• Fenixx

    Bröllop 2010 nr7

    Då var det dags att dra igång ännu en ny tråd för oss som planerar för fullt inför nästa års fantastiska bröllop som väntar.

    alla gamla som nya 2010-planerare är välkomna hit för att diskutera och ge råd och stöd till varandra.

    Några av våra tidigare trådar:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2981596.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m3097930.html
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3197178.html
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3321400.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-22 14:05
    Januari 2010:
    Ninni84r 9/1
    Mariavw 23/1
    Karin längtar 30/1

    Februari 2010:
    Elbe 13/2
    Selma2010 20/2

    April 2010:
    Molnis 17/4
    Pandis81 24/4

    Maj 2010:
    maj2010: 15/5
    Zavannah 15/5
    Lill larsson 22/5
    Therese Ericsson 22/5
    Miapia 34 22/5

    Juni 2010 :
    yatzy86: 5/6
    emelieochjohan: 5/6
    bettertogether: 19/6

    Juli 2010 :
    Fenixx: 3/7
    Krystal: 3/7 (ev 7/7)
    Tokisen: 10/7
    kullabert 10/7
    periwinkle: 10/7
    Lycklig81: 17/7
    suzem 24/7
    Sarahkka: 31/7
    Clea: 31/7
    Diz: Skiftet juli/augusti

    Augusti 2010 :
    Sunzhine: 7/8
    Sundance: 14/8
    zorken19: 14/8
    cire: 21/8
    humlan66: 28/8 ( ev 21/8)
    workoutgirl: 28/8

    Asfaltblomman 25/9

  • Svar på tråden Bröllop 2010 nr7
  • MissMijah

    neeej fy faaan säger jag bara!!!!

    jag förstår att du e ledsen gumman!! ursäkta, det är dina systrar. men hur fan får folk lov att bete sig?? så gör man bara inte!!

    hoppas det ordnar sig ! massa kramar!!


    makupala skrev 2009-07-29 23:26:11 följande:
    jaha så har både hoppat av då... fan fan fan..skulle ha mina båda systrar som tärnor.. min lillasyster är gravid i v21 o kom nu helt plötsligt på att hon inte alls kan stå som tärna då för hon har ju faktiskt gått upp 6kg i vikt.. daahhh.. hon är gravid vad hade hon förväntat sig??? suck..och då vill inte min storasyster heller vara tärna, eftersom hon inte vill göra det ensam.. när jag ringer upp henne och är helt förkrossad så tar hon lillasysters parti på en gång "för det är ju så synd om henne, hon hade ju inte förväntat sig att blir så stor!" men hallå seriöst, vem vet inte att man lägger på sig ett par kilo när man väntar barn?!?!blir så j*vla besviken och vill bara gråta.. detta är mina egna systrar liksom.. tycker de uppför sig otroligt själviskt.. det är ju MIN stora dag.. men då vet man ju hur mycket man betyder fö dem...
  • mysifer

    riktigt dålig stil av dem! så otroligt själviskt beteende av dem. de borde ju ha fokus på dig och er stora dag och inte sig själva. det är ju dig och din blivande folk ska titta på!

    hoppas verkligen att det löser sig för dig.

  • Fenixx

    jag vet inte vad jag ska säga!! helt sanslöst. hur kan dem ens tänka på det viset??? vem f-n bryr sig att hon är gravid när det ändå är ni som ska stå i fokus... ja tjena.... tycker synd om dig...så gör man bara inte, och det ska vara systrar!!! *kram*

    sundance>> lycka till med pluggandet.

  • Sundance

    Blir jätteledsen när jag hör vad du berättar. Har du ingen nära vän som skulle bli glad över uppdraget. Kusin? Du kan ju till och med ta en kille om du vill

    Hoppas att det löser sig. Ska jag vara helt ärlig så undrar jag om jag inte hade blivit så upprörd att jag hade sagt till dem att inte komma alls, men visst man vill ju inte förstör i familjen.

  • Veronicamy

    makupala... fy va trist... som sundance säger så hade ja nog med sagt det tror jA. så taskigt gjort! hoppas du har en bra nära vän som ställer upp på DIN dag! för DIN/ER skull.. massa kramar

  • rosesarered

    Vad kul!! Grattis Jag lovar, alla andra nykomlingar kommer att vara lika förvirrade den första månaden, sen kommer ni att vara världsvana studenter hihi

    Vad tråkigt Makupala.. Går det inte att försöka prata med din syrra och förklara läget, att bröllopet faktiskt närmar sig med stormsteg och man är stor som gravid...


    Sundance skrev 2009-07-29 19:04:33 följande:
    Jaha, då ska man bli socionom då. Jag har tackat jag till utbildningen men jag kommer att fortsätta att jobba som butikschef. Min chef sa att jag får jobba hur mycket/lite jag vill. Känns verkligen jättekonstigt att man ska in i studentlivet. Sitter och tittar på Lunds Universitets hemsida och försöker förstå vilket av alla scheman som gäller för mig. Fattar ingenting! Och hur ska jag veta vart alla salar ligger??? Vad betyder alla ord och uttryck de använder. Hade de använt uttryck som "fronta" och "galga av" så hade jag känt mig betydligt tryggare. Hjälp!
  • workoutgirl

    makupala:
    så otroligt dåligt gjort av dina systrar men jag tror nog att det blir bättre utan tärnor än med såna småaktiga människor.

    Sundance:
    Vad kul med studierna. Du kommer nog komma in i det snabbare än du tror.

    Nu har jag hittat ännu en brudklänning som faktiskt uppfyller alla mina krav
    * korsettsnörning
    * axelbandslös
    * relativt enkel utan för mycket broderier

    Bild finns i mitt galleri, vad tror ni?

  • rosesarered

    Jättefin klänning! väldigt stilren och elegant


    workoutgirl skrev 2009-07-30 11:16:58 följande:
    makupala:så otroligt dåligt gjort av dina systrar men jag tror nog att det blir bättre utan tärnor än med såna småaktiga människor.Sundance:Vad kul med studierna. Du kommer nog komma in i det snabbare än du tror. Nu har jag hittat ännu en brudklänning som faktiskt uppfyller alla mina krav * korsettsnörning* axelbandslös* relativt enkel utan för mycket broderierBild finns i mitt galleri, vad tror ni?
  • maj2010

    Hej tjejer!
    Evigheter sen jag var här inne och skrev. Kan bero på att jag har semester och inte sitter på jobbet och har tråkigt :) Och på att det just nu känns som en eeeevighet till bröllopet. Inte mycket man kan göra just nu. Har spanat runt lite efter skor, men hittar inget jag gillar. Vågar man vänta tills vårskorna dyker upp i butikerna? När brukar det ske? Nån som har koll?

    Orkar inte läsa ikapp, men jag ser att det har dykt upp ännu fler nya i tråden. I maj-tråden pratas det i sån takt att jag inte alls hänger med.

    Makupala, jag lider med dig! Oschysst av dina systrar att bara hoppa av sådär. Fast kanske bättre att vara utan tärna än att ha nån som står där mot sin vilja?

  • Sundance

    Workoutgirl: Den är superfin. Jag har tyvärr fått tydligt nej från min m2b när det gäller sådana tunna tyger. Han har ett par önskemål och det är att den ska vara enkel, eller clean som han säger, och i typ taft. Men jag gillar de där härliga somriga tygerna.

    Ja, man märker att det är betydligt lättare att hänga med på bröllopstorget när man jobbar

Svar på tråden Bröllop 2010 nr7