• Fenixx

    Bröllop 2010 nr7

    Då var det dags att dra igång ännu en ny tråd för oss som planerar för fullt inför nästa års fantastiska bröllop som väntar.

    alla gamla som nya 2010-planerare är välkomna hit för att diskutera och ge råd och stöd till varandra.

    Några av våra tidigare trådar:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2981596.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m3097930.html
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3197178.html
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3321400.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-22 14:05
    Januari 2010:
    Ninni84r 9/1
    Mariavw 23/1
    Karin längtar 30/1

    Februari 2010:
    Elbe 13/2
    Selma2010 20/2

    April 2010:
    Molnis 17/4
    Pandis81 24/4

    Maj 2010:
    maj2010: 15/5
    Zavannah 15/5
    Lill larsson 22/5
    Therese Ericsson 22/5
    Miapia 34 22/5

    Juni 2010 :
    yatzy86: 5/6
    emelieochjohan: 5/6
    bettertogether: 19/6

    Juli 2010 :
    Fenixx: 3/7
    Krystal: 3/7 (ev 7/7)
    Tokisen: 10/7
    kullabert 10/7
    periwinkle: 10/7
    Lycklig81: 17/7
    suzem 24/7
    Sarahkka: 31/7
    Clea: 31/7
    Diz: Skiftet juli/augusti

    Augusti 2010 :
    Sunzhine: 7/8
    Sundance: 14/8
    zorken19: 14/8
    cire: 21/8
    humlan66: 28/8 ( ev 21/8)
    workoutgirl: 28/8

    Asfaltblomman 25/9

  • Svar på tråden Bröllop 2010 nr7
  • MissMijah

    jenny: den va underbar! mina närmsta 3 vänner (tärnorna och vår toastmadame) kom hem till mig i lördags förmiddag. fast jag visste ju redan att och när de skulle komma, tyvärr.

    men där fick jag en såndär leksakstiara och ett band som det stod möhippa på att ha på mig. sen for vi till liseberg.
    sen var det middag och fest på kvällen. hade så kul, länge sen jag skrattade så mycket.

    nu har jag fått tillbaka min klänning med. så tärnorna fick öva på att ta på mig den innan vi drog ut. och så kom jag och tänka på det där första ögonkastet jag och m2b kommer att se varandra i kyrkan, och då blev det för mycket. jag började lipa som en dåre. och de fick vända sig om och gå iväg för att inte göra detsamma.

    och nu är barnens kläder klara. det är inte mycket kvar alls nu. vi ska bli bättre på att dansa och ordna bordsplaceringen. samt göra klart musiken med vår dj.
    annars kan vi inte göra så mycket mer än dagen D.

    Jo, just det. jag blev provsminkad i lördags morse med. och jag blev så nöjd

    hur går det för er?

  • Fenixx

    åhhh låter som en toppendag!! kan tänka mig att det är väldigt känslomässigt ju närmare det kommer inpå en.

    skoj att allt börjar bli klart...ser fram emot bilder sen!!

    vi ska iväg och kolla på en till festlokal imorgon då det varit lite strul med den 2a vi kikade på.
    annars är det ganska lugnt för tillfället. drar igång mer till hösten.

  • mysifer

    låter som en toppendag verkligen härligt!

    min syster skulle sminka mig på lördag men bangade så jag fick lite panik. nu visar det sig att en kompis som jobbar extra som make-up artist kommer till kungälv på lördag och sminkar mig! hon ska provsminka mig imorgon eftermiddag så jag ska ta med bild på klänningen och ett tygprov jag har.
    på kvällen ska jag fixa gelénaglar med fransk manikyr och dekorationer och onsdag förmiddag ska jag till frissan.

  • Fenixx

    åh vad härligt med så mycket ompyssel och fixande i veckan. Du/Ni kommer vara såå fina på lördag mysifer.

