• Fenixx

    Bröllop 2010 nr7

    Då var det dags att dra igång ännu en ny tråd för oss som planerar för fullt inför nästa års fantastiska bröllop som väntar.

    alla gamla som nya 2010-planerare är välkomna hit för att diskutera och ge råd och stöd till varandra.

    Några av våra tidigare trådar:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2981596.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m3097930.html
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3197178.html
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3321400.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-22 14:05
    Januari 2010:
    Ninni84r 9/1
    Mariavw 23/1
    Karin längtar 30/1

    Februari 2010:
    Elbe 13/2
    Selma2010 20/2

    April 2010:
    Molnis 17/4
    Pandis81 24/4

    Maj 2010:
    maj2010: 15/5
    Zavannah 15/5
    Lill larsson 22/5
    Therese Ericsson 22/5
    Miapia 34 22/5

    Juni 2010 :
    yatzy86: 5/6
    emelieochjohan: 5/6
    bettertogether: 19/6

    Juli 2010 :
    Fenixx: 3/7
    Krystal: 3/7 (ev 7/7)
    Tokisen: 10/7
    kullabert 10/7
    periwinkle: 10/7
    Lycklig81: 17/7
    suzem 24/7
    Sarahkka: 31/7
    Clea: 31/7
    Diz: Skiftet juli/augusti

    Augusti 2010 :
    Sunzhine: 7/8
    Sundance: 14/8
    zorken19: 14/8
    cire: 21/8
    humlan66: 28/8 ( ev 21/8)
    workoutgirl: 28/8

    Asfaltblomman 25/9

  • Svar på tråden Bröllop 2010 nr7
  • Fenixx
    Humlan66 skrev 2009-08-17 13:59:33 följande:
    Hörrni tjejer. Jag har börjat tänka på vårat datum och hur vädret är NU i år. Det är ju nästan som höst och jag vill ha ett sommarbröllop. Kanske det är säkrare att välja i början på Aug istället för slutet ? Vad tror ni ? Det är ju så svårt med vädret. Förr va det ju säkrare väder I juli och början av Aug, men så är det ju inte längre.
    ja man blir ju lite fundersam över vädret, men ofta är det väldigt fint väder i slutet av augusti och i september.
  • molnis

    Var en av anledningarna till varför vi ej ville ha sommarbröllop, att vi ej ville gå å oroa oss för vädret. Blir lätt att det är strålande sol när man ser allt framför sig i huvudet.

    Men nu var det så fint i april i år så hoppas ändå lite på ok vårväder men försöker ändå hålla nere förhoppningarna och mer se det som att det blir en bonus om det blir fint. Vi har också blan b för tex brudskålen som man kan ha utanför om det är ok väder.

    Tror ej man ska oroa sig, se på den här sommaren har ju skiftat varannan vecka. Kommer bli en kanondag även om det regnar och blåser=)

    Jag skulle nog bli mer frustrerad om jag ändrade datum å det blir kasst väder å det gamla fint än om jag inte ändra...om ni är med

  • Sundance
    molnis skrev 2009-08-17 16:35:59 följande:
    Var en av anledningarna till varför vi ej ville ha sommarbröllop, att vi ej ville gå å oroa oss för vädret. Blir lätt att det är strålande sol när man ser allt framför sig i huvudet.Men nu var det så fint i april i år så hoppas ändå lite på ok vårväder men försöker ändå hålla nere förhoppningarna och mer se det som att det blir en bonus om det blir fint. Vi har också blan b för tex brudskålen som man kan ha utanför om det är ok väder.Tror ej man ska oroa sig, se på den här sommaren har ju skiftat varannan vecka. Kommer bli en kanondag även om det regnar och blåser=)Jag skulle nog bli mer frustrerad om jag ändrade datum å det blir kasst väder å det gamla fint än om jag inte ändra...om ni är med
    Det där sista håller jag med om! Shit va grinig jag hade varit!

    Tänkte fråga er här som planerar att bjuda så där en 65 gäster... Hur mycket har ni budgeterat med vad gäller mat och dryck och hur lägger ni upp det? Vad bjuder ni på och var handlar ni och så?
  • Sundance

    Är 3500:- lågt eller högt räknat om man ska hyra frockcoat, byxa, väst, skjorta och plastrong till mannen? Skjortan köper vi kanske iofs...

  • yatzy86

    vi har ca 70 gäster. vi är i en resturanglokal eller vad man säger. De står för mat och alkohol så vi har räknat drycken på ca 20.000 maten går nog på ca 15-17 000 och då ska vi ha buffe.

    så det skiljer väl rätt mkt om mans edan har en egen lokal och har vanlig catering på priserna kan jag tro.

    Priset för frockcoaten är nog rätt så bra räknat. Fast här i stan sa det att om man har en kosym sedan innan så kan man använda de byxorna för det finns inga speciella byxor till frockcoaten.

    Fast nu såg jag vi hade skrivit 2200 för att hyra det men det skiljer sig nog ifrån stad till stad också kanske.

  • makupala

    tack o grattis till dig med!
    ska nu kika in dina bilder! hoppas ni hade en toppen dag!


    MissMijah skrev 2009-08-17 00:53:07 följande:
    Jättevackra!! grattis till dig gumman!
  • Sundance
    yatzy86 skrev 2009-08-17 17:49:14 följande:
    vi har ca 70 gäster. vi är i en resturanglokal eller vad man säger. De står för mat och alkohol så vi har räknat drycken på ca 20.000 maten går nog på ca 15-17 000 och då ska vi ha buffe. så det skiljer väl rätt mkt om mans edan har en egen lokal och har vanlig catering på priserna kan jag tro.Priset för frockcoaten är nog rätt så bra räknat. Fast här i stan sa det att om man har en kosym sedan innan så kan man använda de byxorna för det finns inga speciella byxor till frockcoaten.Fast nu såg jag vi hade skrivit 2200 för att hyra det men det skiljer sig nog ifrån stad till stad också kanske.
    Vi räknar också på ca 15.000:- för maten. Hoppas att det kan gå ihop, trots att vi planerar att ha 3-rätters och inte buffé. Men jag måste fråga hur er dryck kan landa på 20.000??? Vi budgeterar med 8000 för dryck (tänkte åka till tyskland). Vi är ju i egen lokal så vi fixar dryck själva men nu blir jag orolig att 8000 då bara kommer att räcka till hälften av gästerna.
  • Bettertogether

    Oj, det finns ingen chans för mej att läsa igen allt vad ni hunnit skriva på denhär veckan jag varit strandsatt som ledare på ett läger :P

    Prästen har jag däremot nästan fått övertalad att viga oss trots att han har semester då när vi gifter oss. Han sa att han kommer gärna :)

  • yatzy86

    Men vi köper ju vin,öl,kaffe,läsk genom restaurangen så det kostar ju. Vi har tänkt bjuda på vin till maten och ev. några öl på det. Sedan ska vi bjuda på kaffet. de har ju nästan barpriser där så priset blir ju högre för oss på så sätt. Men 8000 i tyskland får ni ju MKT för :)

Svar på tråden Bröllop 2010 nr7