• Fenixx

    Bröllop 2010 nr7

    Då var det dags att dra igång ännu en ny tråd för oss som planerar för fullt inför nästa års fantastiska bröllop som väntar.

    alla gamla som nya 2010-planerare är välkomna hit för att diskutera och ge råd och stöd till varandra.

    Några av våra tidigare trådar:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2981596.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m3097930.html
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3197178.html
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3321400.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-22 14:05
    Januari 2010:
    Ninni84r 9/1
    Mariavw 23/1
    Karin längtar 30/1

    Februari 2010:
    Elbe 13/2
    Selma2010 20/2

    April 2010:
    Molnis 17/4
    Pandis81 24/4

    Maj 2010:
    maj2010: 15/5
    Zavannah 15/5
    Lill larsson 22/5
    Therese Ericsson 22/5
    Miapia 34 22/5

    Juni 2010 :
    yatzy86: 5/6
    emelieochjohan: 5/6
    bettertogether: 19/6

    Juli 2010 :
    Fenixx: 3/7
    Krystal: 3/7 (ev 7/7)
    Tokisen: 10/7
    kullabert 10/7
    periwinkle: 10/7
    Lycklig81: 17/7
    suzem 24/7
    Sarahkka: 31/7
    Clea: 31/7
    Diz: Skiftet juli/augusti

    Augusti 2010 :
    Sunzhine: 7/8
    Sundance: 14/8
    zorken19: 14/8
    cire: 21/8
    humlan66: 28/8 ( ev 21/8)
    workoutgirl: 28/8

    Asfaltblomman 25/9

  • Svar på tråden Bröllop 2010 nr7
  • chenda86

    Jag har tänkt lite, å skulle nog inte vilja gå in med pappa trots allt, även om han hade kunnat... för det känns som en speciell grej att göra med sin man... Att han också ska känna alla blickar vändas mot oss... jag tror att det är en speciell känsla... fast iofs, det är det nog att se sin man där inne, titta mot en... åh vad svårt. Jag är glad att jag slipper valet

    Är det någon mer än jag som känner att det är så idag, att allt riktas till bruden? En sa till mig: "Det är denna dagen när allt kretsar kring bruden! Det är DIN dag!" å jag blev faktiskt sur. Jag svarade att det är minsann inte alls bara MIN dag. Hade jag gift mig med mig själv så, ja. Men nu är vi två som ska göra det. Det är väl lika stort för mannen som för kvinnan att gifta sig?

    Nä, nu ska jag fortsätta min semester... i det ljuva... ehr... vädret... eller ngt...

  • yatzy86

    Jaa det är konstigt, därför kör min sambo på frockcoat så har verkligen "syns" han också :)

    Ja svårt, båda känslorna är nog otroliga, antingen se honom stå där framme eller mötas precis innan man går in tillsammans, tur man har några månader kvar bestämma sig ;)

  • mysifer

    vi vet inte heller exakt hur vi ska gå in..med 5 dagar kvar kanske man borde bestämma en sån sak?
    antagligen kommer vi att gå in tillsammans men riktigt hur vet vi inte eftersom vi ska vara utomhus och han inte får se mig förrän det är dags. vill inte heller att han ska stå och vänta och att alla ska titta på mig..det är ju inte jag som är huvudperson, det är ju VI.

  • sarahkka76
    Fenixx skrev 2009-07-12 20:33:31 följande:
    sarahkka>> ett tips annars med save-the-date är att ni skickar med en liten rolig vers om datumet och det kommande ihop med årets julkort. hade vi lite tankar på först. plus att ni sparar frimärken.
    Det var en bra idé fast vi brukar sällan skicka julkort Kanske något att göra i år då
  • Fenixx
    sarahkka76 skrev 2009-07-13 14:14:22 följande:
    Det var en bra idé fast vi brukar sällan skicka julkort Kanske något att göra i år då
    ja då är det väl dags att överraska alla med både julkort och datum för eran stora dag.

    vi ska gå in ihop jag och M2B till vigseln.
  • Fenixx

    har pratat nu med stället som vi ska kika på för bröllopsfesten och kvinnan som jag pratat med en gång tidigare är otroligt trevlig och käck och prata med och ordnade tid för möte redan imorgon så vi kan komma och titta. lite överraskande snabbt, men känns skönt så vi kan se om det är ett alternativ för oss även när man sett det själv.

    så fortsättning följer...

  • FruHögstadius

    åh vad spännande fenixx. jag har fösökt ringa kyrkan hela dagen och får inget svar, har testat alla deras nummer som står på info. men nej, de verkar ha semester eller något.

    ska strax ringa ica maxi för att kolla deras priser på bröllopstårtor och se om de har något kul.

    ringde en eventuell fotograf i dag också, han tog 2100:- för en timme men då ingick bara 8 kort (vanlig storlek)i ett album. man fick köpa till fler men får då betala extra och har tog 800:- extra att ta under vigseln också.
    Gubben tyckte vi ska ta min syster, hon är jätteduktig och har gått redigeringskurser, men hon ska ju vara min tärna. sen vet jag itne om jag vill chansa, en duktig fotograf kanske har fler ideer och vet hur det brukar vara. vad tror ni?

  • MissMijah

    Tjena tjejer!

    Här har vi varit iväg på semester och liknande i en vecka, och så hade jag min möhippa i helgen. Så det har varit fullt upp.

    4 veckor kvar nu! Pirrigt värre!!

  • Fenixx

    MissM>> mähhh du måste ju berätta mer än så...hur var möhippan?

    spännande med 4v kvar bara!

Svar på tråden Bröllop 2010 nr7