• Fenixx

    Bröllop 2010 nr7

    Då var det dags att dra igång ännu en ny tråd för oss som planerar för fullt inför nästa års fantastiska bröllop som väntar.

    alla gamla som nya 2010-planerare är välkomna hit för att diskutera och ge råd och stöd till varandra.

    Några av våra tidigare trådar:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2981596.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m3097930.html
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3197178.html
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3321400.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-22 14:05
    Januari 2010:
    Ninni84r 9/1
    Mariavw 23/1
    Karin längtar 30/1

    Februari 2010:
    Elbe 13/2
    Selma2010 20/2

    April 2010:
    Molnis 17/4
    Pandis81 24/4

    Maj 2010:
    maj2010: 15/5
    Zavannah 15/5
    Lill larsson 22/5
    Therese Ericsson 22/5
    Miapia 34 22/5

    Juni 2010 :
    yatzy86: 5/6
    emelieochjohan: 5/6
    bettertogether: 19/6

    Juli 2010 :
    Fenixx: 3/7
    Krystal: 3/7 (ev 7/7)
    Tokisen: 10/7
    kullabert 10/7
    periwinkle: 10/7
    Lycklig81: 17/7
    suzem 24/7
    Sarahkka: 31/7
    Clea: 31/7
    Diz: Skiftet juli/augusti

    Augusti 2010 :
    Sunzhine: 7/8
    Sundance: 14/8
    zorken19: 14/8
    cire: 21/8
    humlan66: 28/8 ( ev 21/8)
    workoutgirl: 28/8

    Asfaltblomman 25/9

  • Svar på tråden Bröllop 2010 nr7
  • maj2010

    Igår kväll pratades det bröllop hemma hos oss innan vi somnade. Sambon säger att han inte vill se mig i klänningen förrän precis innan ceremonin. Men jag hade ju tänkt att vi skulle fotograferas först, så länge hår och smink är perfekt! Vill ju inte vara rödgråten på alla bilder... Hur har ni tänkt göra?

    Kom förresten på världens bästa idé till fotograferingen. Vi träffades första gången på tåget, när jag jobbade där och han pendlade. Jag ska försöka ordna så att vi kan fotograferas ombord på ett tåg eller i alla fall på stationen. Det hade varit lite kul!

  • Lycklig81
    maj2010 skrev 2009-07-09 13:56:02 följande:
    Igår kväll pratades det bröllop hemma hos oss innan vi somnade. Sambon säger att han inte vill se mig i klänningen förrän precis innan ceremonin. Men jag hade ju tänkt att vi skulle fotograferas först, så länge hår och smink är perfekt! Vill ju inte vara rödgråten på alla bilder... Hur har ni tänkt göra?Kom förresten på världens bästa idé till fotograferingen. Vi träffades första gången på tåget, när jag jobbade där och han pendlade. Jag ska försöka ordna så att vi kan fotograferas ombord på ett tåg eller i alla fall på stationen. Det hade varit lite kul!
    Min m2b vill inte heller se mig innan så vi får nog ta korten efter vigslen..men jag är osäker oxå..inte för sminkningen skull utan för att de tar ca 1h innan vi kommer fram till festlokalen..hmmm??? man vill ju inte att gästerna ska få vänta för länge. svårt de där mycket svårt.
  • Fenixx

    helst hade man ju inte att ens blivande hade sett en precis innan vigseln. men samtidigt så är det så mycket pirriga känslor, man är som fräschast och skönt att få göra nåt ihop innan det är dags. och för att slippa "fixa" nåt för gästerna att göra om man hade fotograferats efteråt.

    men allt har sina för och nackdelar såklart.

  • yatzy86

    Vi känner att vi vill göra fotograferingen efter då det annars för oss känns konstigt ta kort och vara glad när glädjen inte är "äkta" ni förstår nog vad jag menar :D
    Så vi har fotograferingen efteråt. gästerna får tid på sig att ta sig till lokalen plus vi anordnar en tipspromenad på ca 20 frågor, och så har de tid att hitta sina platser och mingla runt lite innan vi sätter oss till bords :)

  • Humlan66

    Jag TROR att vi ska ta lite bilder innan vigseln och resten efter. För man är ju finast innan vigseln , så är det ju. Och jag som är så extremt känslosam lär väl börja ula och grina när dörrarna öppnas *s*
    Riktigt jäkla jobbigt att vara så känslosam

    Däremot är jag ruskit petig när det gäller fotograf så det blir svårt att hitta en sådan

  • Sundance

    Jag har tänkt att vi ska ha fotografen med under vigseln och efter, när vi precis "gått ut" så fförhoppningsvis får vi en del bilder då, och då tänker jag mig att fotograferingen efteråt inte behöver ta så himla lång tid. Räknar med 30 min.

  • ElinDaniel

    Tjena alla blivande brudar!!

    Jag hänger gärna på i denna tråden. Vi ska gifta oss den 12 juni 2010!! :)

  • FruHögstadius

    hej tjejer, kan ni gissa vad som hände idag?
    min gubbe ringde mig när han var påväg till jobet och sa att ett par kompisar till oss skulle gifta sig, de hade bokat och var klart då sa jag att vi också måste boka och göra lite, och han sa att vi skulle göra det i morogn.
    tänk att han behövde några kompisar som var före honom för att han skulle godkänna

  • Fenixx

    välkommen elindaniel!

    FruH>> vad bra att det satte fart på han.

    själv så kikar jag lite på ett progam som går på travel&living där man får följa försäljare i en brudklänningsaffär och blivande brudar som provar klänningar. lite småskoj att kika på. skoj att se dem så glada när dem hittat sin drömklänning. men är rejäla drömpriser med på klänningarna.

Svar på tråden Bröllop 2010 nr7