Easy Up 37837. Inte heller dess färger överensstämmer i verkligheten med min dator, men den är också beige och vit och lite blank på sina ställen. Vad tycker ni om den? (Makens favorit)

    Vad gäller graviditet kan jag bara konstatera att skulle tillståndet vecka 7-12 vara för evigt skulle jag inte bli långlivad, för usch vad dåligt jag mår både psykiskt och fysiskt. Men värst är det psykiska. Fast jag vet ju att det gick över förra gången, så... Kan bara inte riktigt förstå hur naturen tänkt när man ska tappa lusten för precis allt och bli helt apatisk. Bm sa nåt om att det var för att kroppen bara skulle vara inriktad på att behålla barnet. Men alla mår ju inte såhär så jag vet inte.

    Oj, nu måste jag verkligen sova!!

  • BrudSommar2006

    Snorkfröken, får googla på mormorsväxter! Vi har ett par olika rabatter och jag har planterat dem efter säsong, dvs kollat i trädgårdshandeln vad som blommar just nu och skaffat lite olika saker vartefter så att det ska blomma både vår, sensommar och tidig höst. Fast höstastrarna jag satte förra hösten har inte kommit upp ur jorden alls i år så jag antar att de också gett upp. Juli har jag skippat vad det gäller blommor eftersom vi aldrig är hemma då. Mina lupiner jag satt, och som de flesta tycker är ogräs, har ju tagit sig väldigt väl och blommar fortfarande så det är väl på den nivån jag ska lägga mig, bara ogräsväxter överlever här... Själv tycker jag i alla fall att de är väldigt fina och tänker absolut behålla dem. Vårlökar verkar i alla fall svårt att misslyckas med, de kommer snällt upp varje år!

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor