• Fenixx

    Bröllop 2010 nr7

    Då var det dags att dra igång ännu en ny tråd för oss som planerar för fullt inför nästa års fantastiska bröllop som väntar.

    alla gamla som nya 2010-planerare är välkomna hit för att diskutera och ge råd och stöd till varandra.

    Några av våra tidigare trådar:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2981596.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m3097930.html
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3197178.html
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3321400.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-22 14:05
    Januari 2010:
    Ninni84r 9/1
    Mariavw 23/1
    Karin längtar 30/1

    Februari 2010:
    Elbe 13/2
    Selma2010 20/2

    April 2010:
    Molnis 17/4
    Pandis81 24/4

    Maj 2010:
    maj2010: 15/5
    Zavannah 15/5
    Lill larsson 22/5
    Therese Ericsson 22/5
    Miapia 34 22/5

    Juni 2010 :
    yatzy86: 5/6
    emelieochjohan: 5/6
    bettertogether: 19/6

    Juli 2010 :
    Fenixx: 3/7
    Krystal: 3/7 (ev 7/7)
    Tokisen: 10/7
    kullabert 10/7
    periwinkle: 10/7
    Lycklig81: 17/7
    suzem 24/7
    Sarahkka: 31/7
    Clea: 31/7
    Diz: Skiftet juli/augusti

    Augusti 2010 :
    Sunzhine: 7/8
    Sundance: 14/8
    zorken19: 14/8
    cire: 21/8
    humlan66: 28/8 ( ev 21/8)
    workoutgirl: 28/8

    Asfaltblomman 25/9

  • Svar på tråden Bröllop 2010 nr7
  • pandis81

    startade dagen med att lämna ameena på sin nya dagis avdelning, så nu går hon på en av två avdelningar för stora barn, vilket innebär att det bara är en avdelning till så börjar dom skolan sen... usch vad den tiden sprang iväg. Hon börjar bli stor.

    Sen gick jag en promenad och gick in till Huddinge för att handla lite mer papper och så gick jag hem igen.. En timmes promenad + butiker är ungefär 1 1/2 timme.

    så har jag startat en maskin tvätt, så nu ska jag sätta mig och pyssla med mina framsidor till inbjudningarna.
    Nu är jag på lite bättre humör och jag har ju knappt 4 månader kvar innan alla inbjudningarna ska vara klara. Så det är ju bara att sätta igång, kan ju inte göra alla på en gång heller. Tror det blir lite väl jobbigt för det är ganska pyssligt att skära ut alla blommor.

    Nä bäst att sätta igång, på med lite bra musik och så är det bara att sätta igång.

  • Sundance

    Gud vad ni var vackra, ni som gift er. Vilken inspiration! Känner inte alla ni som sitter fast i planeringen och våndas över lokaler och allt, att man liksom får tillbaka känslan över hur underbart det ska bli, när man ser bilderna från våra tråd-kompisars bröllop?

    Ni verkar ha haft en underbar dag! Skönt att man hör att alla de som gift sig och det regnat säger att de inte brytt sig så mycket.

    Vårt ett års datum var i fredags så nu har nedräkningen startat! Vi är fortfarande på fotografjakt, så det är det som gäller i vår planering nu.

    Har haft en sån underbar helg. En barndomskompis till mig var på besök så vi har ätit gott, pratat bröllop (hon ska va tärna), varit vid havet i malmö, festat mm mm.

  • MissMijah

    Tack alla!

    Ja alltså, det går inte att beskriva med ord hur man kände den dagen.
    Regn? Ja, massor!! OCH?! Vi brydde oss inte det minsta! Det var det minsta problemet kan jag säga.

    Men nu i efterhand så känns det jättetomt! Ett års planering och förväntan, över på några timmar bara. Det är nästan lite sorg i all lycka för att bröllopet är förbi. Ni kommer att förstå lite senare vad jag menar.
    Nu blir det att äta den sista bitn av tårtan som blev kvar, muuums!!

    kram på er alla!!

  • Humlan66
    MissMijah skrev 2009-08-17 11:38:43 följande:
    Tack alla!Ja alltså, det går inte att beskriva med ord hur man kände den dagen.Regn? Ja, massor!! OCH?! Vi brydde oss inte det minsta! Det var det minsta problemet kan jag säga. Men nu i efterhand så känns det jättetomt! Ett års planering och förväntan, över på några timmar bara. Det är nästan lite sorg i all lycka för att bröllopet är förbi. Ni kommer att förstå lite senare vad jag menar. Nu blir det att äta den sista bitn av tårtan som blev kvar, muuums!!kram på er alla!!
    GRATTIS
    Åhh så fina ni va då .Funkade det bra att ha festen där ni va ?

    men det där du berättar om Tomhet efteråt känner jag igen och det är ingen rolig känsla faktikst. Jag har ju vart gift förut så jag vet vad du talar om. Jag va dessutom sjukskriven då så på måndagen gick mannen och jobbade han och där hemma satt jag .. å inget att göra.Så mitt tips är ju att försöka kasta sig in i nått annat så man får lite sysselsättning
  • FruHögstadius

    sitter och tittar på ljusstakar nu, enkla som man bara sätter ner kronljus i ett och ett, hur många tror ni man behöver per bord? (4 platser på varje sida)

  • Sundance

    Min plan är att jobba rumpan av mig efter bröllopet så att vi snabbt får ihop pengar till vår bröllopsresa. Men sen ska jag ju erkänna att en hel del av bröllopsplaneringen görs på jobbet så det kommer säkert kännas tomt ändå.

  • maj2010
    FruHögstadius skrev 2009-08-17 12:50:32 följande:
    sitter och tittar på ljusstakar nu, enkla som man bara sätter ner kronljus i ett och ett, hur många tror ni man behöver per bord? (4 platser på varje sida)
    Jag skulle tro att det räcker med två eller tre per bord. Men det beror ju på hur mycket annat pynt det ska vara...
  • maj2010

    Karin längtar skrev 2009-08-17 08:33:44 följande:


    MissMijah, vad fina ni var. Såg på din sida att du bor i Partille, jag jobbar i Partille.
    Det gör jag också
  • FruHögstadius

    jag planerar att ha ett större arrangemang av blommor mitt på, vita dukar, kanske en tunn löpare över borden och sen bara ljusen, funderar på fyra, kvå på varje sida av arrangemanget.
    kanske, ett par små värmeljus också. inget annat

  • molnis

    Grattis MissMijah och makupal!! Fina ni va!!
    Förstår att det blir en tomhet när man grejar så. Försöker tänka på det ibland. Just nu är det lite att man har olika alternativ i olika prisklasser på tex fotograf, band och mat och försöker klura på vad som är viktigt.

Svar på tråden Bröllop 2010 nr7