• lillalyckan

    2011-brudar nr.3

    Nu går snart den gamla tråden ut! Startar en ny ett par dagar innan så att alla hittar hit
    Detta blir tredje tråden! Med den här takten är det snart även vår tur! Så välkomna hit alla nya och gamla 2011-brudar


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-14 13:27
    Så! Nu är alla med

    Bettertogether, 19 juni, 2010, Finland

    Svanboet, februari 2011

    Orangegirl, februari 2011, Thailand

    ALLIMA, februari 2011, Luleå

    föralltidhans , maj / juni , 2011

    nemosmamma, juli 2011, Umeå

    Waldekrantz, juli 2011, Stockholmstrakten (troligtvis)

    Eran, juli 2011, Örebro

    eapea, sommaren, 2011

    i do i do i do , juli , 2011

    Energy, 9:e Juli 2011, Stockholm

    Blivandefrueriksson, 9 juli 2011,

    Paret Å, augusti, 2011

    lillalyckan, nov 2011 Stockholm

    tobiasochlinda 2011 nya guinea (troligtvis)

    Mrir

    wiii

    Bluebride pingst 2010 (förhoppningsvis)

    wiicky sommaren 2011 ("om wiicky själv får välja")

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-16 18:25
    Ängla80 jan-feb 2011

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-07-19 23:16
    Fides spes caritas 11 juni 2011
  • Svar på tråden 2011-brudar nr.3
  • Zia 20090618

    Niini: Åh vad roligt för dig:) Då vågar jag mig nog också på det till helgen;)

  • lillalyckan
    Zia 20090618 skrev 2009-09-30 11:47:58 följande:
    Hehe nej det gör det ju inte, men funderade nästan på om man vågar säga det riktiga datumet för bröllopet, två år innan:P Men ja, de vill väl hur som helst att när jag väl köper klänning, om ett år eller så, att jag kommer till dem.
    Jag var och kollade på klänningar förra veckan, mest av en slump, ja och m2b promenerade förbi en brudaffär så vi gick in och kikade och kunde inte låta bli att prova lite. Jag sa att det var bröllop först 2011 och de sa till mig att jag skulle komma in minst 6 mån innan för att undvika ev. missöden. Så det kan ju aldrig skada att vara ute i god tid eller hur
  • Zia 20090618

    Nej det kan väl inte, är nog bara mentalt att det känns konstigt att prova kläder 2 år i förväg man ska ha dom;) Fast nu är ju inte detta vilka kläder som helst precis:P

  • Niini

    Zia 20090618 skrev 2009-09-30 12:20:38 följande:


    Niini: Åh vad roligt för dig:) Då vågar jag mig nog också på det till helgen;)
    Jag tycker du ska göra det :)
  • HelenochDavid

    Så kul att ni hittar underkläder, det brukar annars vara ett projekt i sig. Jag har lite baby-hull kvar efter min son jag födde i Juni så det tar lite tid att få bort. Men med min crosstrainer hemma i vardagsrummet blir det motion när lillen sover.
    Klänningen har jag i allafall hittat, men den ska bli uppsydd i thailand. Det blir ganska mycket billigare då. =)

  • Fårävvör
    Sandrina skrev 2009-09-30 11:50:18 följande:
    Jag ska också gifta mig 2011, april/maj! Skönt att se att det är fler som är ute i god tid!!=)Hur långt har ni kommit med planeringen, jag har knappt börjat. Letar efter lokal och kyrka, men det känns hopplöst!
    Välkommen! Vi har inte kommit så långt med planeringen än. Har två datum i maj 2011 som vi funderar på (beror på hur det blir med lokal mm). Vi har spånat lite lätt på en gästlista så vi vet nog ungefär hur många vi blir, även om vi inte bestämt precis vilka vi ska bjuda än. Vigselringen vet jag hur jag vill ha den och min sambo ska bara ha förlovningsringen så där är det inga problem heller. Vi vet vilken festlokal vi helst skulle vilja ha, men har varken kollat pris eller kikat på den invändigt än... Det ska vi göra ganska snart, men ska få ihop en budget först! Vi ligger lite lågt med bröllopsplaneringen för tilfället men ska ta tag i det om någon månad eller så!
  • Blivandefrueriksson

    Spanar förbi lite segt på planerings fronten men ska kolla om vi kan få åka och kolla på lokalen någon dag och ev boka den

  • Blivandefrueriksson

    Nu är lokalen prel bokad, han kunde bara boka 6 mån innan men har skrivit upp oss. Men de var där alla dagar och jobbade så det var bara för oss att ringa innan och sen komma upp och kolla. Men den slutgiltliga bokningen får vi nog göra nästa sommar om den passar oss efter vi kollat.

    Annars har jag en annan lokal som jag vill ha men skulle haft den med exet när vi skulle gift oss därför den inte är 1a hands valet denna gången, men annars ligger den jätte fint vid en sjö.

  • Blivandefrueriksson

    Har ju glömt att säga, det blir bröllops bakelser för oss. Kostnad 29 kr/st som hittat tycker jag. Kort finns i galleriet kommer bli exakt som det på kortet då vi kommer ta dem från det konditoriet. Sen så klart en topp tårta med.

Svar på tråden 2011-brudar nr.3