• Igia

    September 2009 del 4

    Hej!

    Dax för en ny tråd. Tiden rullar på och tre månader till har gått. Snart är det bara tre månader kvar till er som är först ut

    Här är den gamla : www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3304375.html

    Våra datum:

    TesshjärtaFred 5/9
    CaSan 5/9
    miamedknuff 5/9
    thildamy 9/9
    MyochErlend 12/9
    gosbruden 12/9
    ElinDLB 12/9
    Igia 19/9
    Rebellen75 19/9
    alltidvi 26/9
    Trudilutt 26/9
    Carolaj83 26/9
    September2009bröllop
    Stl48
    Cookie27
    Katarina1984

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-01 11:11
    Kommer ngr fler datum här:

    September2009bröllop 5/9
    Stl48 19/9
    trallande jänta 19/9
    delirious 29/9

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-01 16:53

    Cookie27 5/9

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-04 23:10
    Delirious 26/9

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-10 12:30
    Mirfak 19/9

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-21 17:30
    Kennethsdotter 19/9

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-12 10:57
    5 sept-25 dagar kvar-TesshjärtaFred, CaSan, miamedknuff, september2009bröllop, Ellani, Cookie27

    9 sept-29 dagar kvar-thildamy

    12 sept-32 dagar kvar-MyochErlend, gosbruden, ElinDLB

    19 sept-39 dagar kvar- Igia, Rebellen75, Arwent, Mirfak, Kennethsdotter, trallande jänta, Stl 48

    26 sept-46 dagar kvar-carolaj83, Trudilutt, alltidvi, delirious

  • Svar på tråden September 2009 del 4
  • delirious

    jo möjligtvis enklare...men beror ju lite på priset :) lr om man har Twilfit i närheten...


    TesshjärtaFred skrev 2009-08-02 17:41:37 följande:
    Kyklingfileer kan man även köpa på tex Twilfit. Lite lättare än att skicka efter från E-bay tänker jag.
  • Igia

    Vad roligt!

    Själv fick jag ett vykort för ngr dagar sedan där det stod: 19 september är snart här... Men innan dess...

    De bygger upp förväntningarna kan man säga


    september2009bröllop skrev 2009-08-02 19:09:04 följande:
    Igår blev jag hippad!!!! Fick en underbar dag med tjejerna.. Började med att sambon gav mig första ledtråden och sen fick jag leta ledtrådar i typ 1 timme tills jag kom fram till tjejerna och fick frukost och fick på mig ett par rosa kanin öron och ett linne som det stod 5/9-09 blir mitt liv underbart Sen åkte vi till GBG och hade 1 timme pole-dance! Snacka om att det krävde mycket muskler.. efter det blev det lite snabbmat och efter det bar det av på femkamp bestående av klättervägg, luftpistol, mekanisk tjur, bungyrunning och sumobrottning Sen bar det av till en av tjejerna där vi satt och tjötade lite strunt på balkongen och tog ett par cider. Där fick blev jag även ordning gjord för utgång med klänning och tiara Sen begav oss till stan. Där gick vi in på en restaurang som visade sig ha ett spa rum!!!!!! Så där avnjöt vi massa god mat, frukt och drinkar och badade bubbelpool.. helt PERFEKT möhippa enligt mig
  • september2009bröllop

    hahaha vilken cliffhanger


    Igia skrev 2009-08-02 19:25:27 följande:
    Vad roligt!Själv fick jag ett vykort för ngr dagar sedan där det stod: 19 september är snart här... Men innan dess...De bygger upp förväntningarna kan man säga
  • carolaj83

    september2009bröllop-gud vad underbart det lät

    min sambos kompis ringde idag och undrade om han skulle med på paintboll en bit från vårt hus, han var helt hundra på att det var svensexa, men icke, haha
    tror vi båda e lite små nervösa just nu

    vad har ni andra kvar att göra?
    vi har:
    *hitta frisör och sminkös till mig och göra prov
    *beställa tid hos sömerskan för justeringar
    *beställa tårtor
    *kolla upp fotografi ställen
    *göra fin justerigar på ringarna
    *underkläder till mig
    *festprogram

    hmmm tror att det var allt lite små grejer bara

  • emertin
    TesshjärtaFred skrev 2009-08-02 17:41:37 följande:
    Kyklingfileer kan man även köpa på tex Twilfit. Lite lättare än att skicka efter från E-bay tänker jag.
    Toppen, tack för tipset
  • emertin

    september2009 - Å vilken härlig möhippa, jag hoppas på något liknande

    Jag fick fråga om det var okej att röva iväg min sambo till Lidköping men jag sa att jag föredrar om dom lånar honom i Stockholm. Vi har ju en liten son och jag tycker att det räcker med att han är borta en dag, ska han iväg så blir det ju hela helgen....

  • TesshjärtaFred

    Min sambo kommer att svensexas nästa helg, och han har inga aningar som helst om vad som kommer att ske. Först på fredagen kommer han att bli kidnappad på jobbet och sen blir det aktiviteter hela dagen. På kvällen åker de tåg ner till Nyköping för att sedan åka till London på lördagsmorgonen, ca 15 av de närmaste vännerna. Han har definitivt inte väntat sig något sådant.

    Så han blir borta hela helgen, vilket betyder att jag kommer att få en lugn och skön helg ensam vilket jag ser fram emot ganska mycket. =)

  • Ellani

    september, låter ju helt perfekt!
    Vi bestämde oss så sent för bröllopet, så jag tror inte de hinner få ihop något, då mina barndoms kompisar är lite utspridda i landet, träffade några idag, hade haft hippa för en annan igår!

    Vi har kvar
    * Mannens kläder
    * Sy upp och in min klänning
    * Fotograf (något tips kring Tjörn/Stenungsund)
    * Tårta, tips även här!
    * Vigselprogram
    * Blommor
    * Champange, prova & välja sort
    * En sång till efter vigselakten

    + en massa små saker, som jag inte ens kommer på, är för trött nu!

    Hoppas alla haft en fin helg & fått planeringarna frammåt!

  • emertin

    Det största som vi har kvar är nog festprogrammet.... men jag orkar inte oroa mig för det just nu känner jag.

    Sambon sitter i alla fall just nu och väljer musik till festen, känns skönt att det snart är klart.

    Sen måste jag ringa till festlokalen imorgon och höra när vi kan komma dit och äta samt hur det går med tårtan...

  • påtiden2009

    Vi har inte alls kommit så långt som ni andra i tråden. Jag har nog inte förstått förrän nu att det faktiskt krävs planering att fixa ett bröllop :)
    Vi har iaf bokat kyrka, festlokal och cateringfirman ska vi beställa av i veckan. Annars har vi samma problem som de flesta verkar ha - varför kan folk inte bara svara om de tänker komma eller inte? Jag har också det klassiska problemet med sura släktingar (de är naturligtvis sura för att jag inte har bjudit vissa i släkten).
    Jag får göra ett race i veckan och boka fotograf, hår&smink och blommor. Jag hinner nog det är ju hela 6 veckor kvar...

    Hur har du/ni andra gjort med underhållning på festen?

    Vi har en ganska liten lokal och vi funderade på att ha en person att spela fiol/dragspel/nyckelharpa eller något annat roligt (litet) instrument. Det kanske f.ö. är någon som känner en folkmusiker eller motsv i Blekingetrakten?

    (Hoppas inlägget blir rätt nu, det är första gången jag svarar på ett inlägg)


    Igia skrev 2009-07-31 09:03:34 följande:
    Välkommen!Vad roligt! Hur långt har ni kommit?
Svar på tråden September 2009 del 4