• Fenixx

    Bröllop 2010 nr7

    Då var det dags att dra igång ännu en ny tråd för oss som planerar för fullt inför nästa års fantastiska bröllop som väntar.

    alla gamla som nya 2010-planerare är välkomna hit för att diskutera och ge råd och stöd till varandra.

    Några av våra tidigare trådar:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2981596.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m3097930.html
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3197178.html
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3321400.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-22 14:05
    Januari 2010:
    Ninni84r 9/1
    Mariavw 23/1
    Karin längtar 30/1

    Februari 2010:
    Elbe 13/2
    Selma2010 20/2

    April 2010:
    Molnis 17/4
    Pandis81 24/4

    Maj 2010:
    maj2010: 15/5
    Zavannah 15/5
    Lill larsson 22/5
    Therese Ericsson 22/5
    Miapia 34 22/5

    Juni 2010 :
    yatzy86: 5/6
    emelieochjohan: 5/6
    bettertogether: 19/6

    Juli 2010 :
    Fenixx: 3/7
    Krystal: 3/7 (ev 7/7)
    Tokisen: 10/7
    kullabert 10/7
    periwinkle: 10/7
    Lycklig81: 17/7
    suzem 24/7
    Sarahkka: 31/7
    Clea: 31/7
    Diz: Skiftet juli/augusti

    Augusti 2010 :
    Sunzhine: 7/8
    Sundance: 14/8
    zorken19: 14/8
    cire: 21/8
    humlan66: 28/8 ( ev 21/8)
    workoutgirl: 28/8

    Asfaltblomman 25/9

  • Svar på tråden Bröllop 2010 nr7
  • Bettertogether

    Åh vilken skön helg jag har haft vid sommarstugan tillsammans med mina släktingar! :D Det känns lite som ett privilegium att ha ett ställe där alla ryms och trivs tillsammans :)

    Och allt bröllopsprat har varit som bortblåst... nästan. Jag skickade en offertförfrågan till cateringen (en gammal konstlärare till mej), så nu väntar jag spänt på en offert! :D

  • Humlan66

    och vi letar fortfarande efter en lokal och att det ska vara så SVÅRT. Hade vart en helt annan grej om man hade MYCKET pengar, men när dom är begränsade så får man hålla på sähär. Känner att jag inte vill ta vad som helst heller utan det ska verkligen kännas att HÄR är det *L*

    Vi har ju så mycket vatten omkring oss i Sverige eller hur ? sjöar och så, så NÅNSTANS måste det väl ligga ett litet *palats* När vatten där vi kan fixa ihop allt själv och det rymms 50 pers - eller ?
    Hade ju tänkt åka runt och kolla på sem och den är ju snart

  • Lycklig81
    Humlan66 skrev 2009-06-27 23:09:03 följande:
    Hej hej Nu har jag vart på kalas hos min pappa som fyller år idag , MEN jag är så besviken på gubben för att han måste dricka så mycket jag hade ju min m2b med mig och hans föräldrar blir ALDRIG fulla, utan bara lite glada men min farsa måååste ju såklart hälla i sig för mkt *suck* man får ju skämmas. Nån mer som har sån pappa ?? Å m2b som åkte 60 mil BARA för att närvara på pappas kalasjag hade gjort 2 fina tårtor som jag lag ner MYCKET tid på att dekorera osv men tror ni han märkte det :-s sen gjorde jag ett fotocollage som han isf vart jätterörd över och gick iväg och snyfta en skvätt, men annars .-s jaaa jag vet intevarmt har det vart idag iaf
    vad tråkigt att höra..sj hade jag blivit skit arg om min pappa hade gjort så, men som tur är så dricker inte någon av mina föräldrar och slipper detta..men jag har en lillasyster istället som är rätt bra på de :(

    De bästa är att både jag och min m2b va överrens om att de blir ingen Alkohol på våran bröllop..supa kan man göra när man vill, vi vill ha ett vackert minne av våran bröllop..så ett tips skippa Alkohol..blir både billigare och problem fri bröllop ;)
  • Bettertogether

    ...eller så kan man göra som vi ska göra, och tillverka eget vin för dagen, och bara bjuda på ett glas till maten. Det känns som ett väldigt bra alternativ då varken jag eller min m2b brukar dricka alkohol.

  • Humlan66

    Suck idag är tydligen mina error tillbaka i inläggen :( ÅHHHHHHHHHHHHHH så skit irriterande det är och jag fattar INTE varför det blir så och det gör tydligen inte dom ansvariga på BT heller

    Ja jag är skitarg på min pappa och han ska komma til mig och fixa klart mitt staket och då ska jag säga till honom att jag och mina syskon är besviken på han-Om det nu sjunker in

  • Humlan66

    Karin längtar skrev 2009-06-29 09:18:25 följande:


    Humlan, vilket område söker du i?
    Ja vi söker i gästrikland, men även om det kan finnas nått typ uppsala me omnejd
  • Pingstdagen2010

    Här kommer ett tips till Humlan, jag var på ett bröllop i Socitetshuset, Öregrund (utanför Uppsala). Lokalen låg vid vattnet och var väldigt fin.

  • Humlan66
    Pingstdagen2010 skrev 2009-06-29 12:57:40 följande:
    Här kommer ett tips till Humlan, jag var på ett bröllop i Socitetshuset, Öregrund (utanför Uppsala). Lokalen låg vid vattnet och var väldigt fin.
    Jättebra tips-Tack
    men va svårt det va att få se riktiga bilder på stället.Jag har ju den där drömmen om att få duka med runda bord också- vill inte ha som alla andra med långa rader med bord, men det är värre det :-s
  • workoutgirl
    Humlan66 skrev 2009-06-29 13:53:41 följande:
    Jättebra tips-Tack men va svårt det va att få se riktiga bilder på stället.Jag har ju den där drömmen om att få duka med runda bord också- vill inte ha som alla andra med långa rader med bord, men det är värre det :-s
    Åh jag vill också ha runda bord. Tycker det verkar mycket trevligare när gästerna kan prata med alla som sitter runt bordet istället för bara de som är närmast.
Svar på tråden Bröllop 2010 nr7