• Fenixx

    Bröllop 2010 nr7

    Då var det dags att dra igång ännu en ny tråd för oss som planerar för fullt inför nästa års fantastiska bröllop som väntar.

    alla gamla som nya 2010-planerare är välkomna hit för att diskutera och ge råd och stöd till varandra.

    Några av våra tidigare trådar:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2981596.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m3097930.html
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3197178.html
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3321400.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-22 14:05
    Januari 2010:
    Ninni84r 9/1
    Mariavw 23/1
    Karin längtar 30/1

    Februari 2010:
    Elbe 13/2
    Selma2010 20/2

    April 2010:
    Molnis 17/4
    Pandis81 24/4

    Maj 2010:
    maj2010: 15/5
    Zavannah 15/5
    Lill larsson 22/5
    Therese Ericsson 22/5
    Miapia 34 22/5

    Juni 2010 :
    yatzy86: 5/6
    emelieochjohan: 5/6
    bettertogether: 19/6

    Juli 2010 :
    Fenixx: 3/7
    Krystal: 3/7 (ev 7/7)
    Tokisen: 10/7
    kullabert 10/7
    periwinkle: 10/7
    Lycklig81: 17/7
    suzem 24/7
    Sarahkka: 31/7
    Clea: 31/7
    Diz: Skiftet juli/augusti

    Augusti 2010 :
    Sunzhine: 7/8
    Sundance: 14/8
    zorken19: 14/8
    cire: 21/8
    humlan66: 28/8 ( ev 21/8)
    workoutgirl: 28/8

    Asfaltblomman 25/9

  • Svar på tråden Bröllop 2010 nr7
  • Sundance

    Jag var på min m2b's kusins bröllop och de hade också mörk kostym och jag hade en klänning i lite finare taft-material och den slutade strax över knät. Ingen sa nåt i alla fall. Min m2b tyckte absolut jag kunde ha den och han har jobbat med kläder och kostymer och allt sånt ganska länge så jag litar rätt bra på honom när det gäller sådant. Kör på det!

  • Fenixx

    sundance>> åh vad typiskt med fotografen. håller med dig, så fort något bra har hänt så blir det nåt bakslag också. men det kommer bli kanonfoton ska du se.

    själv så har jag fått göra om våran hemsida då vi ju fått byta festlokal, stad osv, men nu är den i princip helt klar, bara lite smådetaljer klar.

    sen har min sömmerska hört av sig och vill snart börja med våra beställningar då det ändå är våra, näbbar, tärna och sambons capé soms ka göras. känns spännande.

    och så ska vi börja med trycksakerna i höst/vinter.

    tänk om 4 månader är vi inne i 2010 tjejer!!

  • Fenixx

    Nu kommer jag nästa vecka starta våran nya tråd så alla som inte är med på listan eller som har bytt datum osv kan väl messa mig så jag kan få med så många som möjligt nu!!

  • Daaling
    maj2010 skrev 2009-09-04 10:51:49 följande:
    Oj vad ni skriver här... För vår del händer det absolut ingenting på bröllopsfronten just nu. Eller tja, jag har börjat strutta runt i högklackat även till vardags för att lära mig gå snyggt i klackar, haha... Lycka till med lokalletandet, Humlan! Det är ju först när man har lokalen klar som man på allvar kan börja detaljplanera. Imorgon ska jag på min kusins bröllop, ska bli kul! Är dock lite nojig över att klänningen jag ska ha på mig är lite väl kort. Klädkoden är mörk kostym, då kan man väl ha en klänning som slutar en liten bit ovanför knät?
    Enligt Magdalena Ribbings bröllopsbok står det i kapitlet "klädkoder" följande gällande mörk kostym:

    "För en kvinna gäller knä- eller vadlång kjol eller klänning i utpräglat aftonbetonat material..."

    Så det låter som att din klänning följer klädkoden perfekt
  • maj2010

    Vad skönt! Jag hade nog tagit på mig klänningen ändå, för den är verkligen skitsnygg

    Gud vad skönt med fredag förresten! Det har varit en hektisk vecka på jobbet. Är ensam hemma ikväll och ska bara sitta under min filt i soffan och äta chips och titta på skräp-tv. Aahh...

  • Fenixx
    maj2010 skrev 2009-09-04 19:02:00 följande:
    Gud vad skönt med fredag förresten! Det har varit en hektisk vecka på jobbet. Är ensam hemma ikväll och ska bara sitta under min filt i soffan och äta chips och titta på skräp-tv. Aahh...
    låter som en härlig fredagskväll med tanke på ruskvädret som är ute.
  • BlivandeFruF

    Jag har börjat titta på klänningar trots att det är 11månader kvar till bröllopet..haha. men vi har inte hittat någon lokal än och det känns som om vi bara står och stampar så jag ville sätta igång med något!

    tror till och med att jag har hittat THE DRESS men vet inte om man ska köpa så långt innan? tänk om jag hittar någon finare sen? hm..

  • Hante
    Fenixx skrev 2009-09-04 18:31:32 följande:
    Nu kommer jag nästa vecka starta våran nya tråd så alla som inte är med på listan eller som har bytt datum osv kan väl messa mig så jag kan få med så många som möjligt nu!!
    jag vill va med Hante 24/7 2010
  • Humlan66

    nu har vi vart runt på en massa festlokaler idag *pust* fy 17 vad vi har åkt många mil men i slutändan så tror vi ändå att vi tar den lokalen vi prel bokat då det blri för krångligt för gästerna att ta sig dit från kyrkan.

    4 ställen bara idag *s* fast många va fina, men på ena stället fick man bara ha eletriska ljus och det dödar ju stämmningen direkt det
    imorgon blir det kräftskiva hos oss med 15 pers kul kul

  • Fenixx

    humlan66>> du ska se att det kommer bli jättebra där ni ska vara.

    men fy vad trist att inte få ha ljus, måste dem ju tappa många på.

Svar på tråden Bröllop 2010 nr7