• Fenixx

    Bröllop 2010 nr7

    Då var det dags att dra igång ännu en ny tråd för oss som planerar för fullt inför nästa års fantastiska bröllop som väntar.

    alla gamla som nya 2010-planerare är välkomna hit för att diskutera och ge råd och stöd till varandra.

    Några av våra tidigare trådar:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2981596.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m3097930.html
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3197178.html
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3321400.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-22 14:05
    Januari 2010:
    Ninni84r 9/1
    Mariavw 23/1
    Karin längtar 30/1

    Februari 2010:
    Elbe 13/2
    Selma2010 20/2

    April 2010:
    Molnis 17/4
    Pandis81 24/4

    Maj 2010:
    maj2010: 15/5
    Zavannah 15/5
    Lill larsson 22/5
    Therese Ericsson 22/5
    Miapia 34 22/5

    Juni 2010 :
    yatzy86: 5/6
    emelieochjohan: 5/6
    bettertogether: 19/6

    Juli 2010 :
    Fenixx: 3/7
    Krystal: 3/7 (ev 7/7)
    Tokisen: 10/7
    kullabert 10/7
    periwinkle: 10/7
    Lycklig81: 17/7
    suzem 24/7
    Sarahkka: 31/7
    Clea: 31/7
    Diz: Skiftet juli/augusti

    Augusti 2010 :
    Sunzhine: 7/8
    Sundance: 14/8
    zorken19: 14/8
    cire: 21/8
    humlan66: 28/8 ( ev 21/8)
    workoutgirl: 28/8

    Asfaltblomman 25/9

  • Svar på tråden Bröllop 2010 nr7
  • Sundance

    Det där med musiken är riktigt knivigt. För det första ska vi ju ha utomhusvigsel så då behöver vi ju en vettig utomhusanläggning som ger ett bra ljud. Och så någon som sköter musiken. Där inne sedan, på kvällen, lutar det åt en DJ. Förutsatt att vi kan hitta någon som spelar för 3000 fram till 02 i alla fall. Hittar vi ingen så billig blir det nog iPod helt enkelt. Fast jag måste erkänna att det känns lite tråkigare. Har ev lite kontakter för DJ genom de som ska va bartenders. Hoppas att det kan leda till nåt bra. Men återigen är vigseln det svåra. Befarar att det blir rätt dyrt att hyra en anläggning att ha där ute och det blir säkert inte mycket billigare att hyra DJ så länge, om han skulle va med och flytta på alla grejer menar jag.

  • pandis81

    mm jag såg ju det här med "dj in a box" men jag vet inte om det skulle vara till så mycket hjälp. Tror inte det är så stort att vi faktiskt behöver det.
    Men jag tror vi skulle klara oss bra med dator,ipod och ett par bra högtalare till datorn.

    Men vi ska ju kolla på lokalen den 6 september. Så det ska bli spännande.

    Idag är jag genomförkyld så idag blir det en dag framför datorn. och eventuellt om jag orkar göra klart dom 10 inbjudningarna jag började med häromdagen men inte hann få klart helt och hållet.
    För då har jag kommit nästan halvvägs i alla fall.

  • Fenixx

    ja vi hade från början tänkt en dj-in a-box.

    men nu när det är ny lokal så hoppas vi få ett live-band till både vigseln och början av festen/hela festen. och sen då bara köra skivor. får se lite.

  • maj2010

    Ja, det här med musiken är lite knepigt.

    Vi har börjat leta efter liveband nu. Min kollega som är i musiksvängen ska hjälpa mig leta. Nåt jazzigt vill vi ha, får se vad vi hittar. Kan tänka mig att de spelar t.ex. två set á 45 minuter och att vi sen kör musik via Spotify.

    Under vigseln ska tärnan sjunga och vi hoppas att en kompis till sambon som spelar gitarr ska kunna kompa henne. Ljudanläggning får vi hyra av lokalen, hoppas bara att det funkar även om vi är utomhus.

  • Humlan66

    Jag måste få undra lite här med det där med Dj in a box. Där gör man ju spellistor om jag fattat det rätt MEN det gör man ju med spotify med och man kan ju betala för att slippa reklamen så då borde det ju gå lika bra om man hittar schyssta högtalare eller ??

    Vi har alltid spotify på när vi har fester och det blir alltid lyckat

  • Humlan66

    Åhh just det ( rodnar ) vi började prata om att byta datum till den 14/8 igår *Flinar* känns mer som sommar då än i slutet av Aug.Sen känns det bättre eftersom jag har en tärna som pluggar och då har inte plugget börjat ännu så man slipper det där med läxläsning och vänta på att hon ska sluta skolan
    men vi får se hur det blir hihi

  • Fenixx

    inte bara vi som velar med datum då.
    fast nu vägrar jag ändra mer, 3e gången gillt. haha

    jo klart...spotify kan man ju köra med ja.

  • pandis81
    Humlan66 skrev 2009-08-19 11:51:10 följande:
    Jag måste få undra lite här med det där med Dj in a box. Där gör man ju spellistor om jag fattat det rätt MEN det gör man ju med spotify med och man kan ju betala för att slippa reklamen så då borde det ju gå lika bra om man hittar schyssta högtalare eller ?? Vi har alltid spotify på när vi har fester och det blir alltid lyckat
    ja jag har också tänkt i dom banorna, så det borde ju funka om man hittar bra högtalare till datorn, det tycker jag också.
    hmm tåls att tänka lite till på.
  • ElinDaniel

    Tillägg i matdebatten :) Vi betalar förmodligen 300 för för- o varmrätt. Sedan tillägg på ca. Vi bjuder på välkomstdrink, två glas alkoholhaltig dryck samt kaffe för 200 kr pers.
    Sen tårta för 2000 kr/55 pers. Men inget är bestämt än... Rimligt? :)

  • ElinDaniel

    Skrev lite knasigt... :S Förtydligande: 500 för mat o dryck per person. Tårta ca. 40 kr/ bit tillkommer... Kort o gott!

Svar på tråden Bröllop 2010 nr7