• Fenixx

    Bröllop 2010 nr7

    Då var det dags att dra igång ännu en ny tråd för oss som planerar för fullt inför nästa års fantastiska bröllop som väntar.

    alla gamla som nya 2010-planerare är välkomna hit för att diskutera och ge råd och stöd till varandra.

    Några av våra tidigare trådar:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m2981596.html
    www.brollopstorget.se/Forum-1-9/m3097930.html
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3197178.html
    www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3321400.html

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-22 14:05
    Januari 2010:
    Ninni84r 9/1
    Mariavw 23/1
    Karin längtar 30/1

    Februari 2010:
    Elbe 13/2
    Selma2010 20/2

    April 2010:
    Molnis 17/4
    Pandis81 24/4

    Maj 2010:
    maj2010: 15/5
    Zavannah 15/5
    Lill larsson 22/5
    Therese Ericsson 22/5
    Miapia 34 22/5

    Juni 2010 :
    yatzy86: 5/6
    emelieochjohan: 5/6
    bettertogether: 19/6

    Juli 2010 :
    Fenixx: 3/7
    Krystal: 3/7 (ev 7/7)
    Tokisen: 10/7
    kullabert 10/7
    periwinkle: 10/7
    Lycklig81: 17/7
    suzem 24/7
    Sarahkka: 31/7
    Clea: 31/7
    Diz: Skiftet juli/augusti

    Augusti 2010 :
    Sunzhine: 7/8
    Sundance: 14/8
    zorken19: 14/8
    cire: 21/8
    humlan66: 28/8 ( ev 21/8)
    workoutgirl: 28/8

    Asfaltblomman 25/9

  • Svar på tråden Bröllop 2010 nr7
  • Bettertogether

    Ja, nog skulle jag ha fått göra dem själv hur som helst... Det var frågan om ifall jag skulle få räkna det som slutarbete eller inte :) Men det får jag, så då blir det mindre slöseri med tid när jag slår två flugor i en smäll.

    Men allt gör jag knappast själv, och fastän jag planerar brudbuketten själv så binder jag den knappast själv dagen före, utan jag kommer nog att ha en av mina floristvänner att binda den :) Däremot kunde jag tänka mej att göra kyrkarrangemangen själv :) Och så har jag några klasskompisar som jag kommer sätta på bordsarrangemangen.

    Jag gjorde brudbinderierna åt en kompis som gifte sig tidigare i år, och jag tror knappast jag vill sätta 9 timmar på det dagen före jag gifter mej ;) Haha, det skulle inte bli till något med en nervös brud som ska göra den perfekta buketten! :-P


    kullaberg skrev 2009-06-25 10:58:41 följande:
    bettertogheter >> Grattis till att du får göra dina egna binderier, måste kännas bra! Jag är långt ifrån klar med vad jag vill ha, men det är ju gott om tid maj2010 >> hade jag hittat en "wow-klänning" hade jag nog köpt den! Även om det är många månader kvar. Risken finns ju att du inte köper den och så finns den sen inte kvar om du skulle vilja ha den. Men det är klart ett svårt dilemma. Fast jag hade nog slagit till om jag hittat en. Inte klarat att låta bli Åå, jag vill också ut och prova klänningar.. Jaja, efter semestern!
  • kullaberg
    Bettertogether skrev 2009-06-25 14:10:38 följande:
    Ja, nog skulle jag ha fått göra dem själv hur som helst... Det var frågan om ifall jag skulle få räkna det som slutarbete eller inte :) Men det får jag, så då blir det mindre slöseri med tid när jag slår två flugor i en smäll.Men allt gör jag knappast själv, och fastän jag planerar brudbuketten själv så binder jag den knappast själv dagen före, utan jag kommer nog att ha en av mina floristvänner att binda den :) Däremot kunde jag tänka mej att göra kyrkarrangemangen själv :) Och så har jag några klasskompisar som jag kommer sätta på bordsarrangemangen.Jag gjorde brudbinderierna åt en kompis som gifte sig tidigare i år, och jag tror knappast jag vill sätta 9 timmar på det dagen före jag gifter mej ;) Haha, det skulle inte bli till något med en nervös brud som ska göra den perfekta buketten! :-P
    Haha, ja då förstår jag. Men vad bra att du får räkna det som ditt slutarbete iaf!

    Jag var precis en sväng på stan, på Matton, Panduro och typ alla bokhandlar i närheten för att leta papper till inbjudningarna. Minsann inte lätt att hitta rätt...
  • sunzhine

    Oj vad ni är flitiga på att skriva!

    Har börjat fundera på blommor jag med, vill nog köra på röda rosor som jag fullkomligt älskar o lite vitt o grönt i. Vi ska nog ha vitt, rött o grönt eller guld eller silver tema

    Va förbi sambons jobb idag på väg till gymmet o där var det ett par som ska ha bröllopsfest imorgon så jag kollade in dukningen, riktigt kul o få lite inspiration. Fanns sånt som jag gillade o sånt som jag absolut inte skulle vilja ha Typ missfärgade bestick o jättesmala bord o tråkiga servetter ( i mina ägon) De hade strandtema med snäckor o namnen skrivna på stenar o grejer...

    Ska ju till Göteborg nästa vecka o skulle gärna dyka in i några affärer för o prova klänningar men vill ju inte att sambon ska se mig i klänningen... får se hur de blir, kanske bara provar för o se vilken modell jag passar i

  • Fenixx

    uch fick tag i en från där vi ville ha festen nyss, och det ser inte alls bra ut. verkar som det kommer slå igen helt. är såå jädra depp just nu. efter ha sett det stället så blir alla andra ställen så otroligt trista...
    finns väl alltid en pytteliten chans att någon annan tar över. men vem vet när!

    så just nu står planeringen still känner jag, har ingen lust.

  • kullaberg
    Fenixx skrev 2009-06-25 15:29:51 följande:
    uch fick tag i en från där vi ville ha festen nyss, och det ser inte alls bra ut. verkar som det kommer slå igen helt. är såå jädra depp just nu. efter ha sett det stället så blir alla andra ställen så otroligt trista...finns väl alltid en pytteliten chans att någon annan tar över. men vem vet när!så just nu står planeringen still känner jag, har ingen lust.
    Ååå vad tråkigt!! Jag lider verkligen med dig, för det är ju så när man har hittat sitt drömställe, då finns det lixom inga andra bra alternativ...
    Jag håller tummarna för att det löser sig till det bästa!
  • Steven och Johanna

    Hmm... när ska man köpa klänning tro? Blir den inte skrynklig om den hänger i garderoben för länge? Ska gifta mig i september nästa år.

  • yatzy86

    Steven och Johanna skrev 2009-06-25 19:28:34 följande:


    Hmm... när ska man köpa klänning tro? Blir den inte skrynklig om den hänger i garderoben för länge? Ska gifta mig i september nästa år.
    Jag ahr redan köpt min och jag gifter mig inte förrän i Juni nästa år. Till mig så la de ju klänningen i plast så den hålls "liten" Sedan rekommenderade hon att dra ett påslakan över när den hänger. Så det har jag gjort. :) Men sedan ska min in till sömmerskan så tror de stryker den då efter det.
  • Tokisen

    Bettertogheter
    då vill inte jag vara sämre, lite tjat om blommor
    Rosa rosor vill jag ha i min bukett blir d fint tillsammans med hjärtan på tråd eller vad d heter?

    Finns den nån rosa blomma som amn själv kan plantera som e fin och kommer upp runt den 10 juli

Svar på tråden Bröllop 2010 nr7