• angela­maria
    Äldre 23 Jun 08:55
    53942 visningar
    8 svar
    8
    53942

    HJÄLP!! Hur får man den röda solbrännan att försvinna tills på lördag?

    Hjälp!!!

    Jag solade igår och blev alldeles röd på armarna, ryggen, vid halsen (u ringningen) och lite på benen!

    Hur gör jag för att få bort det röda tills bröllopet på lördag?

    Vad kan man använda för kräm eller liknande?

  • Svar på tråden HJÄLP!! Hur får man den röda solbrännan att försvinna tills på lördag?
  • Taaanj­a
    Äldre 23 Jun 09:01
    #1

    Jag tror att det hinner lägga sig tills dess. Jag brukar bara vara röd 1-2 dagar...

  • Vid havet
    Äldre 23 Jun 09:02
    #2

    Testa aloe vera (finns på apoteket och i hälsokosten) och smörj in massor!

    Det röda lägger sig nog snart om inte du brände dig rejält.

  • Svanbo­et
    Äldre 23 Jun 10:21
    #3

    Aloe vera! Den kör jag alltid med och mycket fukt till huden. Du har ju bränt dig så den behöver lugn och ro nu fram till lördag så inget mer solande!

  • shakyn­ose
    Äldre 23 Jun 10:30
    #4

    Japp! Aloe Vera är det som är avgjort bäst för att lugna huden. Och skydda dig ordentligt från solen!

  • MulleN­uh
    Äldre 23 Jun 10:31
    #5

    Aloe Vera Gelly är bra för sånt.. Kostar en del..

  • brides­illy
    Äldre 23 Jun 20:04
    #6

    aloe vera eller har du inte det så smörj med massor av after sun efter gånger om dagen så ska du se att det lägger sig

  • PL0808­02
    Äldre 23 Jun 22:35
    #7

    På med mycket fukt för att undvika att du flagar. Utöver aloe vera skulle jag sova med en bra ansiktsmask hela veckan (Decleor är riktigt bra!) samt använda ACOs brun-utan-sol på delar som inte blivit röda/bruna för att jämna ut ev ränder (obs, den är ganska effektiv trots att det står att det bara ska vara lätt brun-effekt). Kan också tipsa om ett härligt kroppsshimmer från MAC för den stora dagen. Va härligt det låter med bröllop i strålande sol!!!Lycka till!

  • Äldre 16 Jun 16:25
    #8

    Same

Svar på tråden HJÄLP!! Hur får man den röda solbrännan att försvinna tills på lördag?