• Nalle Puh 40

    Vi som precis har slutat med p-piller och hoppas bli gravida inom det närmsta...

    Finns det några fler brudar här som precis har slutat med p-piller och hoppas bli gravida?

    Har ätit p-piller i ca 12 år men slutade för två veckor sedan i samband med vårt bröllop...

    Tänkte vi kunde dela lite tankar och ge råd till varandra för det är ju mycket som ska stämma...

    Har oxå tusen frågor i huvudet som vad som händer i kroppen när man slutar med sina p-piller efter så lång tid, tidiga tecken på att man kanske är gravid och hur lång tid det tar innan mensen blir regelbunden igen...

  • Svar på tråden Vi som precis har slutat med p-piller och hoppas bli gravida inom det närmsta...
  • passionsblomman

    Jag har köpt de billiga testerna, både ÄL och Grav-tester och de har kommit snabbt-bara på ngn dag, funkat utmärkt och inte ruinerat mig.
    StorkHjälp hette ett företag som jag fick ett erbjudande från igår, där det är rabatt på vissa tester.

    har mått illa av vissa p-piller och bara av andra sorter. Av någon blev mensvärken värre än ågonsin och av de jag tillslut fastnade för försvann den nästan helt. (jag hade som du Nalle-hEMSK värk, med svimningar och kräkningar etc.)

    Att sluta är ju en rejäl omställning för kroppen, så att må illa då ett tag och få huvudvärk tror jag är helt normalt.

  • Bustroll

    Hur fort börjar man må illa efter att man blir gravid? har börjat känna mig panik illa på mornarna idag och igår men hade ägglossing runt den 6-8/6 (tror jag...) kan väl inte vara gravid redan och känna av det nu? Eller...det känns väldigt tidigt...

  • BlivandeFruPettersson

    Här hänger jag på! Slutade visserligen för åtta månader sen, men vi har inte lagt ner våra själar i det än, mer att blir det så blir det.

    Nu blir det nog däremot ändring på det, för senaste mensen var sex dagar sen och jag mådde verkligen superilla till och från i nästan två veckor innan den kom. Var trött som aldrig förr och hade ett gäng symptom till, så vi trodde ju att det hade tagit sig. Besvikelsen var med andra ord stor när det inte var så...

    Är liiite kluven just nu inför att eventuellt bli gravid snart, med tanke på att vi gifter oss i juli 2010. Känns inte helt optimalt att ha en nyfödd just under den sista planeringen, eller att vara höggravid på bröllopsdagen...menmen, den känslan går nog över om det blir ett plus på stickan

  • Flisa80

    Jag går bara och väntar på att ägglossningen ska komma, men eftersom jag har ätit i så många år så vet jag egentligen inte alls när det är dags. Jag hade uppehåll under 6 månader för ett tag sedan, och jag tror jag hann ha 2-3 mensperioder då, så det är rätt långt emellan. Innan jag började med ppiller så hade jag cykler på allt från 21 dagar till 73, så det är svårt att veta vad man ska förvänta sig!

  • roslagsbruden

    Hoppar också in här. Slutade med p-ring för ett halvår sedan, och vi satsade verkligen på att vi skulle bli gravida under de första 4 månader och blev lika besvikna varje gång mensen kom. Nu har vi dock planerat in bröllop i augusti lite för att ta bort fokus från barn. Men ska kanske prova ägglossningstestet nu ändå när ni säger att det funkar...

    Har inte känt av några konstigheter sen jag slutade med ringen förutom att mensen kommer snabbare och varar längre vilket ju inte är så kul.

    Lycka till alla som försöker!

  • HelenaOlivia

    Hej tjejer! Jag är gärna med här oxå på ett hörn, sluta med p-piller för hmmmm... en månad eller så, fick iallafall första mensen efter det den 4/6 så har nog ägglossning runt midsommar och hoppas såklart baka bäbis då om man har tur.
    Vet inte riktigt vad som varit biverkningar av att sluta med p-piller då jag samtidigt har slutat med antideprisivmedicin som gett en heldel biverkningar. Men börjar vara på banan igen.

  • Nalle Puh 40

    Så var man hemma från smekmånaden

    Fick min mens i måndags (har alltid haft på tisdagar innan) och tog några alvedon ifa eftersom jag alltid har haft super ont vid mens men har inte känd någonting de här dagarna, hm...
    (förr så hjälpte det inte ens med alvedon eller ipren)

    Någon som varit med om det innan att mensvärken försvinner när man slutat med p-piller eller var det bara en "engångsgrej"?

  • Leksi

    Välkommen hem Nalle Puh! Hoppas ni haft en underbar bröllopsresa!!

    Hoppas att din tuffa mensvärk håller sig borta (och mensen också för all del...), själv väntar jag fortfarande på den första riktiga mensen efter jag slutade med p-piller inför vårt bröllop den 23/5. Jag har ätit p-piller i 15 år så det ska verkligen bli spännande att se hur kroppen beter sig vad gäller mensvärk och liknande.

  • Nalle Puh 40
    Leksi skrev 2009-06-17 20:23:46 följande:
    Välkommen hem Nalle Puh! Hoppas ni haft en underbar bröllopsresa!!Hoppas att din tuffa mensvärk håller sig borta (och mensen också för all del...), själv väntar jag fortfarande på den första riktiga mensen efter jag slutade med p-piller inför vårt bröllop den 23/5. Jag har ätit p-piller i 15 år så det ska verkligen bli spännande att se hur kroppen beter sig vad gäller mensvärk och liknande.
    Jag har ätit i ca 12 år och trodde att det skulle ta längre tid eller att mensen skulle utebli någon gång men den kom punktligt ändå (en dag tidigare) men det hinner kanske ändras...

    Hur räknar man ut sin cykel? Är jätte dålig på sådant här *skäms lite*
  • en dröm blir sann

    Någon som inte har fått sin mens och inte är gravid efter avslut med p-piller?

Svar på tråden Vi som precis har slutat med p-piller och hoppas bli gravida inom det närmsta...