• Svar på tråden Tantvarning 5
  • passionsblomman

    Shit vilken skillnad det blir när man röjer en massa sly! Jag har beskurit ett par väldigt rufsiga buskar också, så det är en hel del som redan börjar se lite prydligare ut än förut. Fast det är MASSOR kvar
    Vi har hunnit vara nere och bada hela familjen också och det var mysigt.

    Alla sonens leksaker är färdigsorterade också. En jättedisk är diskad och middagen fixad så jag känner mig nöjd med oss och vår insats idag.

    Nu är det fredagsmyyyys-om det så är det sista jag gör...

    Vad gör ni?

  • Heloise

    Grattis DFK!

    Jag har middagen i ugnen och så fort den är uppäten så ska jag göra en rom och cola och kika på min favvoserie för närvarande.

    Har jobbat idag Bara 5 pass kvar sen har vi semester yayayayayayay! Panzer och jag had eitne semester samtidigt förra året så det ska bli skönt.

  • Villemoa

    Vi är i Eskilstuna hos mina föräldrar och har bara slappat idag i det fina vädret. Vi har avnjutit underbar grill, stekta kantareller, sallad. Nu ska vi fika lite; kaffe, Baileys och glass. Nu när det är semester kan man allt anamma lite seder från Medelhavsområdet; siesta på dagen och senare middag än vanligt

  • TinkerBelle

    GRATTIS! *Skriker för full hals hela vägen från england*


    dfk skrev 2009-07-17 17:07:06 följande:
    FL är jag så sällan inne på, men visst finns det dumsnutar där.Nä vi får hålla oss i vår mysiga tråd istället.Idag fyller jag är och maken ska göra jordgubbstårta på min uppmaning. Han ropar lite nervöst om han ska sockra på tårtan...Han vill veta hur mycket saft han ska hälla på bottnarna. Men han har god hjälp av yngsta dottern som talar om hur pappa ska göra med tårtan.
  • lillabruden

    grattis på dagen dfk!!

    är väääldigt sömnig, jag o tjejerna började vid 17 att slänga vårt skräplager o det gick superbra! vi hade t.o.m roligt!! bara bästisarna som kan göra sånt kul
    o sen började vi med sangrian lasagne o sen singstar och sen åkte dem hem,.....dem skulle jobba imorron :-/

    jag är ledig fantastiskt!
    nu ska jag sova av ruset!
    pusskram så blir du tam!

  • Villemoa

    Ååh singstar...det som är så roligt!! "Tyvärr" har jag en man som inte tycker det är lika roligt så så mycket singstar blir det inte hemma för hur kul är det att stå där och sjunga själv liksom.

    Låter som du haft en bra dag lillabruden


    lillabruden skrev 2009-07-17 23:52:04 följande:
    grattis på dagen dfk!!är väääldigt sömnig, jag o tjejerna började vid 17 att slänga vårt skräplager o det gick superbra! vi hade t.o.m roligt!! bara bästisarna som kan göra sånt kul o sen började vi med sangrian lasagne o sen singstar och sen åkte dem hem,.....dem skulle jobba imorron :-/ jag är ledig fantastiskt!nu ska jag sova av ruset!pusskram så blir du tam!
  • lillabruden

    hahaha jättekul att sjunga själv tycker jag! Älskar att sjunga!! När vi 'flyttar' in till Passionis slott kommer jag me singstar Har numer hela 3skivor; Abba, Schlager ( ) och rockballads!!! *nynnar massa melodier*


    Villemoa skrev 2009-07-17 23:57:54 följande:
    Ååh singstar...det som är så roligt!! "Tyvärr" har jag en man som inte tycker det är lika roligt så så mycket singstar blir det inte hemma för hur kul är det att stå där och sjunga själv liksom.Låter som du haft en bra dag lillabruden
    Titta vad jag hittade på en underbar sida

    Förr var det värsta en maska på strumpan
    nu räcker det inte att fettsuga rumpan,
    ha kuddar i brösten utav silikon,
    se upptagen ut och ha mobiltelefon
    och hålla in magen och strama åt hakan
    och lyckas på jobbet och låta bli kakan
    och gymping och friskvård och lycka med sprit
    och fult är att vara blekfet och vit

    Så lysrör med UVA och brun utan sol
    och rakade ben om du tänkt bära kjol

    Är detta tillvarons mening och mål?
    Jag önskar det räckte med vatten och tvål

    - Okänd -
  • TinkerBelle

    God förmiddag tanter, här var det stiltje!
    Antar ni är ute och njuter av solen?!

    Regnet har slutat och vi håller på och förbereder för våran utflykt imorgon. För att undvika trafiekn så måste vi åka redan kl.06.00 så det blir till att stiga upp tidigt för att göra matsäck.
    Ber att det ska vara uppehåll åtminstonde till måndag så att vi inte regnar bort.

    Inatt har vi haft besök av räven, den rackarn, tur vi inte har höns eller annat smått! Makens tofflor har dock tuggats på - kan inte varit gott!

    Kram på er!

Svar på tråden Tantvarning 5