• Fenixx

    Bröllop 2010 nr7

    Då var det dags att dra igång ännu en ny tråd för oss som planerar för fullt inför nästa års fantastiska bröllop som väntar.

    alla gamla som nya 2010-planerare är välkomna hit för att diskutera och ge råd och stöd till varandra.

    Några av våra tidigare trådar:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2981596.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m3097930.html
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3197178.html
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3321400.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-22 14:05
    Januari 2010:
    Ninni84r 9/1
    Mariavw 23/1
    Karin längtar 30/1

    Februari 2010:
    Elbe 13/2
    Selma2010 20/2

    April 2010:
    Molnis 17/4
    Pandis81 24/4

    Maj 2010:
    maj2010: 15/5
    Zavannah 15/5
    Lill larsson 22/5
    Therese Ericsson 22/5
    Miapia 34 22/5

    Juni 2010 :
    yatzy86: 5/6
    emelieochjohan: 5/6
    bettertogether: 19/6

    Juli 2010 :
    Fenixx: 3/7
    Krystal: 3/7 (ev 7/7)
    Tokisen: 10/7
    kullabert 10/7
    periwinkle: 10/7
    Lycklig81: 17/7
    suzem 24/7
    Sarahkka: 31/7
    Clea: 31/7
    Diz: Skiftet juli/augusti

    Augusti 2010 :
    Sunzhine: 7/8
    Sundance: 14/8
    zorken19: 14/8
    cire: 21/8
    humlan66: 28/8 ( ev 21/8)
    workoutgirl: 28/8

    Asfaltblomman 25/9

  • Svar på tråden Bröllop 2010 nr7
  • Sundance

    Först och främst ett jättegrattis till er som hittat era klänningar! Blir så sugen nu, på att gå ut och prova men är samtidigt livrädd. Vet inte varför. Och så skjuter jag lite på det för jag som normalt tränar 5-7 gånger/vecka, och gillar det, har tappat all träningsmotivation. Har inte satt min fot på ett gym eller motionsspår på snart 2 månader. Fattar ingenting. Har bara ingen lust. Känns jättetråkigt. Jaja, jag vill i alla fall komma i form innan jag provar annars kommer jag bara bli grinig när jag står där och provar, är jag rädd.

    Humlan66. Usch vad tråkigt. Förstår att du är besviken. Min pappa tillhör också kategorin som ofta dricker mer än nödvändigt. Sedan stämmer han inte in på det andra du beskriver om din pappa direkt, men just med spriten förstår jag vad du menar. har också skämmts ett par gånger. Ibland är jag lite orolig för bröllopet men jag hoppas att min mamma håller lite koll på honom då. Ska jag va ärlig är jag lite orolig för min m2b inför bröllopet också. Han kan också lätt bli lite för berusad ibland.

  • Pingstdagen2010

    Usch vad tråkigt Humlan66! Min m2b pappa häller också alltid i sig alldeles för mycket sprit. Jag är väldigt orolig över hur det kommer att gå på bröllopet! På min m2b systers 35-årsfest blev han så full att han ramlade omkull på toalettgolvet. Hennes man och några kompisar fick hjälpa honom att komma på fötter igen, vilket var oerhört pinsamt! Jag tycker att det är märkligt att män i 60-årsåldern inte har lärt sig att dricka måttligt!

  • Humlan66

    När det gäller bröllopet så vet jag att han inte kommer att dricka för mycket, utan det är när han är på hemmaplan det blir såhär
    Min storasyster frågade mig om jag verkligen skulle ta dit m2b igår- Jaaa svarade jag . Nu ångrar jag mig .. suck

  • Bettertogether
    Sundance skrev 2009-06-27 16:09:19 följande:
    Bettertogether! Tack för att du tar dig tid att tipsa oss alla! Tur vi har dig! Du vet sådana där runda bollar av blommor som man ser på många amerikanske bilder, som hänger längts med altargången vid utomhusvigslar... Är de svåra att göra? Funderar på att göra våra sådana själv. I rosor, gerbera eller nejlikor.
    Det är så lite så, Sundance.. :) Det är mitt område, och du vet kanske hur man är med grejer man brinner för?! :D
    Bollarna är inte alls svåra att göra. Man köper bara runda oasisbollar (märk att det är skillnad på stickmassa för torra binderier och levande material!) och helt enkelt sticker in blommorna runt om... MEN, det går åt ganska mycket blommor, så var beredd på det. :)
  • maj2010
    FruHögstadius skrev 2009-06-27 20:04:07 följande:
    maj2010- Grattis då har du gjort som jag , hiih var nämligen och testade klänningar idag jag med, och gissa vad jag kom hem med, jo inte bara en slöja som det var planerat utan även en klänning !ska strax fixa ut lite bilder på bloggen (isabellehedman.blogg.se) och kanske även någon här i galleriet.fick med den hem idag och totalt gick vårat bröllopsköp på 2295:- (klänning 2000:- och slöja 295 dock måste jag sy in klänningen över bröstet eftersom alla klänningar från 34 till 38 var på tok förstora för mina bröst. Men det skulle inte vara några problem.
    Vilket fynd du gjorde! Själv spräckte jag klänningsbudgeten en aning och sen tillkommer ju underkjol, kostnad för att lägga upp klänningen och ev. slöja. Men jag har lite extra pengar undanstoppade för ändamålet, så det är ingen katastrof.
    Längtar efter att få hem klänningen och kunna prova den i lugn och ro här hemma. Jag blev så till mig av hela situationen att jag glömde kolla vad det var för märke och modell. Just nu kan jag knappt komma ihåg hur den ser ut...
  • makupala

    jätte fin klänning o slöja!!


    FruHögstadius skrev 2009-06-27 20:04:07 följande:
    maj2010- Grattis då har du gjort som jag , hiih var nämligen och testade klänningar idag jag med, och gissa vad jag kom hem med, jo inte bara en slöja som det var planerat utan även en klänning !ska strax fixa ut lite bilder på bloggen (isabellehedman.blogg.se) och kanske även någon här i galleriet.fick med den hem idag och totalt gick vårat bröllopsköp på 2295:- (klänning 2000:- och slöja 295 dock måste jag sy in klänningen över bröstet eftersom alla klänningar från 34 till 38 var på tok förstora för mina bröst. Men det skulle inte vara några problem.
  • sunzhine

    Om 7 timmar far vi med bilen mot Götet, lär nog hoppa in i en bröllopsbutik o prova klänning, får ta med mig min 8 åriga ditter som smakråd...hon lär ju inte alls va partisk som verkligen längtar efter bröllopet o älskar brudklänningar

    Kommer nog inte komma in hit på nån vecka så jag ser fram emot o läsa ikapp när jag kommer hem, lycka till med all planering

  • Humlan66

    Jag ska dit nästa vecka jag och m2b åkte dit idag men han bor ju där så . Den stan lever verkligen upp på sommaren altså
    . På vintern är den inte så rolig fniss

  • CiaLovesAndreas

    Hej!
    Vet inte om jag direkt hör hemma här då vi inte bestämt när bröllopet ska stå. Men jag är så sjukt sugen på att gifta mig i juli nästa år, måste bara försöka få med sambon på idéen

Svar på tråden Bröllop 2010 nr7