• Svar på tråden Tantvarning 5
  • passionsblomman

    Mycket!
    Jag blev just alldeles nervös!
    Förut har jag metodiskt kastat mig över nästa arbetsuppgift. Nu blev jag helt stirrig känner jag...

    Snart hittar jag nog fokus igen. *andas*


    Cantaton skrev 2009-08-14 12:16:30 följande:
    Känns lite läskigt va?
  • Villemoa

    Skulle man kanske eventuellt få kunna se er lilla stugas annons på nätet? Om jag skickar massor med gottis härifrån; vingummin, lakrisal, sockerkaka...?

  • Heloise

    Jag lät lilla Tirza sova i sovrummet i natt, helt emot husreglerna
    Men Smulan sov oxå i sängen så det var iaf rättvist.

    Panzer säger att jag måste klä på mig; hmph jag som har det så bra i min morronrock.

  • passionsblomman

    Mamma katt sov i vår säng inatt. Hon har mest varit ute precis som sina barn, men nu var det visst lite socialt behov där. Hon har snackat lite och noat i tomma lådan och kollat runt, men verkar annars nöjd.

  • didis

    Hoho! Dottern kom hem så tryggt o säkert med Ryanair. Full av berättelser men vist nog berättar hon med visst urval för sin mamma...

    I går var vi på Liseberg, konstigt att fortfarande vaknar 10-åringen i mig när vi kommer dit (även om jag inte klarar lika häftiga åkattraktioner längre). Sov på Gothia Towers, även om det ligger mycket nära och bra och har fina rum är det inte att rekommendera, tyvärr. Frukostmatsalen var värre än högstadiets matsal och tro sjutton det när 700 pers ska äta samtidigt!

    Nu närmar sig semstern sitt slut och det känns - helt ok faktiskt! Sitter o planerar hösten/vintern så smått.

    Har ni tips om teatrar etc emottages det tacksamt, helst i storstäderna. Funderar på julmarknaden på Tivoloi, Köpenhamn, någon som varit där? Och så hoppas hoppas jag att jag får ledigt så vi kan åka till Alperna i år, har saknat det (och glühweinet!).

  • passionsblomman

    Fråga Hvidis och Ninnis i vår bebistråd, för den ena har bott tills alldeles nu-i danmark och den andra jobbar där. de har säkert bra tips!


    didis skrev 2009-08-14 16:29:02 följande:
    Hoho! Dottern kom hem så tryggt o säkert med Ryanair. Full av berättelser men vist nog berättar hon med visst urval för sin mamma... I går var vi på Liseberg, konstigt att fortfarande vaknar 10-åringen i mig när vi kommer dit (även om jag inte klarar lika häftiga åkattraktioner längre). Sov på Gothia Towers, även om det ligger mycket nära och bra och har fina rum är det inte att rekommendera, tyvärr. Frukostmatsalen var värre än högstadiets matsal och tro sjutton det när 700 pers ska äta samtidigt!Nu närmar sig semstern sitt slut och det känns - helt ok faktiskt! Sitter o planerar hösten/vintern så smått. Har ni tips om teatrar etc emottages det tacksamt, helst i storstäderna. Funderar på julmarknaden på Tivoloi, Köpenhamn, någon som varit där? Och så hoppas hoppas jag att jag får ledigt så vi kan åka till Alperna i år, har saknat det (och glühweinet!).
  • passionsblomman

    Jag vill också gå på Liseberg och umgås med tioåringen i mig!

    Faktiskt är det bland det roligaste med att vår son nu är lite större-vi kan gå på tivoli hela familjen och åka tills vi inte pallar mer. Vi har sparat lite på just Liseberg för lilleman behöver fortfarande ngra cm till i rocken för att få välja fritt och då har vi lika gärna kunnat hålla oss här och till Grönan. Legoland var vi på förra sommaren och det var också lagom.
    De som snurrar extremt mycket klarar jag inte så bra och har nog aldrig gjort egentligen, men annars är det ju bara FÖR kul att åka och käka sockervadd.

    Vad gör alla tanter så här en lördag?

    Själv MÅSTE jag idag samla ihop mig och fortsätta projektet härhemma.

    Lite mera kaffe först bara...

  • Frulle

    Morrn morrn..

    Jaa vad gör vi.. Just nu sitter zack oxh spelar X-box, Bella sover och Micke går runt och vill åka på semester..

    Bella fick upp mig kl 6 i morsen..

    Ikväll är det kräftskiva här hemma! Så jag och Zack ska åka och köpa hattar!

Svar på tråden Tantvarning 5