• Fenixx

    Bröllop 2010 nr7

    Då var det dags att dra igång ännu en ny tråd för oss som planerar för fullt inför nästa års fantastiska bröllop som väntar.

    alla gamla som nya 2010-planerare är välkomna hit för att diskutera och ge råd och stöd till varandra.

    Några av våra tidigare trådar:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2981596.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m3097930.html
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3197178.html
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3321400.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-22 14:05
    Januari 2010:
    Ninni84r 9/1
    Mariavw 23/1
    Karin längtar 30/1

    Februari 2010:
    Elbe 13/2
    Selma2010 20/2

    April 2010:
    Molnis 17/4
    Pandis81 24/4

    Maj 2010:
    maj2010: 15/5
    Zavannah 15/5
    Lill larsson 22/5
    Therese Ericsson 22/5
    Miapia 34 22/5

    Juni 2010 :
    yatzy86: 5/6
    emelieochjohan: 5/6
    bettertogether: 19/6

    Juli 2010 :
    Fenixx: 3/7
    Krystal: 3/7 (ev 7/7)
    Tokisen: 10/7
    kullabert 10/7
    periwinkle: 10/7
    Lycklig81: 17/7
    suzem 24/7
    Sarahkka: 31/7
    Clea: 31/7
    Diz: Skiftet juli/augusti

    Augusti 2010 :
    Sunzhine: 7/8
    Sundance: 14/8
    zorken19: 14/8
    cire: 21/8
    humlan66: 28/8 ( ev 21/8)
    workoutgirl: 28/8

    Asfaltblomman 25/9

  • Svar på tråden Bröllop 2010 nr7
  • Daaling
    Bettertogether skrev 2009-08-23 15:46:54 följande:
    Den som funderar över färger på rosor kan ha nytta av denna sida :) Sen kan man googla namnet på rosen man söker :)www.skif-flowers.com/roses.html
    Tusen tack för tipset på ros-sidan. Kanon!
  • Sundance

    Ja, den sidan hjälpte en hel del. Tack!

    Ja, det här med fotograf alltså... Det är ju en sak att titta på bilderna på nätet och tycka att någon tar fina foton men tänk om det inte alls klickar när man pratar med dem... Tycker det är jättesvårt med deras priser också. En massa tillägg överallt som man inte bli klok på. Tillägg för att fot utomhus, för att det är lördag, för resa, för restid, för att foton på cd osv...

  • maj2010

    Ja, kul att kolla in olika rosor och nyanser.

    Jag var på möhippa för min kusin igår. Vi umgås inte ofta alls, men det var kul att få dela den dagen med henne och träffa hennes kompisar. Först var det medeltida rollspel, hur kul som helst! Vi fick lära oss skjuta pilbåge och slåss med låtsassvärd och sköldar. Först fick vi lära oss regler och tekniker och öva lite. Sen delades vi in i två lag och fick ta på oss medeltida kläder med "rustningar" och ringbrynjor och spela upp olika scener i skogen. I början var det mycket fnitter och flams, men efter ett tag började vi allihop leva oss in i det mer och mer... Fånigt men roligt. Efteråt gick vi och åt middag på en grekisk restaurang. Mums!

    Undrar vad jag får för möhippa om nån tar sig för att ordna det...

  • Fenixx

    maj2010>> låter som en väldigt rolig möhippa.
    vet att sambons bror(bestman) funderar i liknande banor inför svensexan som ska anordnas sen hehe. kanske inte så konstigt med tanke på vårat tema.

  • Bettertogether

    Nu har jag provbakat muffinsarna vi ska ha istället för bröllopstårta!!! De blev supergoda! :D ...och dessutom jättebilliga att tillverka. 0,28 ? (3 SEK) per muffins! Perfekt!! :D

    Men då har jag inte räknat med muffinsformarna och dekorering ännu.. Några förslag vad man kunde dekorera med när färgtemat är grönt och naturligt och muffinsformarna förhoppningsvis är limegröna?!

  • pandis81

    man skulle ju kunna dekorera med antingen något bär eller kanske blomma eller kvist, för att få in det naturliga. Det är ju inget man behöver äta upp, bara för ögats skull.


    Bettertogether skrev 2009-08-23 18:49:07 följande:
    Nu har jag provbakat muffinsarna vi ska ha istället för bröllopstårta!!! De blev supergoda! :D ...och dessutom jättebilliga att tillverka. 0,28 ? (3 SEK) per muffins! Perfekt!! :DMen då har jag inte räknat med muffinsformarna och dekorering ännu.. Några förslag vad man kunde dekorera med när färgtemat är grönt och naturligt och muffinsformarna förhoppningsvis är limegröna?!
  • pandis81

    Vi ska ju också laga all mat själva, och de har kök i den lokalen som vi ska vara i som vi ska kolla på den 6 september (alltså söndag om två veckor) gissa om jag börja längta.

    ska ta och skriva upp en liten lista på saker man vill kolla och kanske fråga när man kommer dit.

    Vi har en kompis som ska fotografera oss efteråt, och hon är hobbyfotograf, och tar så fina bilder och jag litar fuullt på henne att hon får några fina bilder på oss. Och hon har även en annan kompis som också älsar att ta kort och har en riktigt bra kamera som kommer att följa med henne och ta bilder. Så jag är inte alls orolig.

    Börjar faktiskt kolla runt lite vad man hittar för god mat som man kan tänkas att göra, ska testa lite olika recept så får vi se om det är gott och bra för bröllopet.

    Sen så har vi varit hos våra toastmasters idag och hon hade gjort en tårta till sin systerdotter som var en försmak av våran bröllopstårta som hon ska göra, bara för att se om det vart gott och testade lite fyllningar.
    Och OJ säger jag bara.. riktigt riktigt gott så det kommer att bli så bra. ååå vad jag längtar.

  • Humlan66

    jaa jag längtar jag med - tills vi har bokat den där *piiip piiip* lokalen ... ha ha ha

  • pandis81

    men har ni hittat någon lokal än eller letar ni fortfarande ???


    Humlan66 skrev 2009-08-23 21:22:59 följande:
    jaa jag längtar jag med - tills vi har bokat den där *piiip piiip* lokalen ... ha ha ha
  • sunzhine

    Bettertogether- Kul att du hittat ett recept du gillar.. Du har inte lust o dela med dig underar nämligen oxå på o ha cupcakes istället för tårta...

    Här ligger planerna på is i väntan på att vi hittar rätt lokal men börjar känna att det är dags o ta tag i det hela nu, det går ju fort tiden!

Svar på tråden Bröllop 2010 nr7