• Fenixx

    Alternativa bröllop nr 4

    Då var det åter dags att göra en ny tråd för oss som planerar lite utanför ramarna.

    För oss som haft eller ska ha ett alternativt bröllop som kanske skiljer sig från "det mer klassiska"

    Ska du ha helröd klänning, 50-tals bröllop eller kanske ha western som tema.

    ja allt lite annorlunda.

    kanske kommit några nya med?

    Länk till våra äldre trådar:
    www.brollopstorget.se/Forum-1-73/m3185399.html

    www.brollopstorget.se/Forum-1-73/m3320646.html

  • Svar på tråden Alternativa bröllop nr 4
  • jaao
    Fenixx skrev 2009-07-29 12:34:31 följande:
    vi har även skrivit så på våran hemsida om kläder för gästerna... vi vill inte att ni ska känna er utklädda utan uppklädda.
    Åh så trevligt, får man komma
    Jag har varit på en drös med bröllop utklädd...
    fast jag är nog kass på att klä mig "rätt" för det
    verkade inte duga i folks ögon ändå :-P aja så kan det gå!
  • Fenixx

    ja men visst blir man trött på att man måste vara inom en viss norm och klä och bete sig som alla andra! *gäsp*

    känns som högstadiet igen där alla gick klädda exakt likadant i sina "populära gäng" hahhha

    jag har alltid varit mig själv och kommer fortsätta med det. kan tilägga att svart har varit en stor favorit i min garderob med.

  • Snorf

    vi har väl inte riktigt diskuterat NÄR vi ska gifta oss, men vet ju hur det e, så fort han nämnde att "vi skulle kanske gifta oss, eller?", så började planerna sättas i rullning, eller ja, iaf i mitt huvud...hahaha
    Har pratat lite om det iaf, och vi vill ha en borglig vigsel med medeltida stuk..Nån mer som vill ha det?
    Tänkte Googla runt lite och kolla lite på kläder och så, iaf..

  • Fjosok
    Fenixx skrev 2009-07-23 12:18:51 följande:
    Väldigt lugnt här inne nu. inga nya som kanske vill hoppa in?
    Har varit här innan men lik förbaskat hoppar jag gärna in igen
  • mysifer

    vi hade medeltida stuk på vårt bröllop för två veckor sen
    finns ett par bilder i mitt galleri och om du undrar nåt så svarar jag gärna, eller om du vill ha nån att bolla tankar med.


    Snorf skrev 2009-08-02 02:44:50 följande:
    vi har väl inte riktigt diskuterat NÄR vi ska gifta oss, men vet ju hur det e, så fort han nämnde att "vi skulle kanske gifta oss, eller?", så började planerna sättas i rullning, eller ja, iaf i mitt huvud...hahahaHar pratat lite om det iaf, och vi vill ha en borglig vigsel med medeltida stuk..Nån mer som vill ha det?Tänkte Googla runt lite och kolla lite på kläder och så, iaf..
  • Liljekonvaljemö
    Snorf skrev 2009-08-02 02:44:50 följande:
    vi har väl inte riktigt diskuterat NÄR vi ska gifta oss, men vet ju hur det e, så fort han nämnde att "vi skulle kanske gifta oss, eller?", så började planerna sättas i rullning, eller ja, iaf i mitt huvud...hahahaHar pratat lite om det iaf, och vi vill ha en borglig vigsel med medeltida stuk..Nån mer som vill ha det?Tänkte Googla runt lite och kolla lite på kläder och så, iaf..
    Vårt bröllop (som än sålänge ligger i det tidiga planeringsstadiet, datum är satt till mitten av juni 2010) ska vara medeltida. Men vi vill ha en kyrklig ceremoni som är såpass lik den medeltida som möjligt. Håller jsut nu tummarna för att prästen vi vill ha kan tänka sig att viga oss.
  • Liljekonvaljemö

    Vi har nu fått klartecken från prästen. Han har inga problem alls med att vigas oss utan tänkte tvärt om börja fundera på medeltida ceremonier och ritualer för att kunna knåpa ihop någonting.

  • Flygande taxen

    Tja... kanske jag platsar med i denhär tråden också :)

    Vi gifte oss i smyg tidigare i år. Jag hade en vinröd, knälång klänning och körde 40-tals stil på sminket och håret. Typ Rita Hayworth med lite "victory-rolls"-aktig frisyr, mörkrött läppstift och mycket kajal och svarta peeptoes. Så det är ju kanske lite annorlunda :)
    Kände inte riktigt för att klä mig i vitt eftersom jag dels inte passar i det och dels kan jag väl knappast titulera mig som särskilt "oskuldsfull" heller, efter att ha levt i synd med mannen i 7 år :D

    Vi ska nog ha bröllopsfest också, som blivit satt till oktober(så då får jag klä upp mig en gång till *jippii*).
    Skickade ut inbjudningarna igår (med vårt bröllopsfoto på framsidan) och sitter bara och väntar på att folk ska börja öppna sin post.
    Vi har ju inte berättat till nån att vi är gifta, så vårt stora avslöjande kommer ju i.o.m. inbjudningarna.
    Kan inte folk öppna sin post snart????

  • mysifer

    låter läckert! jag hoppas du förstår att du MÅSTE lägga upp bilder när ni inte är hemliga längre
    spännande att avslöja hemligheten för nära och kära!

    Flygande taxen skrev 2009-08-11 12:41:52 följande:


    Tja... kanske jag platsar med i denhär tråden också :)Vi gifte oss i smyg tidigare i år. Jag hade en vinröd, knälång klänning och körde 40-tals stil på sminket och håret. Typ Rita Hayworth med lite "victory-rolls"-aktig frisyr, mörkrött läppstift och mycket kajal och svarta peeptoes. Så det är ju kanske lite annorlunda :)Kände inte riktigt för att klä mig i vitt eftersom jag dels inte passar i det och dels kan jag väl knappast titulera mig som särskilt "oskuldsfull" heller, efter att ha levt i synd med mannen i 7 år :DVi ska nog ha bröllopsfest också, som blivit satt till oktober(så då får jag klä upp mig en gång till *jippii*).Skickade ut inbjudningarna igår (med vårt bröllopsfoto på framsidan) och sitter bara och väntar på att folk ska börja öppna sin post. Vi har ju inte berättat till nån att vi är gifta, så vårt stora avslöjande kommer ju i.o.m. inbjudningarna.Kan inte folk öppna sin post snart????
Svar på tråden Alternativa bröllop nr 4