• Fenixx

    Bröllop 2010 nr7

    Då var det dags att dra igång ännu en ny tråd för oss som planerar för fullt inför nästa års fantastiska bröllop som väntar.

    alla gamla som nya 2010-planerare är välkomna hit för att diskutera och ge råd och stöd till varandra.

    Några av våra tidigare trådar:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2981596.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m3097930.html
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3197178.html
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3321400.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-22 14:05
    Januari 2010:
    Ninni84r 9/1
    Mariavw 23/1
    Karin längtar 30/1

    Februari 2010:
    Elbe 13/2
    Selma2010 20/2

    April 2010:
    Molnis 17/4
    Pandis81 24/4

    Maj 2010:
    maj2010: 15/5
    Zavannah 15/5
    Lill larsson 22/5
    Therese Ericsson 22/5
    Miapia 34 22/5

    Juni 2010 :
    yatzy86: 5/6
    emelieochjohan: 5/6
    bettertogether: 19/6

    Juli 2010 :
    Fenixx: 3/7
    Krystal: 3/7 (ev 7/7)
    Tokisen: 10/7
    kullabert 10/7
    periwinkle: 10/7
    Lycklig81: 17/7
    suzem 24/7
    Sarahkka: 31/7
    Clea: 31/7
    Diz: Skiftet juli/augusti

    Augusti 2010 :
    Sunzhine: 7/8
    Sundance: 14/8
    zorken19: 14/8
    cire: 21/8
    humlan66: 28/8 ( ev 21/8)
    workoutgirl: 28/8

    Asfaltblomman 25/9

  • Svar på tråden Bröllop 2010 nr7
  • Bettertogether
    sunzhine skrev 2009-08-23 22:07:39 följande:
    Bettertogether- Kul att du hittat ett recept du gillar.. Du har inte lust o dela med dig underar nämligen oxå på o ha cupcakes istället för tårta...Här ligger planerna på is i väntan på att vi hittar rätt lokal men börjar känna att det är dags o ta tag i det hela nu, det går ju fort tiden!
    Absolut! Min mamma hittade det på en receptblogg! Jag var lite tveksam först eftersom smeten inte smakade något speciellt... men helheten blev jättebra med frosting på! :)
    lattsomenplatt.blogspot.com/2009/08/chokladcupkakes.html
  • Sundance

    Jag tappade en massa planeringslust igår kväll . Satt med sambon och skulle välja fotograf och så hade vi bestämt oss för två och skulle bara kolla en sista grej. Då, av nån anledning, börjar jag kolla runt på BT lite ordentligare och inser att alla de jag kollat på är rätt dyra. Trodde det var där omkring det låg (drygt 7500 för 4 timmar, papperskopior men ingen förstoring. Bildspel men inga filer på cd/dvd). Så nu vet jag inte. Är verkligen alla som tar mindre i pris så mycket sämre??? Tänker jag fel som börjat titta på billigare? Känns som att börja om på noll igen. Och sambon som bara säger att det ordnar sig. Är så less på honom! Som jag sa till honom: Tror han att en toppfotograf ringer på dörren och säger att vi är så trevliga att han vill foto vårt bröllop för 5000 och allt ingår??!!

  • Fenixx

    vi valde att kolla runt med fotografer även i grannstäder för att jämföra priser och deras fotopaket osv. för ofta kan man hitta en bra fotograf som är billigare och reseersättning är ofta inte så dyrt. våran fotograf är så bra att är man några mil utanför där hon har sitt så behövdes ingen mer ersättning.

  • FruHögstadius

    vi valde också att kolla i en mindre näriggade stan där var priserna mycket bättre, dock tyckte jag att vi fick lite, så just nu funderar vi på att låta vår syster ta bilderna och att hon får en liten peng för besväret, dock vill jag inte släppa fotografen helt, min syster tar SUPERFINA bilder, men hon ska vara tärna och sen borde en rutinerad fotograf kunna lägga fram fler vinklar och tips hur vi ska stå etc.

    men kolla om ni har en mindre stad, jag tror inte att en billigare fotograf är sämre.

  • Sundance

    Har sökt i hela skåne. Från Ystad till Ängelholm i alla fall. Har väl ett par nya att kolla upp nu. Hoppas att de känns bra.

  • FruHögstadius

    då är det värre, hoppas att du hittar någon som passar bra. lokaldelen brukar vara ett bra tips, har hittat massor med olika företag inom alla möjliga områden. om du inte testat där redan så är det en bra tips

  • Bluebride

    här är de snålt med fotografer, de som finns i de två största städerna här omkring tar hiskliga priser

  • FruHögstadius

    har ni hört talas om www.pema.cc ?
    de hade superbilliga papper, metallic a4,10 pack för 24,90:-
    de var så billiga att jag vill beställa på en gång.

    hur mycket papper tror ni att man behöver?
    det blir ca. 25 famijer så 50 papper (inbjudan och tackkort)
    kankse 12 placeringskort på ett a4, ca 6 papper
    kyrkprogram, vanligt skrivarpapper
    kan man dela två och två på festprogrammen?
    i såfall ca 40 papper, om barnen får ett varsit och de vuxna delar med grannen, eller är det snålt?

    typ 100 ark totalt. räcker det?

  • Sundance

    jag hade nog hellre kört att de får dela kyrkprogrammet än festprogrammet. Tycker det ser snyggare ut i dukningen om där ligger ett vid varje plats.

Svar på tråden Bröllop 2010 nr7