• Fenixx

    Bröllop 2010 nr7

    Då var det dags att dra igång ännu en ny tråd för oss som planerar för fullt inför nästa års fantastiska bröllop som väntar.

    alla gamla som nya 2010-planerare är välkomna hit för att diskutera och ge råd och stöd till varandra.

    Några av våra tidigare trådar:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2981596.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m3097930.html
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3197178.html
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3321400.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-22 14:05
    Januari 2010:
    Ninni84r 9/1
    Mariavw 23/1
    Karin längtar 30/1

    Februari 2010:
    Elbe 13/2
    Selma2010 20/2

    April 2010:
    Molnis 17/4
    Pandis81 24/4

    Maj 2010:
    maj2010: 15/5
    Zavannah 15/5
    Lill larsson 22/5
    Therese Ericsson 22/5
    Miapia 34 22/5

    Juni 2010 :
    yatzy86: 5/6
    emelieochjohan: 5/6
    bettertogether: 19/6

    Juli 2010 :
    Fenixx: 3/7
    Krystal: 3/7 (ev 7/7)
    Tokisen: 10/7
    kullabert 10/7
    periwinkle: 10/7
    Lycklig81: 17/7
    suzem 24/7
    Sarahkka: 31/7
    Clea: 31/7
    Diz: Skiftet juli/augusti

    Augusti 2010 :
    Sunzhine: 7/8
    Sundance: 14/8
    zorken19: 14/8
    cire: 21/8
    humlan66: 28/8 ( ev 21/8)
    workoutgirl: 28/8

    Asfaltblomman 25/9

  • Svar på tråden Bröllop 2010 nr7
  • Sundance

    Jag har sagt till min m2b att senast söndag ska vi ha bestämt oss för fotograf. Väljer mellan 5-6 st nu. Och börjar bli lite orolig att de bokas upp.

  • Fenixx

    jag tyckte man fick en speciell känsla över en fotografs bilder och sen avgjorde det även med priset och vad man fick för det. vi vill ju ha både papperskort och digitala högupplösta.

  • pandis81

    Har precis suttit och kollat på panduro, fick hem nya katalogen idag och har beställt lite små saker så att jag kan börja med mina stora askar sen som jag ska ha till bland annat betalbaren,ev presentkort/pengar.

    Nu ska jag bara komma på något fint att göra med dom också. Men det ska jag kolla på i butiken istället. För det är lite svårt att kolla på papper på internet tycker jag.

    Men jag beställde en håltång så att jag kan göra hål i lådorna men även så att jag kan göra tags och sätta på favours påsarna, med någon bra text på.

    Ska bli kul att börja på allvar och göra ordning saker

  • Fenixx

    ja papper ska man verkligen kolla på i verkligheten..vi sprang runt i flera stora pappersaffärer för att hitta en nyans som var bra.

  • Humlan66

    Jo vill ju ha catering vi med helst - Buffe
    så folket får röra lite på sig

  • molnis

    Så då va fotografen bokad! Någon mer som ska ha Eva Quirbach? Ej träffat henne men sett bilder och hört gott så vi bestämde oss för henne.

    Mat och band är de stora sakerna vi har kvar att besluta om. Rätt skönt att få bokat de som ska bokas. Maten har vi lite olika alt, inväntar offert från en bekant som är kock så ska bli spännande att se vad det landar på.

    Känner lite att jag vill få bort stora puckar så man inte lägger överdrivet mycket tid på planerandet =) När helgerna börjar lugna sig lite framöver ska det köpas papper osv och börja pysslas!

  • Fenixx

    molnis>> vi ska ha henne!
    jättetrevlig och tillmötesgående med allt för oss. vi var först att boka henne för 2010.

  • Bettertogether

    Plötsligt har poletten trillat ner och bröllopsplaneringen är i full gång igen ;)

    Nu har vi bestämt att göra maten själv! Det blir Malaxlimpa med fetaoströra och lax till förrätt. Någon form av nypotatis med älgkött och någon sås (+sallad) till varmrätt. Och "bröllopstårtan" som blir hembakta chokladcupcakes (har hittat perfekta receptet nu!!!!) till efterrätt. :) Samt hemlagat vin till varmrätten (igår plockade vi bären till vinet!) ;)

    Brudbinderierna börjar jag mer och mer ha klara i huvudet, och eftersom jag planerar buketten som slutarbete får jag så småningom börja dokumentera och bestämma mej.

    Fotografen är fixad! Jag gjorde en deal med en vän att jag gör hennes brudbukett (endast materialkostnader och inga arbetskostnader) om hennes man kommer och fotograferar åt oss. :)

    Däremot hade jag hela två mardrömmar en natt. I en dröm smutsade jag ner min klänning med flourtandkräm så den blev flouriserande (alltså lyser i mörkret), och den andra drömmen hade vi den tråkigaste festen ever!!! :P Samma natt hade också min m2b drömt om vår bröllopsfest. Yes, han börjar bli insatt ;)

    Oj, det blev långt! :D

  • Bluebride
    Humlan66 skrev 2009-08-19 18:37:12 följande:
    Hur många av er hyr festlokal där ni fixar mat +dricka och dekoration själva ?
    vi ska, men mat är jättesvårt, bor så dumt till.

    Fotograf e också svårt, undrar om ngn av gästerna är duktig på att fota. Ska även höra om ngn kan videofilma.

    All dekoration börjar vara inköpt å material för inbjudningarna, skickar dem till jul.

    Tänkte bjuda nga grannar vi har god kontakt med till vigseln, nga förslag vad man kan skriva i deras inbjudan?
Svar på tråden Bröllop 2010 nr7