• Fenixx

    Bröllop 2010 nr7

    Då var det dags att dra igång ännu en ny tråd för oss som planerar för fullt inför nästa års fantastiska bröllop som väntar.

    alla gamla som nya 2010-planerare är välkomna hit för att diskutera och ge råd och stöd till varandra.

    Några av våra tidigare trådar:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2981596.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m3097930.html
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3197178.html
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3321400.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-22 14:05
    Januari 2010:
    Ninni84r 9/1
    Mariavw 23/1
    Karin längtar 30/1

    Februari 2010:
    Elbe 13/2
    Selma2010 20/2

    April 2010:
    Molnis 17/4
    Pandis81 24/4

    Maj 2010:
    maj2010: 15/5
    Zavannah 15/5
    Lill larsson 22/5
    Therese Ericsson 22/5
    Miapia 34 22/5

    Juni 2010 :
    yatzy86: 5/6
    emelieochjohan: 5/6
    bettertogether: 19/6

    Juli 2010 :
    Fenixx: 3/7
    Krystal: 3/7 (ev 7/7)
    Tokisen: 10/7
    kullabert 10/7
    periwinkle: 10/7
    Lycklig81: 17/7
    suzem 24/7
    Sarahkka: 31/7
    Clea: 31/7
    Diz: Skiftet juli/augusti

    Augusti 2010 :
    Sunzhine: 7/8
    Sundance: 14/8
    zorken19: 14/8
    cire: 21/8
    humlan66: 28/8 ( ev 21/8)
    workoutgirl: 28/8

    Asfaltblomman 25/9

  • Svar på tråden Bröllop 2010 nr7
  • Fenixx

    mia77>> kan säga att vi gjorde våra första bokningar redan förra året.

    men nu är det ju ändå mindre än 1år kvar och är det populära ställen man vill ha eller det är viktigt med just det datumet man vill ha så får man nog börja boka nu för säkerhets skull.

    nu har jag inte märkt några miner när man ring och kollat för bokning osv. var annat förra året när en del småskratta lite, men det struntade jag i!

  • Karin längtar
    Bettertogether skrev 2009-07-26 11:05:49 följande:
    Nu har jag bilder på tärnarmbandet och brudföljets blommor i mitt galleri... Den som vill se fler bilder får kontakta mej via meddelande så berättar jag var bilderna finns att beskådas :)
    Fina buketter! Kan inte bestämma mig för om brudnäbben ska ha blomarmband, korg med blommor eller bukett. Bestäms det av åldern kanske? Hon är 9 år.
  • sunzhine

    jag ska ha mina döttrar som näbbar, 9 åringen ska ha bukett tänkte jag samt hålla min under själva akten. Min yngsta på 4 år ska nog böra kudde med våra ringar på tror jag, eller en liten bukett... hmm svårt det här, e ju massor o tänka på.

    min syster o man kommer på besök imorgon med sina barn o stannar ett par dagar. Jag funderar på o be dem va toastmaster o toastmadame, ska bara prata med m2b om det. min släkt bor 30 mil bort så tänkte de kunde hjälpa till med sånt o mamma o pappa som värdpar typ. m2bs familj kommer automatiskt hjälpa till med mer praktiska saker.... Åh jag vet inte.. har inte ens bestämt mig om jag ska ha tärna eller ej...

  • sajberpillan

    sunzhine: kan inte den yngre ha en bukett där ringarna sitter fast på blommorna? Vet att jag såg en bild på det någonstans och det var så fint.
    Mina barn kommer att vara ca 4½ och 2 år när det är dags.

    Hoppas kunna fråga en kompis om hon vill vara toastmaster snart. Skulle vara skoj att planera ihop lite med någon.

  • sunzhine

    sajberpillan: det lär ju som en smar idé, har jag aldrig sett, skulle va kul o se en bild på hur det kan tänkas se ut...

    Jag vet att min syster o man älskar brölllop så det skulle va kul o kunna diskutera lite med dem..

  • Sundance
    CiaLovesAndreas skrev 2009-07-25 11:34:24 följande:
    sundance,Vad ska ni ha för musik i kyrkan?Molnis,Det är ju jättebra med lite inspiration eller att du kommer på att du inte alls vill ha det på ett visst sätt.Jag ska ägna en del av dagen till att sova. Jag ska jobba i natt. Annars har vi inget planerat.
    Vi ska ha:
    Ingång: Forrest Gump Theme (delar av det)
    För kärlekens skull, Ted Gärdestad
    Tänd ett ljus, Per Gessle
    Kärleken förde oss samman, Ulf Lundell
    Utgång: The wedding song instrumentalt eller From this moment on, Shania Twain instrumentalt. Det blir den vi dansar vår första dans till också. Fast med sång då.
  • Sundance

    Oj, vad ni har skrivit. Roliga saker som händer för alla. Vi ska ta och bestämma oss för fotograf senast nästa helg. Och så ska jag boka vigselförrättare i dagarna tänkte jag. Men jag har ingen aning om vem man ska ta. Fanns ett tiotal att välja på i Lund men hur ska jag veta vem som är bra? Ska kolla Skåne-tråden här och se vad de kan tipsa om.

  • CiaLovesAndreas
    Sundance skrev 2009-07-26 22:49:18 följande:
    Vi ska ha:Ingång: Forrest Gump Theme (delar av det)För kärlekens skull, Ted GärdestadTänd ett ljus, Per GessleKärleken förde oss samman, Ulf LundellUtgång: The wedding song instrumentalt eller From this moment on, Shania Twain instrumentalt. Det blir den vi dansar vår första dans till också. Fast med sång då.
    Fina låtar

    Vi har kört fast på ingång- och utgångsmusiken.
    Jag är lite sugen på att ha Lion sleeps tonight när vi går ut, men mannen tycker jag är tokig varje gång jag säger det.
  • Sundance

    Fick en liten idé idag. Min morfar spelar trummor i orkestern i stan där han bor och började fundera på hur man skulle kunna göra en cool utgångsmarch till trummor.

  • Fenixx

    ja själv väntar jag på svar angående musik för att se vilka som kan spela hos oss. och se sen därifrån om dem kan den musik vi vill ha.

Svar på tråden Bröllop 2010 nr7