  • FruHögstadius

    ja, du måste berätta allt sen

    vi har funderat hela tiden på att ha en tre rätters, men vi funderar nu på att ha tårta som efterrätt, är det fer som ska ha lika ?

    sen funderar jag lite kring hur äng tid man måste anställa serveringspersonalen, hur läng tid förrätt varmrätt och efterätt tar, ( 40 minuter förrätt, 2 timmar varmrätt, 1 timme efterrätt) om man ska ha tal och så i, eller vad tror ni ? hur planerar ni att lägga upp kvällen med dans, lekar, tårta, vickning etc. ?

  • makupala

    oj oj vad ni har skrivit tjejer!
    har varit i Finland/Jakobstad och hälsat på min pappa ett par dagar.. men nu har jag iallafall läst ikapp..

    Vad spännande Mysifer med bara några dagar kvar.. Kommer också bli sminkad av en makeup-artist, men har ingen provsminkning ibokad.. Kanske jag borde begära, eller vad tycker ni?

    Vill ju inte sitta där på förmiddagen den 15/8 och va skit missnöjd med sminket.. (jag sminkar mig inte i vanliga fall) det finns liksom inte rum för det i schemat för bröllopsdagen..

  • Bettertogether
    makupala skrev 2009-07-13 20:22:03 följande:
    oj oj vad ni har skrivit tjejer! har varit i Finland/Jakobstad och hälsat på min pappa ett par dagar.. men nu har jag iallafall läst ikapp.. Vad spännande Mysifer med bara några dagar kvar.. Kommer också bli sminkad av en makeup-artist, men har ingen provsminkning ibokad.. Kanske jag borde begära, eller vad tycker ni?Vill ju inte sitta där på förmiddagen den 15/8 och va skit missnöjd med sminket.. (jag sminkar mig inte i vanliga fall) det finns liksom inte rum för det i schemat för bröllopsdagen..
    Min pappa bor också i Jakobstad... Själv är jag hemma från grannstaden Nykarleby. :) Trevligt!
  • Bettertogether

    Jag är så glad!! :D En av mina närmaste vänner som nyss flugit iväg till USA för ett år som aupair och som egentligen skulle komma hem en vecka efter vårt bröllop, överväger att komma en vecka tidigare istället! :D Ni anar inte vilken lycka det är! Och då får jag dessutom min solist i kyrkan ^^

  • Fenixx

    bettertogheter>> jag ska hålla tummarna att din vän kommer tidigare så hon är med på erat bröllop. förstår att du är glad för det känns så viktigt att ha ens nära vänner omkring en på sin stora dag.

    FruH>> vi ska bara ha bröllopstårtan som efterätt på vårat, känner att det räcker och så kan festen börja tidigare.

  • brudjuli2010

    Hej alla tjejer!

    Vill lägga in en liten kommentar om det här med ingång. Ska ni gifta er i Svenska kyrkan så anser jag att man gå in med sin blivande man. Det är så man gör i Sverige och det är så traditioner säger. Det finns många kyrkor som inte tillåter att man man går in med sin pappa då det inte tillhör den svenska traditionen och symboliserar att dottern överlämnas från sin far till sin man, i princip som en ägodel, något som Svenska kyrkan inte vill stödja eller uppmuntra. Ett äktenskap går man in i som två vuxna och självbestämmande människor och jag anser därför att man bör gå in tillsammans, in i äktenskapets ingående och accepterande. Att man ska gå in med sin far är en amerikansk tradition som vi har fått från de otaliga filmer och serier vi ser och det symboliserar som sagt ett väldigt stort bakåtkliv för kvinnans självständighetstagande och frihet som kvinnor har kämpat för så länge.

    Med detta vill jag bara att ni tänker efter en gång till vad det faktiskt står för och betyder att dottern går in i kyrkan med sin far.

    Vill absolut inte uppröra någon utan bara sätta igång lite tankar.

Svar på tråden Bröllop 2010 nr7