• Igia

    September 2009 del 4

    Hej!

    Dax för en ny tråd. Tiden rullar på och tre månader till har gått. Snart är det bara tre månader kvar till er som är först ut

    Här är den gamla : www.brollopstorget.se/Forum-1-22/m3304375.html

    Våra datum:

    TesshjärtaFred 5/9
    CaSan 5/9
    miamedknuff 5/9
    thildamy 9/9
    MyochErlend 12/9
    gosbruden 12/9
    ElinDLB 12/9
    Igia 19/9
    Rebellen75 19/9
    alltidvi 26/9
    Trudilutt 26/9
    Carolaj83 26/9
    September2009bröllop
    Stl48
    Cookie27
    Katarina1984

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-01 11:11
    Kommer ngr fler datum här:

    September2009bröllop 5/9
    Stl48 19/9
    trallande jänta 19/9
    delirious 29/9

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-01 16:53

    Cookie27 5/9

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-04 23:10
    Delirious 26/9

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-10 12:30
    Mirfak 19/9

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-06-21 17:30
    Kennethsdotter 19/9

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2009-08-12 10:57
    5 sept-25 dagar kvar-TesshjärtaFred, CaSan, miamedknuff, september2009bröllop, Ellani, Cookie27

    9 sept-29 dagar kvar-thildamy

    12 sept-32 dagar kvar-MyochErlend, gosbruden, ElinDLB

    19 sept-39 dagar kvar- Igia, Rebellen75, Arwent, Mirfak, Kennethsdotter, trallande jänta, Stl 48

    26 sept-46 dagar kvar-carolaj83, Trudilutt, alltidvi, delirious

  • Svar på tråden September 2009 del 4
  • thildamy
    MyochErlend skrev 2009-07-18 15:38:57 följande:
    Nu ligger min klänning ute i mitt galleri under starka bilder... Allt för att det ska vara lite svårare att ta sig dit ;)Säg gärna vad ni tycker :)
    Den var super fin!!!!
  • september2009bröllop

    Jättefin!


    MyochErlend skrev 2009-07-18 15:38:57 följande:
    Nu ligger min klänning ute i mitt galleri under starka bilder... Allt för att det ska vara lite svårare att ta sig dit ;)Säg gärna vad ni tycker :)
  • Arwent
    FruKråka skrev 2009-07-16 23:44:13 följande:
    Ojoj, vad du legat i. Och visst är det mycket smådetaljer som man inte tänkt på som måste lösa sig. Tårtutkörning har jag inte ens tänkt på! Tack för påminnelsen!jag ligger efter känner jag! Vigselprogrammet har jag bara börjat med i huvudet s a s. Ska ringa runt i morgon och fråga en kompis om hon kan läsa en vers och min brorsdotter om hon kan sjunga. Festprogram ska vi nog inte ha något.
    Ja jag har legat i. Jag har känt mig väldigt stressad över att det är så mycket kvar. Först nu kan jag sätta mig ner och ta det lungt och tänka på annat än bröllop. Man behöver det i bland också.
  • MaLevi

    Hej!

    Verkar som de flesta har varit med ett tag men jag hoppas det är ok för mig att titta in lite då och då här i tråden
    Har en del som jag är lite i senaste laget med och behöver lite hjälp med...

    Vi ska gifta oss borgligt den 9 september med närmaste familj och släkten. Den 12 september kommer vi att ha bröllopsfesten för vännerna.
    Vi löste det så pga att vi annars inte har barnvakt och våra absolut närmaste vänner bor på annan ort och kunde bara komma till helgen.

    Maten lagas på plats på lördagen av personalen som vi hyr lokalen av men vi får komma med förslag på vilken mat vi vill ha. Det enda jag kan komma på är potatisgratäng, kyckling, rostbiff, någon sås.

