• Telis

    Livets viktiga och oviktiga frågor

    Vi fortsätter på vår åttiofjärde (eller nåt sånt) tråd - under tre års tid har vi hunnit prata om det mesta. Det vi alla (möjligen med ett undantag ) har gemensamt är vår längtan efter barn. Vissa har hunnit skaffa sig flera stycken under åren, andra väntar fortfarande. I stort sett alla sätt att få barn på (utom att stjäla ett på Ikea) är snart representerade här i tråden.

    Men även om barnpratet är den röda tråden så är det ofta minst lika roligt att diskutera eventuella husköp, middagsplaner, vintips, snuskiga ord och Boris Becker och hans färg på ... eh, den lilla kalufsen.

    Så, nu fortsätter vi babblet. Ska vi inte försöka se till att den här tråden spränger 10.000-strecket i antal inlägg? Den förra tråden var såååå nära och vi har lyckats förr.

    Den förra tråden finns här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3389838.html

  • Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor
  • Piggelin1

    Vi tänkte samma tanke & gjorde så när vi kom till Landvetter att jag gick före mannen med några av väskorna genom kontrollen. Mannen kom strax därpå & hade då med sig väskan med Bugaboon. Om ngn skulle stoppat honom var planen att han skulle sagt ngt i stil med att mor & barn har redan gått igenom kontrollen. Ingen aning om det hade funkat, eftersom ingen stoppade honom Men mer än så hade vi inte tänkt - hade ju hört så många andra som gjort samma sak & alla har det gått bra för. Även folk efteråt vet jag har shoppat vagn i USA & jag har aldrig hört att ngn blivit stoppad. Men de kanske är mer nitiska på Arlanda?!

    Snaily - haha, got you

    Måste kolla in på FB & se bilderna vid tillfälle. Lät otäckt med de där hemska betten som din make åkte på

  • BrudSommar2006

    Clownis, hej! Titta in lite oftare så vi får höra hur det går för dig! Är du hemma med henne fortfarande? Har du fått dagisplats? Har du dina föräldrar i närheten som kan hjälpa dig? Skönt att höra att det verkar gå bra för er trots omständigheterna!

  • Lapinette

    Vänner - nej, jag hade nog inte tänkt att bli mormor så där på en gång. Tänker direkt på mitt marsvin som jag köpte när jag var liten och en morgon när jag kom ut i buren så var det två istället för en. Den lilla stackarn var gravid när jag köpte henne.

    Har inte tänkt på att barnet kanske redan ligger i någon livmoder någonstans i världen. Dock har tanken dykt upp att vårt barn kanske kommer att vara jämnårigt med Telis barn. Tänkte att Telis skulle köpa det där huset ute i förorten och om en två år så gör vi detsamma (när vi har fått barn) och då kan de leka tillsammans .

    Vinkar till Clownis! Hur mås det, funkar det bra med lilltjejen?!

  • Lapinette

    P.S. Har hittat nya hus idag . Ska det vara ett större med pool eller ett mindre som ligger nära t-banan?

  • Piggelin1

    Lappis - skicka länkarna!!

    BS - ojdå, ingen aning, Men väskan har hjul, så det går enkelt att dra den. 10-12 kg max skulle jag gissa. Eller är det vagnen som väger detta? Väskan vägde inte speciellt mkt alls, det minns jag iaf

  • snaily

    Telis - men barnet kanske är borttappat i USA, eller kidnappat, eller man åkte dit för att adoptera bort det... eller nåt

  • Piggelin1

    BS, bara för det så blev jag nyfiken & googlade lite - verkar som om Bugaboon väger nio kg & sen kom "resväskan" till, så min gissning på max 12 kg var nog inte så illa pinkat

  • snaily

    Lappis - röstar på ett större med pool! Är också nyfiken på länkarna!

  • Lapinette

    Vi ska ju inte köpa något än på 2 år så jag vet inte om jag ska visa er hus/lägenheter varje vecka .

Svar på tråden Livets viktiga och oviktiga frågor