    * Ringarna är ordnade och kommer i mitten av augusti.
    * Festlokalen bokad, maten INTE bestämd.
    * Vigselförrättare bokad, men platsen INTE bestämd.
    * Alla papper är i ordning.
    * Efternamnet är valt.
    * Manikyr bokad.
    * Klänning INTE hittad (Hjälp!!!) Vet inte om traditionell el inte...
    * Bröllopstårta, både till ons & lörd INTE bestämt vem som gör.
    * Mannens kostym är färdig.
    * Alkoholen till festen är klar.
    * Vickningen på onsdagen är klar, förutom tårtan.
    * Kommer att ha ett snacksbord på lördagen med olika godissorter, INTE fixat ännu men har tänkt ut vilka olika sorter.

    Vet inte om jag fick med allt eller om jag har glömt något. Ni får gärna hjälpa mig

    Det börjar dra ihop sig. *Fjärilarna börjar hopa sig i magen, men på ett bra sätt*

  • MyochErlend
    thildamy skrev 2009-07-18 16:24:33 följande:
    Den var super fin!!!!
    [/citat]
    september2009bröllop skrev 2009-07-18 17:00:21 följande:
    [citat]
    Jättefin!
    Tack tack :) Jag längtar tills jag ska få ta på mig den igen :D
  • gosbruden
    ElinK skrev 2009-07-17 10:45:05 följande:
    Västerås brudar, försökte starta en annan tråd men fick inga svar. Vi hade bestämt vart ifrån vi skulle ta maten. Sen beställde jag från det stället när jag skulle ordna catering till jobbet, och det var FLOPP! Den jag pratade med kunde nästan ingen svenska, jag fick inte fram att det finns folk som inte äter gris så det var griskött med. Fick inte utforma menyn något alls. Bad om varm mat, fick bara kall. Dom tycktes ha en färdig meny, dom inte kunde ändra på något vis. Har någon tips på vart jag ska kolla upp god catering mat?
    Här har du en västeråsbrud men kan tyvärr inte tipsa dig så mycket! Kolla runt på olika restauranger i stan och kika vad de har för utbud. Vi ska inte ha catering själva så jag har inte så stor insyn i vad det finns för firmor. Det fins en tråd för de som är från västerås, där kanske de kan hjälpa dig mer.. :)
  • gosbruden
    MyochErlend skrev 2009-07-19 10:21:49 följande:
    Tack tack :) Jag längtar tills jag ska få ta på mig den igen :D
    Det förstår jag! Den är superfin :)

    Idag har vi skickat iväg ringar till gravyr. Fick prova MIN ring också för första gången i rätt storlek! :) längtar efter att de ska bli klara :)

    Nu ska vi ta ett pass med bordsplacering :/ känns inte lika uplyftande!! men det ska ju göras det med ;)
  • ElinK

    Gosbruden, tack jag visste inte ens att det fanns en sån..eller..hm kanske låter lite bekant

  • Ellani

    Idag har jag köpt klänning, så det kan prickas av Sköööönt!

    Kan inte välja infattning till min enstensring, de infattningar jag funderar på ligger i mitt galleri, tar gärna emot synpunkter! Ringen ska vara en enstens med vitguld. Ringen blir 2,5 mm bred & diamanten är 4,25 mm. bara infattning jag inte bestämt... 6 eller 8 klor med den mer klassiska, eller den jag hittade som var med 4 lite bredare?


    Sen är ringar, kl'nning, präst & kyrka klart!
    Återstår... resten

  • thildamy
    Ellani skrev 2009-07-21 22:12:40 följande:
    Idag har jag köpt klänning, så det kan prickas av Sköööönt!Kan inte välja infattning till min enstensring, de infattningar jag funderar på ligger i mitt galleri, tar gärna emot synpunkter! Ringen ska vara en enstens med vitguld. Ringen blir 2,5 mm bred & diamanten är 4,25 mm. bara infattning jag inte bestämt... 6 eller 8 klor med den mer klassiska, eller den jag hittade som var med 4 lite bredare? Sen är ringar, kl'nning, präst & kyrka klart! Återstår... resten
    ditt galleri syns inte....
Svar på tråden September 2009 del 4